اخبار داغ

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان:

انقلابی بودن در جریان گفتگو بین انقلابیون تثبیت و تقویت می شود/ کشور نیازمند یک تشکل جبهه مردمی انقلاب است

انقلابی بودن در جریان گفتگو بین انقلابیون تثبیت و تقویت می شود/ کشور نیازمند یک تشکل جبهه مردمی انقلاب است
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان با اشاره به اینکه کشور نیازمند یک تشکل جبهه مردمی انقلاب است ، گفت: انقلابی بودن در جریان گفتگو بین انقلابیون تثبیت و تقویت می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  فرهنگ نگار، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان با اشاره به تشکل جبهه مردمی انقلاب، اظهار داشت: در جبهه مردمی انقلاب مسئولین اعلام کرده اند قرار است تشکیلاتی برآمده از آرای سطوح پایین، اعضا تشکیلات تا به رأس برسد این تجربه ، تجربه گران سنگی می باشد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ نگار,

وی ادامه داد: این مسئله یک نیاز حیاتی برای جامعه می باشد و علت حمایت بنده هم از این جبهه همین موضوع می باشد.

,

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امروز ما چگونه درحال سیاست ورزی هستیم، گفت: عده ای نخبه سیاسی از جریان های مختلف پاتوق هایی را تشکیل داده اند و در این پاتوق ها با یکدیگر گفتگو می کنند و در نهایت هم بخشی از این گفتگوهای پشت صحنه را با مردم انجام می دهند و سعی می کنند نظر آنها را جلب کنند و آن‌ها را  برای انتخابات و حرکت های دیگر سیاسی ساماندهی کنند.

,

وی افزود: در حال حاضر امروز ما در کشورمان پاتوق های حزبی و باند های سیاسی داریم؛ کار این پاتوق ها به این گونه است که عده ای که افکار خود را نزدیک به هم می بینند دور هم جمع می شوند تا با یکدیگر  گفتگو کنند و حلقه هایی را هم از بیرون جذب می کنند و در نهایت هم با مردم صحبت می کنند که این پاتوق ها از عده های معدودی تشکیل شده است.

,

حجت الاسلام علیرضا پناهیان اضافه کرد: ما نیاز به یک حرکت داریم که فراتر از این حرکت های حزبی باشد، حرکتی که تک تک اعضا در بدنه بسیار گسترده و فراوان جامعه بر روی حلقه های مرکزی و حلقه های که در رأس قرار دارند تأثیرگذار باشند.

,

وی ادامه داد: ما نیاز به تشکیلاتی داریم که مردمی باشد و پاتوقی از بالا به پایین اداره نشود بلکه مدیریت آن از بدنه گسترده و مردمی و تشکل یافته صورت بگیرد و ما در راس این تشکیلات همیشه تغییر و تحول ببینیم؛ چرا جریان های اصولگرایی و یا اصلاح طلبی همیشه یک عده ای در راس هستند و هیچ وقت عزل و نصب نمی شوند؛ ممکن است نیروهای مردمی جریان های سیاسی بخواهند تغییراتی در بالای هرم صورت بدهند.

,

کارشناس دینی رسانه ملی ادامه داد: این نحوه از سیاست ورزی که نه با پاتوق های سیاسی باشد نه با پاتوق حزبی باشد بلکه با یک تشکیلات مردمی و با رای گیری از اعضای ثابت شده برای جبهه ، اعضایی که فراوان و فراگیر انواع گرایش ها هستند انجام شود بسیار مغتنم است و کشور ما نیاز به این‌چنین تشکیلاتی می باشد.

,

وی با اشاره به اینکه عده ای اعلام کرده اند که این کار را انجام دهند، گفت: امیدواریم که این جبهه مردمی بتواند به گفته های خود عمل کند .

,

حجت الاسلام علیرضا پناهیان با اشاره به اینکه این جبهه اول باید فراگیر باشد، خاطر نشان شد: جبهه مردمی انقلاب فراگیر باشد به این معنی که سلیقه های مختلف انقلابی در آنجا حضور داشته باشند و باهم گفتگو کنند، این غیر منطقی است که سلیقه های مختلف انقلابی در هیچ مکانی دور هم جمع نشوند از یکدیگر انتقاد نکنند و به رشد یکدیگر کمک نکنند.

,

وی افزود: نیروهای انقلابی با سلیقه های مختلف باید دورهم جمع شوند با یکدیگر گفتگو کنند هرچند به یک نتیجه واحد هم نرسند؛ جبهه های مردمی انقلاب اگر بخواهد یک تشکل فراگیر باشد ممکن است به یک نتیجه واحد هم نرسد این مسئله هیچ اشکالی ندارد و شکست هم نیست.

,

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه باید این تفاوت ها با گفتگو به نتیجه برسد، بیان داشت: اگر این جبهه موفق شود این روش تشکیلاتی را درست انجام دهد پدیده جدیدی در عرصه سیاست ورزی در جامعه و انقلاب ما خواهد بود و می تواند موجب ارتقا سطح سیاسی نیروهای انقلاب و رشد گفتگو در بین نیروهای انقلاب و طبیعتاً به رشد مواضع ختم شود البته باعث شناسایی نخبگان بسیاری هم خواهد شد.

,

وی با اشاره به اینکه امیدواریم این نحو سیاست ورزی با سیاست ورزی هایی که تا به امروز اتفاق افتاده است متفاوت باشد،خاطرنشان شد: انقلاب مال مردم است ، انقلابی بودن در جریان گفتگو بین انقلابیون تثبیت و تقویت می شود باید این فضا ایجاد شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه