اخبار داغ

امام جمعه بندر دیر:

حضرت فاطمه(س) ولایتمداری را در عمل اثبات کردند

حضرت فاطمه(س) ولایتمداری را در عمل اثبات کردند
امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه حضرت زهرا (س) الگوی کامل تعهد و دینداری در جهان اسلام است گفت: حضرت فاطمه(س) ولایتمداری را در عمل اثبات کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مطاف24 حجت الاسلام سیدعلی حسینی صبح امروز در نشست با طلاب بندر دیر  اظهار داشت: حضرت فاطمه منبع خیری است که توسل به او انسان را به خداوند می رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مطاف24,

وی گفت: این بانوی بزرگ جهان اسلام در واقع بنده راستین و مخلص خدا بود و با رعایت حدود الهی به مقامات عالیه رسید.

,

حسینی با اشاره به اینکه این بانوی بزرگوار متعلق به زمان خود نبود تصریح کرد: ایشان متعلق به تمام دورانها و الگویی برای همه تاریخ بشریت بودند که شناخت منش، رفتار و جایگاه واقعی ایشان تنها با ظهور حضرت حجت‌(عج) محقق می‌شود.

,

امام جمعه بندر دیر گفت: دلیل واقعی شهادت فاطمه زهرا(س) حمایت از ولایت بود و در آموزه‌های دینی ما نیز با تاکید بر ولایت‌پذیری، قبولی اعمال را در گرو اصل ولایت و پیروی از آن می‌داند.

,

حجت الاسلام سید علی حسینی با بیان اینکه فاطمه برای ولایتمداری به شهادت رسید گفت: در همان زمان هم کسانی بودند که علیه ولایت ایستادند در حالی که آنها مسلمانان صف اولی بودند که از ابتدا با پیامبر بودند، جهاد کردند و گاهی هم به جای پیامبر‌(ص) نماز می‌خواندند.

,

امام جمعه بندر دیّر گفت: ملاک حضرت فاطمه (س) در انتخاب حضرت علی (ع) جهاد، فداکاری، تقوا و علم امیرالمومنین(ع) بود.

,

وی افزود: خانواده‌ها باید در انتخاب همسر برای فرزندان خود تقوا و ایمان را ملاک قرار دهند چرا که ثروت موجب پایداری ازدواج نمی‌شود.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد:  برخی از بانوان ما با بالابردن توقعات نابجای خود باعث می‌شوند شوهرشان به راه‌های کج برود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه