اخبار داغ

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی:

جریمه و حمل خودرو برای وسایل نقلیه‌ای که مقابل پل پارک می‌کنند/ افرادی که لاستیک خودروشان پنجر می‌شود به دادگاه مراجعه کنند

جریمه و حمل خودرو برای وسایل نقلیه‌ای که مقابل پل پارک می‌کنند/ افرادی که لاستیک خودروشان پنجر می‌شود به دادگاه مراجعه کنند
سرهنگ گرایلی گفت: هر شخصی که مقابل پلی پارک کرده و لاستیک ماشینش را پنچر کرده باشند، می‌تواند به دادگاه مراجعه کند، کجای قانون آمده که در صورت تخلف لاستیک خودرو پنچر شود؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ حمید رضا گرایلی در گفت‌و‌گو با مشهد پیام پیرامون تخلفات مقابل پل‌ها و رسیدگی پلیس راهنمایی و رانندگی در چنین مواقعی اظهار کرد:  یکی از تخلفات، پارک مقابل راهرو‌های فرعی، گاراژ‌ها و درب منازل است که مشمول جریمه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهد پیام,

 

,

وی افزود: برخی مواقع شهروندان با ما تماس می‌گیرند و اذعان دارند که خودرویی مقابل پل منزلشان پارک کرده و نمی‌توانند از منزل خارج شوند، در این صورت به وسیله سیستم شماره گذاری، شماره مالک خودرو را اخذ کرده و با این فرد تماس می‌گیریم تا سریعا اقدام به جابه جایی خودرو کند.

,

 

,

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: ممکن است در سیستم شماره صاحب خودرو ذخیره شده باشد ولی متصرف اقدام به پارک خودرو در مقابل معابر نموده باشد یا اینکه ماشین را با قولنامه فروخته باشد و هنور اقدامی برای تغییر پلاک انجام نداده باشد، در این صورت خودرو برها به محل اعزام شده و نسبت به جابه جایی خودرو اقدام و جریمه نسبت به فرد متخلف ثبت می‌کنند.

,

 

,

سرهنگ گرایلی خاطر نشان کرد: در قانون و آیین نامه پیش بینی شده، شهروندانی که قصد دارند خودرو‌های خود را پارک کنند، در محلی توقف کنند که مزاحمتی برای سایر همشهریان ایجاد نشود.

,

 

,

وی تصریح کرد: پارک خودرو دو جنبه دارد، یک پارک جنبه انضباطی دارد و یک پارک جنبه مخاطره آمیز بودن دارد؛ پارک روی پل، داخل تونل و سرپیچ ممنوع بوده چون معبر عرض کم شده و خطر آفرین است؛ در قانون آمده در برخی مناطق پارک به واسطه انضباط ترافیکی ممنوع است، همچون حریم تقاطع‌ها، دور میدان، مقابل پل و ایستگاه‌های آتش نشانی.

,

 

,

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی اذعان کرد: وظیفه ما در ابتدا اعمال قانون است، ولی در کنار آن اگر کسی معترض به پارک مقابل پل و یا گاراژ باشد، تماس با مالک خودرو و اقدام به جابه جایی آن صورت می‌پذیرد.

,

 

,

سرهنگ گرایلی افزود: هر شخصی که مقابل پلی پارک کرده و لاستیک ماشینش را پنچر کرده باشند، می‌تواند به دادگاه مراجعه کند، کجای قانون آمده که در صورت تخلف لاستیک خودرو پنچر شود؟ افرادی که تخلف می‌کنند مرجع رسیدگی به تخلفشان مشخص است؛ جمله «پارک مساوی پنجری» جرم بوده و مرجع رسیدگی به این جرم دستگاه قضایی است.

,

 

,

وی بیان کرد: پل محل عبور است و افراد فکر می‌کنند چون مقابل منزلشان پل است می‌توانند روی پل توقف کنند، اینکه توقف روی پیاده رو صورت گیرد و یا نیمی از پیاده رو اشغال شود که مشمول جریمه می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه