اخبار داغ

معاون فرهنگی وزارت علوم عنوان کرد:

دریافت 20 درصد هزینه راهیان نور از دانشجویان/برنامه‌ریزی برای اعزام 500 هزار دانشجو

دریافت 20 درصد هزینه راهیان نور از دانشجویان/برنامه‌ریزی برای اعزام 500 هزار دانشجو
معاون فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: به دانشگاه های کشور تاکید شده تا نصف هزینه های اعزام دانشجویان به سفر راهیان نور را تامین کنند. همچنین 30 درصد برعهده بسیج دانشجویی و 20 درصد باقی مانده نیز برعهده خود دانشجویان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی،  ضیاء هاشمی در نشست خبری راهیان نور دانشجویی کشور که صبح امروز در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد با بیان این مطلب افزود: بر اساس دستورالعمل راهیان نور دانشجویی که در سال 94 تصویب شد و به تائید وزیر علوم نیز رسید اهداف برگزاری برگزاری این اردوها عبارتند از تحکیم هویت ملی و دینی و تقویت روحیه خودباوری در دانشجویان برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی ، گسرش فرهنگ ایثار، جهاد و دفاع مقدس در میان دانشجویان، معرفی شهدا به عنوان الگوهای جوان با تاکید بر نشر اندیشه و سیره شهدا، تعمیق بصیرت و معنوت در میان نسل جوان دانشجو.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، ,
وی اظهار داشت: برای برگزاری این اردوها ستاد مرکزی تشکیل شد که قرار گاه ملی شهید علم الهدی نام گرفت و مسئولیت اصلی آن بر عهده وزیر علوم است. این اقدام با یک نگاه فرهنگی و بنیادی و به عنوان یک اقدام هم و اثرگذار برنامه ریزی شده است.
,
 
,
معاون فرهنگی وزیر علوم خاطر نشان کرد: در برنامه ششم توسعه برنامه ریزی شده تا اعزام دانشجویان از 2 تا 3 درصد کنونی به 10 درصد کل دانشجویان کشور برسد که عددی در حدود 500 هزار نفر خواهد شد. همچنین تاکید بر این است تا دانشجویان غیر ایرانی ، دانشجویان متاهل و دانشجویانی که تا کنون به این سفر معنوی اعزام نشده اند در راس اعزام قرار گیرند.
,
 
,
هاشمی ادامه داد: بازدید در مراکز علمی در طول مسیر اردوها و توسعه مکانی و زمانی اردوها از جمله پیش بینی هایی است که برای اردوی راهیان نور سال جاری پیش بینی شده است.
,
 
,
وی تاکید کرد: اگرچه بر اساس روال گذشته اعزام دانشجویان در اسفند ماه به اوج خود می رسد اما یکی از مهمترین برنامه ریزی ها برای راهیان نور دانشجویی اعزام در تمامی فصول سال است. به همین خاطر اعزام دانشجویان در نیمه اول و دوم سال از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.
,
 
,
معاون فرهنگی وزیر علوم در پاسخ به این سوال که نحوه اعزام دانشجویان به چه صورت خواهد بود گفت:تمام تلاش ما این است که در مسیرهایی که خطوط ریلی وجود دارد از قطار برای اعزام دانشجویان استفاده شود اما در مسیرهایی نیز که به ناچار دانشجویان باید با اتوبوس اعزام شوند تلاش کرده ایم که استاندارها به شدت رعایت شوند تا حفظ امنیت دانشجویان در اولویت اول باشد . در این زمینه هم سپاه همکاری خوبی با ما داشته است.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه