اخبار داغ

فاطمیه، مدرسه ولایتمداری

فاطمیه، مدرسه ولایتمداری
مراسم و عزاداری های فاطمیه علاوه بر اینکه باید با شکوه و با عظمت برگزار شود، لازم است سرشار از مفاهیم ولایتمداری و تبعیت از امامت باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر، ایام فاطمیه در قاموس تشیع از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

شاید به جرأت بتوان گفت که بعد از دهه اول محرم و سوگواری سید و سالار شهیدان، هیچ کدام از مناسبت ها، در فرهنگ شیعه، جایگاهی همچون فاطمیه ندارد.

,

فاطمیه نه ففط یک مناسبت برای سوگواری و اشک ریختن بر مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت و به ویژه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می باشد، بلکه فاطمیه را باید یک کلاس درس و یک دانشگاه برای تدریس ولایتمداری و حرکت در مسیر ولایت و امامت دانست.

,

آنچه صدیقه کبری سلام الله علیها با بذل جان خود انجام داد، الگویی برای تمام تاریخ است که آنجا که بر اثر جهل و غفلت جامعه و به ویژه خواص جامعه، امام و ولی بر حق امت اسلام، خانه نشین می شود، یک ولایتمدار واقعی نمی تواند بی تفاوت بنشیند و سرش را به زندگی شخصی خود گرم کند.

,

دفاع جانانه حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها از امیرالمؤمنین علی علیه السلام نه از آن رو که علی همسر فاطمه بود انجام شد بلکه فاطمه از این جهت به دفاع از همسرش برخواست که او را ولی خود و امام زمان خویش می دانست.

,

آن حضرت نمی توانست ببیند که جهل مردم و بی تفاوتی آن ها باعث شود کسانی بر جایگاه امامت جامعه و بر منبر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم تکیه بزنند که شایستگی های لازم را برای به دست گرفتن عنان اداره جامعه ندارند.

,

آن هم در حالی که شخصیتی چون علی بن ابیطالب سلام الله علیه، که امامت او منصوص از جانب خدای متعال و ابلاغ شده به وسیله رسول خداست در میان مردم حضور دارد.

,

مراسم و عزاداری های فاطمیه علاوه بر اینکه باید با شکوه و با عظمت برگزار شود، لازم است سرشار از مفاهیم ولایتمداری و تبعیت از امامت باشد.

,

درس فاطمیه برای روزگار ما که در عصر غیبت حجت خدا هستیم این است که نسبت به موضوع مهدویت، غییت و امام عصر و زمان خویش بی تفاوت نباشیم و همان گونه که زهرای مرضیه سلام الله علیها برای پایان خانه نشینی امام خود، به آب و آتش زد و جان گرانمایه خویش را که بهانه خلقت بود تقدیم نمود، ما نیز هر قدمی برای زمینه سازی ظهور امام زمان خویش و پایان خانه نشینی او در پس پرده غیبت می توانیم انجام دهیم کوتاهی نکنیم.

,

و درس دیگر فاطمیه برای روزگار ما، تمرین ولایتمداری و ولایت محوری است.

,

اکنون که امت اسلام از نعمت ارتباط مستقیم با امام معصوم، محروم است، باز هم وظیفه تک تک ما آن است که ولایتمداری خویش را در عمل اثبات کنیم و با تبعیت از ولی فقیه، برای روزگار نورانی ظهور و حکومت امام معصوم تمرین کنیم.

,

امروزه، تبعیت و اطاعت از ولی فقیه و سرکوب نمودن نفس سرکش در برابر اوامر جانشین امام عصر(عج) آزمونی برای مدعیان تشیع و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت است.

,

تا در دوره غیبت، کسی از آزمون ولایتمداری و ولایت پذیری، سربلند بیرون نیاید چگونه خواهد توانست در زمان ظهور امام معصوم در برابر اوامر امام، سر تسلیم فرود آورد.

,

درس های فاطمیه را باید جدی گرفت.

,

باید از فاطمیه آموخت که آنجا که اصل دین و ولایت در معرض خطر است حتی اگر لازم باشد باید کسی که اصل آفرینش نیز به خاطر وجود شریف او بوده است، جان خود را در طبق اخلاص گذارد و تقدیم مولای خود کند.

,

از فاطمیه باید آموخت که اگر جامعه ای دچار غفلت و بی تفاوتی شد، حتی شخصیت با عظمتی چون علی بن ابی طالب هم خانه نشین می شود و به جای آنکه عنان حکومت جهانی اسلام به دست او باشد، باید بیل به دست بگیرد و در نخلستان ها، روزگار بگذراند.

,

از فاطمیه باید آموخت که اگر امروزه هم به جای آنکه امام معصوم و منصوب از جانب حق تعالی زمامدار دنیا باشد، افرادی هواپرست و دنیاطلب، زمام امور جهان بشریت را به دست گرفته اند، باز هم نتیجه جهل و غفلت مردمان است.

,

از فاطمیه، درس های زیادی باید آموخت.

,

پس فاطمیه را باید بزرگ داشت.

,

فاطمیه را باید عاشورایی برگزار کرد!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه