اخبار داغ

فعال عرصه اقتصاد مقاومتی در گفتگو با قم فردا:

وام‌هایی با بهره 27 درصد، دردی از درد عرصه‌های اقتصاد مقاومتی را دوا نمی‌کند

وام‌هایی با بهره 27 درصد، دردی از درد عرصه‌های اقتصاد مقاومتی را دوا نمی‌کند
یکی از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی با بیان این که باید نگاهمان به عرصه‌های اقتصاد مقاومتی بهتر و بیشتر باشد، گفت: وام‌هایی با بهره 27 درصد دردی از درد عرصه‌های اقتصاد مقاومتی دوا نمی‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛هاتف مؤمن نژاد یکی از پرورش‌دهندگان ماهی زینتی در استان قم در گفتگو با قم فردا، با اشاره به محیط و مساحت شروع این کار، اظهار داشت: در حال حاضر ما در فضایی با متراژ 500 متر در حال کار هستیم که 350 متر از این فضا مسقف و مابقی فضای باز می‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: هزینه اولیه شروع به کار بستگی به میزان فضای اولیه شما دارد که می‌خواهید پرورش ماهی زینتی را شروع کنید به‌عنوان‌مثال اگر 300 الی 400 متر فضا داشته باشید حداقل هزینه اولیه این عرصه نزدیک به 60 میلیون تومان می‌باشد.
این پرورش‌دهنده ماهی زینتی ادامه داد: زمانی که من خودم وارد این عرصه شده در یک فضای 50 متری شروع به کارکردم که هزینه اولیه هم حدود 5 الی 6 میلیون تومان بود.
وی با اشاره به اینکه نزدیک به 12 سال است که در این عرصه مشغول فعالیت می‌باشد، بیان داشت: ما در عرصه پرورش ماهی‌های زینتی که مصرف تزئینی دارد فعالیت می‌کنیم که در حال حاضر به جزء خودم برای سه نفر دیگر هم اشتغال ایجاد کرده‌ام.
مؤمن نژاد ابراز داشت: کارگاه پرورش ماهی ما در 15 کیلومتری قم سمت مبارک‌آباد می‌باشد که هرچه میزان تولید بالا باشد به همان نسبت میزان درآمد هم بیشتر می‌باشد البته فعالیت در این عرصه بیشتر فصلی می‌باشد به‌عنوان‌مثال یک ماه به عید تا یک ماه بعد از عید بیشترین فروش را داریم و در تابستان‌ها فروش کمتر می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه در طول سال فروش داریم ولی نه به‌اندازه شب عید، گفت: برای فعالیت در عرصه پرورش ماهی زینتی و یا موجود زنده حتماً باید دارای تجربه و مهارت باشید در این عرصه باید دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی لازم را بگذرانید تا بتوانید موفق باشید.
این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی ادامه داد: اگر مسئولین شهری از این عرصه در برگزاری کلاس‌ها و دوره‌ها برای علاقه‌مندان حمایت کنند و این کلاس‌ها را برگزار کنند بسیار مناسب می‌باشد چراکه این عرصه بازده ای سریعی دارد به‌عنوان‌مثال در پرورش ماهی که ما هستیم در یک دوره 3 الی 4 ماه ماهی به‌اندازه فروش می‌رسد که روانه بازار می‌کنیم.
وی خاطرنشان شد: این عرصه دوره زمانی کوتاهی دارد و هزینه اولیه آن‌هم نسبت به درآمد آن خوب و مناسب می‌باشد و از طرفی هم به دلیل وجود 100 نوع ماهی پرورشی و زینتی در ایران می‌تواند اشتغال بسیاری را ایجاد کرد.
مؤمن نژاد با اشاره به اینکه ما در کارگاه خود فقط یک نوع ماهی زینتی داریم، گفت: اگر مسئولین وام‌های خوداشتغالی در این خصوص به علاقه‌مندان بدهند و از آن‌ها حمایت شود تا افراد بتوانند برای خوداشتغالی را ایجاد کنند.
وی ادامه داد: شیلات استان قم زیر نظر جهاد کشاورزی می‌باشد و از عرصه اقتصاد مقاومتی ما حمایت‌های لازم را داشته است اما قدرت اجرایی بالایی ندارند چراکه مراکزی که تسهیلات پرداخت می‌کنند بانک‌ها می‌باشد که این مراکز فقط می‌توانند معرفی‌نامه ما را انجام دهند.
این پرورش‌دهنده ماهی زینتی در استان خاطرنشان شد: برخی بانک‌ها به‌هیچ‌وجه از عرصه ماهی زینتی حمایت نمی‌کنند و تسهیلاتی را به این عرصه اختصاص نمی‌دهند فقط به این دلیل که این نوع اشتغال برای آن‌ها توجیه اقتصادی ندارد.
وی ادامه داد: در کارهای تولیدی بحث رقابت مطرح است و کسی که به دنبال وام می‌باشد نمی‌تواند وامی با بهره 27 درصد را که برخی بانک می‌خواهند را پرداخت کند و این مسائل دلیل شکست یک عرصه می‌شود.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه