اخبار داغ

راه اندازی کوره لاشه سوز در تنها کشتارگاه ستنی دام فیروزکوه

راه اندازی کوره لاشه سوز در تنها کشتارگاه ستنی دام فیروزکوه
سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه از نصب و راه اندازی کوره لاشه در کشتارگاه سنتی دام فیروزکوه خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد شایان خواه در گفتگو با خبرنگار دیمه نیوز با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اهمیت و ضرورت وجود کوره لاشه  سوز در زمینه حفظ محیط زیست، بهداشت و سلامت عمومی، کوره لاشه سوز کشتارگاه سنتی دام فیروزکوه راه اندازی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیمه نیوز,

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه در ادامه افزود: با پیگیری های مکرر اداره دامپزشکی در خصوص راه اندازی کوره لاشه سوز در محل کشتارگاه دام سنتی شهرستان در جهت مدیریت پسماند انجام پذیرفت بطوریکه پیش از این لاشه های عفونی و ضایعات حاصل از کشتار، در چاه کشتارگاه دفن می شد.

,

وی گفت: این عمل احتمال و بیم آلودگی آبهای زیر زمینی و زیر سطحی و همینطور احتمال مورد استفاده قرار گرفتن جانوران موذی و انتشار آلودگی به دامداری ها و روستاهای مجاور را در پی داشت.

,

شایان خواه افزود: از اسفندماه سال جاری لاشه ها غیر قابل استفاده در کوره لاشه سوز ،سوزانده و ضایعات باقی مانده به صورت سوخته و ناچیز می باشد که به روشهای بهداشتی دفن میگردد که هیچگونه مشکل زیست محیطی نیز نخواهد داشت.

,

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه درپایان خاطرنشان کرد: کشتارگاه سنتی دام فیروزکوه اولین کشتارگاه سنتی در شهرستان های تابع استان است که توانسته است کوره لاشه سوز را تهیه کند.

,

انتهای خبر/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه