اخبار داغ

برخورد دوگانه پرویزی در قبل و بعد از حاشیه های اخیر

وقتی استاندار خراسان‌جنوبی حرف‌های خودش را هم فراموش می‌کند/ لبخند پرویزی به رسانه‌های نورچشمی و کنار گذاشتن دیگر رسانه‌ها

وقتی استاندار خراسان‌جنوبی حرف‌های خودش را هم فراموش می‌کند/ لبخند پرویزی به رسانه‌های نورچشمی و کنار گذاشتن دیگر رسانه‌ها
استاندار خراسان جنوبی در حالی در جلساتش از رسانه ها دعوت به عمل نمی آید که چندی پیش خود بر آزادی بیان و اندیشه تأکید فراوان داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خاورستان، در تاریخ 95/11/28 بود که استاندار خراسان جنوبی با هنرمندان استان جلسه ای گرفت که سخنان نسنجیده وی سر منشأ بسیاری از اعتراضات در سطح استان شد؛ سخنانی که برخی افراد اینگونه از آن یاد می کنند: فتواهای جدید، سخنان سخیف، سخنان جسارت کننده و....

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

این حاشیه سازی جدید استاندار باعث شد تا وی سخنان چندی پیش خود را نیز به فراموشی سپارد و دیدگاه جدیدی را اعمال کند که جهت یادآوری تکرار می کنیم.

,

 

,

پرویزی، در بازدید از رسانه ها در بیرجند، سعی کرد تا تمامی اقدامات را از نزدیک دیده و مورد ارزیابی قرار دهد که در اغلب این بازدیدها به این مورد اشاره می کرد که حمایت از رسانه های استان جزو سیاست ها و برنامه های کاری دولت تدبیر و امید است، حمایت از رسانه ها کمک به توسعه استان و تقویت دولت و نظام است.

,

 

,

استاندار خراسان جنوبی در ادامه آزادی بیان و اندیشه را مورد تاکید قرار داد و افزود: هیچ وقت قایل به برخورد قهری با رسانه نبودیم، حتی زمانی رسانه ای به دلایل مختلف ممکن بود، خلاف واقع سخن گفته یا اظهار نظرهایی که حاوی افترا و توهین بود منعکس کرد بر همین سیاق رفتار کردیم.

,

 

,

پس از سخنان سخیف استاندار و منتشر شدن آن در فضای مجازی به یکباره آزادی بیان و احترام به رسانه دچار دگرگونی قرار گرفت.

,

 

,

از تاریخی که استاندار در جمع هنرمندان به سخنرانی پرداخته است تا به امروز 6 جلسه عمومی با حضور شخص پرویزی برگزار شده است که در هیچ کدام از آن ها از رسانه ها دعوت به حضور نشده است.

,

 

,

از دیگر سو نگاه جناحی به برخی رسانه باعث شده تا بیش از بیش بر اجرای عدم عدالت در این دولت مهر تأیید زده شود زیرا در بیشتر جلسات نیز به غیر از پایگاه اطلاع رسانی استانداری از دو خبرگزاری دعوت به عمل می آید که اولین رسانه، رسانه مشاور خودِ استاندار و دیگری خبرگزاری ایرنا است.

,

 

,

این نگاه به دور از انصاف روز به روز از محبوبیت استاندار غیر بومی کاسته است اما وی همچنان بر همان مداری که می رود تکیه دارد.

,

 

,

رسانه های حامی دولت به ویژه دو رسانه مذکور مجبورند تا سخنانی را منعکس کنند که به نفع دولت است و قطعا هرگونه سخنانی که خارج از این مقوله باشد را پوشش نمی دهند.

,

 

,

همانگونه که خود استاندار خراسان جنوبی تأکید می کند که آزادی بیان و اندیشه باید وجود داشته باشد و هیچ وقت قایل به قهر با رسانه ها نیستیم لذا باید عرض شود که این اقدامات اخیر و عدم دعوت از رسانه را خود ایشان چه ارزیابی می کنند؟

,

 

,

دیدگاه های متفاوت همیشه بوده و خواهد بود و انتقادات نیز همواره در برخی مسائل کارگشا است و باعث می شود تا در مکان هایی که مدیران کم کاری کرده اند تذکر داده شود اما مثل اینکه استاندار خراسان جنوبی حتی بر سخنان خود نیز پایبند نیست چه برسد به نقد و انتقاد و این روزها اکثر رسانه ها را که واقعیت ها را بیان می کنند بایکوت کرده و رسانه های حامی خود را در جلسات خود دعوت می کند تا سخنان حاشیه ای استاندار به جایی درز نکند و به قولی دیگر جناب پرویزی راحت بتوانند لب به سخن گشایند از این رو با دو دیدگاه به رسانه ها می نگرد.

,

 

,

اولین دیدگاه این است که رسانه های حامی خود را ارج نهاده و به صورت اختصاصی با آن ها مصاحبه کند؛ اقدامی که تاکنون از وی دیده نشده بود و به یکباره به اوج رسید و دومین دیدگاه نیز بر مخالفت با رسانه های منتقد اصرار ورزد تا سخنانی که در مجالس گفته می شود به خوبی و با صراحت انتشار داده نشود.

,

 

,

ترس استاندار از رسانه به خاطر بازتاب سخنان و پیگیری هرچه بیشتر افراد می باشد، حال اینکه در این جلسات چه سخنان دیگری زده می شود که به جز رسانه های مورد نظر بقیه نامحرم به حساب می آیند مشخص نیست.

,

 

,

امیدواریم استاندار خراسان جنوبی حداقل بر سخنانی که خود می زند پایبند بوده و به آن عمل کند زیرا اگر بر روی چنین موضوع کوچکی نتواند پایبند باشد قطعا در موضوعات بزرگتر به راحتی از برخی مسائل می گذرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه