اخبار داغ

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان :

مهندسین بسیجی اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشند/کتب درسی برگرفته از فرهنگ غربی است

مهندسین بسیجی اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشند/کتب درسی برگرفته از فرهنگ غربی است
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه اقتصادمقاومتی با برگزاری همایش محقق نمیشود گفت: مهندسین بسیجی با رفع معضلات و پاسخ به خیلی از سئوالات و جلوگیری کردن از ورود فرهنگ غربی به رشته خود می توانند اقتصاد مقاومتی را محقق سازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ سردار غلامعلی ابوحمزه در جمع مهندسین بسیجی همدان بابیان اینکه بسیاری از معضلاتی که در حوزه علوم تخصصی داریم مهندسین بسیجی باید برطرف کنند گفت: بسیاری از سؤالات و ابهامات در بخش مهندسی کشاورزی، معماری و عمران وجود دارد و در این رشته‌ها فرهنگ غربی واردشده است که باید تدبیری اندیشیده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که غربی‌ها حدود 10 قرن شاگردی دانشمندان ایران را می‌کردند گفت: بعد از این ده قرن به جهت خیانت‌ها یک انحراف اساسی در علوم به وجود آمد و همان‌هایی که درس گرفته بودند از منابع جهان اسلام استفاده کردند و همان مطالب را بردند و به نام خودشان ثبت کردند.

,

 

,

وی اظهار کرد: شما وقتی زندگی اندیشمندان غربی را مشاهده می‌کنید همه از قرن 16 به بعد می‌باشد و چرا شخصیت‌های مثل بوعلی، خواجه‌نصیرالدین طوسی و.. در علوم هیچ اشاره‌ای نمی‌شود و علتش حقه‌بازی‌ای است که غربی‌ها در این امر به کاربردند و به نام خودشان ثبت کردند.

,

 

,

سردار ابوحمزه  بیان کرد: اما اتفاقی افتاد که در کنار این 150 سال اخیر به جهت بهره‌برداری گسترده‌ای که این‌ها در علم و فناوری و تکنولوژی بهره‌مند شدند پیشرفت‌های گسترده‌ای در ابعاد مختلف  کردند و  بنابراین حدود 150 سال از علم و صنعت و پیشرفت غرب عقب هستیم.

,

 

,

*استفاده از میان برها تنها راه جبران عقب ماندگی علمی

, *استفاده از میان برها تنها راه جبران عقب ماندگی علمی ,

وی با اشاره به بیانات رهبری جهت رفع عقب‌ماندگی ها در برابر غرب گفت: اگر بخواهیم به شکل طبیعی این مسیر را ادامه دهیم قطعاً به آن‌ها نخواهیم رسید  و مقام معظم رهبری در این  خصوص فرموده‌اند که ما باید از میان‌برها استفاده کنیم تا بتوانیم این خلأ بیش از 150 سال را پر بکنیم و بحث میان‌برها ابتکار، خلاقیت ، نوآوری و ابداع است .

,

 

,

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) تأکید کرد: شما مهندسین باید به این نکات توجه کنید و برای جبران این سال‌ها غیر از استفاده از میان‌برها راه دیگری نداریم.

,

 

,

وی بابیان اینکه تنها کشوری بستر و زمینه رفع این عقب‌ماندگی برایش فراهم است جمهوری اسلامی است گفت: همه‌کسانی که اهل تفکر هستند این بستر برایشان فراهم است که با بهره‌گیری از میان‌برها قدم‌های قوی و وسیعی بردارند چراکه مقام معظم رهبری فرمودند ما در 30 تا 50 سال آینده باید قدرت علمی اول جهان باشیم.

,

 

,

*با تغییر سرفصل دروس مشکلی از جامعه حل نمی شود

, *با تغییر سرفصل دروس مشکلی از جامعه حل نمی شود,

سردار ابوحمزه با انتقاد از کتب درسی تدریس شده در دانشگاه‌های ایران گفت: اشکالی که هم‌اکنون در کشور ما به وجود آمده نه در انقلاب بلکه قبل از انقلاب ان علومی که در چه در علوم پایه و چه در علوم انسانی در دانشگاه‌های ما تدریس می‌شود منابع غربی است و تغییر آن‌چنانی در این 38 سال انقلاب در آن‌ها ایجاد نشده است .

,

 

,

وی با انتقاد از معماری خانه‌ها گفت:  چرا طراحی‌های ما در ساختمان‌ها همه از فرهنگ غرب است و در خانه حریم‌ها حفظ نشده است ابتدا آشپزخانه را اپن کردند وارد حال کردند حال هم برای اتاق‌خواب‌ها چنین تصمیمی گرفته‌اند.

,

 

,

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) تأکید کرد: چرا نماهای ما برگرفته از فراماسونری است و چشم‌هایی که در بسیاری از نماها استفاده می‌شود برگرفته از فرهنگ غرب است.

,

 

,

*معماری منازل ایران اسلامی نیست

, *معماری منازل ایران اسلامی نیست,

وی خاطرنشان کرد:  بسیج مهندسین معماری و ساختمان باید روی این موضوعات کار کند همان چیزی که غربی‌ها به خورد ما می‌دهند و همان متون را در مقاطع مختلف تحصیلی می‌خوانیم یک مدرکی می‌گیریم و همان مطالب غرب را کپی و استفاده می‌کنیم که هنر نیست دردی از کشور ما حل نمی‌کند.

,

 

,

سردار ابوحمزه عنوان کرد:  هم‌اکنون  در همدان سه هزار سال تمدن اسلامی وجود دارد و کجا شما معماری اسلامی می‌بینید این‌ها به دلیل غفلتی است که  در قرن شانزدهم به خورد جهان اسلام دادند و کاملاً ما را از فلسفه وجودی و اصل خودمان دور کردند فقط هم در بحث معماری نیست در پوشاک خوراک ازدواج و... در جامعه هم این امر وجود دارد.

,

 

,

وی به اشاره به  محصولات ترا ریخته گفت: چرا به این موضوعات مهندسین کشاورزی ما ورود پیدا نمی‌کنند و ما متوجه شویم که آیا استفاده از محصولات ترا ریخته مبنای علمی دارد یا اگر مضر است راهکاری بیندیشند زیرا غیر از شما کس دیگری نمی‌تواند وارد شود و شما تخصص و علم آن را دارید.

,

 

,

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) تأکید کرد: مهندسان مواظب باشند اگر در زمین آن‌ها اگر بخواهید بازی کنید به نتیجه نمی‌رسید هنر امام این بود که انقلابی که در 22 بهمن 57 به پیروزی رساند دست رد به شرق و غرب زد.

,

 

,

وی اظهار کرد: شما به کتاب‌ها نگاه کنید همه منابع غربی است و بیشتر گردآوری است و بنا بر گفته مقام معظم رهبری اگر می‌خواهید تحول در علوم انسانی به وجود بیاورید مبنای آن باید قران کریم باشد.

,

 

,

سردار ابوحمزه بیان کرد: این به این معنا نیست که از تجربه غرب استفاده نکنیم اما این نکته را مدنظر قرار داشته باشید با افکار، اندیشه و فرهنگ خودمان مشکلات و مسائل را حل کنیم.

,

 

,

وی  با اشاره به بیانات رهبری که باید در همه موضوعات پیوست فرهنگی داشته باشیم گفت: یعنی همراه با این علم از غرب مواظب باشیم فرهنگ آن‌ها را در جامعه تزریق نکنیم.

,

 

,

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) تأکید کرد: فلسفه بسیج مهندسین رسیدن به خودکفایی است نه اینکه بعد از 38 سال هنوز هم گندم وارد کنیم و افراد متدین و دلسوزی باید بنشینند این سؤالات را پاسخ دهند.

,

 

,

وی اظهار کرد:  برخی  فکر می‌کنند بسیج فقط جنبه نظامی دارد درصورتی‌که این‌گونه نیست و سؤالات اساسی و مبنایی که در انقلاب به وجود آمده سپاه و بسیج باید پاسخ دهد

,

 

,

سردار ابوحمزه بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی با همایش به نتیجه نمی‌رسد گفت: باید با حل این سؤالات و ابهامات به نتیجه برسیم و انسان‌های دردمندی مثل شماها باید بنشینند روی این موضوعات تحقیق و مطالعه بکنند و راه تحقق اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی کلمه پردازش این موضوعات است.

,

 

,

وی  در پایان با اشاره به اینکه در زمینه‌های مختلف پزشکی و هسته‌ای به پیشرفت‌های قابل‌توجهی رسیده‌ایم افزود: آن‌وقت در بحث مهندسی عمران یا کشاورزی نمی‌توانیم قطعاً می‌توانیم و بنا بر گفته مقام معظم رهبری با به کار بردن مثلث تدبیر، تلاش و توکل هیچ مانعی نمی‌تواند جلوی خلاقیت ما را بگیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه