اخبار داغ

دوره آموزشی معارف فاطمی در رباط کریم برگزار شد

دوره آموزشی معارف فاطمی در رباط کریم برگزار شد
یک استاد گفتمان های دینی گفت: الگوگیری به عنوان نطقه کانونی در محور رشد و هدایت اخلاقی تربیتی قرار دارد که در شکل گیری رفتارشونده آثار زیادی برجای می گذارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی رباط نیوز، مسئولان تشکل های دینی تبلیغات اسلامی شهرستان رباط کریم در نصیرشهر آموزه های فاطمی را فرا گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رباط نیوز,

براساس این گزارش، این دوره در فرهنگسرای بهار نصیرشهر و با حضور بیش از ۶۰ نفر از کارشناسان دینی و مسئولان تشکل دینی اداره تبلیغات اسلامی رباط کریم برگزار شد، پورزند استاد این دوره با تأکید بر اینکه الگوگیری می تواند نقطه عطفی در تمام زمانهای زندگی باشد، اظهار کرد:  الگوگیری بعنوان نطقه کانونی در محور رشد و هدایت اخلاقی تربیتی قرار دارد که در شکل گیری رفتارشونده آثار زیادی برجای می گذارد.
وی افزود: برای این که انسان هر کاری را انجام بدهد نیاز به دو عامل شناخت و احساسات است و برای شناخت و معرفت به ساحت حضرت فاطمه زهرا باید موضوع امامت را به درستی بشناسیم.
پورزند ادامه داد: سیره فاطمه زهرا(س)، سیره نبوی اکرم(ص) برای رسیدن به عالی ترین درجات انسانیت است و از همسر داری، فرزند داری و اجابت حق پدرشان متوجه خواهیم شد که
ایشان دلیل خلقت خداوند است.
وی، ابراز داشت: دفاع از مقام ولایت در همه حالات و تمام زندگی این بانوی بزرگوار کاملا هویداست.
پورزند، تصریح کرد: از مهم ترین شیوه های تعلیم و تربیت، روش الگوگیری است. اسلام هم برای تربیت بر این اصل مهم تأکید دارد زیرا شخصیت الگو، به عنوان یک نقطه ی کانونی در محور
رشد و هدایت های اخلاقی تربیتی قرار می گیرد و در شکل گیری رفتار تربیت شونده، آثار زیادی بر جای می گذارد.
این استاد گفتمان های دینی عنوان کرد: وجود فاطمه(س) از وجود رسول خدا(ص) جدا نیست و سیره ی او جلوه ی دیگری از سیره پیامبر است، پس فاطمه(س)، ادامه راه و سیره ی رسول خدا(ص) در همه زمینه هاست از جمله بندگی خدا، تقوا و عبادت، حجاب و عفاف اما آنچه در زندگی کوتاه حضرت، برای اسوه پذیری خاص زنان از ایشان بیشتر مبتلور شده است سیره حضرت، در عرصه خانواده و همسرداری و تربیت فرزندان است.

,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه