اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی کشور:

زنان می توانند نقش پر رنگی در اقتصاد مقاومتی کشورداشته باشند

زنان می توانند نقش پر رنگی در اقتصاد مقاومتی کشورداشته باشند
کارشناس مسائل اقتصادی کشور گفت: زنان می توانند نقش پررنگی در حوزه اقتصاد مقاومتی داشته باشند و بوسیله ابزار های اطلاع رسانی سطح توانمندی خود را در زمینه اقتصاد مقاومتی نشان دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آساره خبر،رضا سپهوند کارشناس مسائل اقتصادی کشور دررابطه با نقش زنان در اقتصاد مقاومتی گفت: نیروی کار جمعیت فعال به دو حوزه تقسیم می شود جمعیت فعال و یکی غیر فعال است که  در کشورهای توسعه یافته غالب زنان جز جمعیت فعال محسوب می شوند و هر چه بر حجم جمعیت فعال اضافه شود رشد اقتصادی بیشتری حاصل می گردد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آساره خبر,

وی گفت: بسیای از مشاغل در اقتصاد های پیشرفته به واسطه خصوصیات جسمی و خدا دادی زنان توسط این قشر صورت می پذیرد لذا آنها می توانند با ظرافت بیشتری به تولید کالاها و خدمات بپردازند .

,

سپهوند تصریح کرد: اگر اقتصاد مقاومتی سپردن کار به دست کار دان بر اساس توانمندیها باشد بسیاری از مشاغل را برای کارا آیی بیشتر باید به زنان سپرد به عنوان مثال صنعت نساجی که اکنون برای کشور ترکیه به مزیت رقابتی تبدیل شده است اگر صادرات پوشاک ترک به اندازه در آمد نفت ایران برای ترکیه درآمد دارد توسط نیروی کار زنان احیا و بازسازی شود.

,

این کارشناس خاطر نشان کرد: در دنیای مدرن رسانه یک ابزار قدرت است بدین معنا که قدرت رسانه ها بیش از قدرت سلاح های کشنده و تهاجمی است؛بنابراین زنان بوسیله روزنامه ها ، مجلات، و ابزار اطلاع رسانی می توانند سطح توانمندی خود را در زمینه اقتصاد بهتر و بیشتر به صاحبان کسب و کار و جامعه شناسانده و از این رو نقش پررنگ تری در اقتصادمقاومتی کشور را ایفا کنند.

,

مدیر گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه لرستان گفت: در حال حاضر در سطح بسیار زیادی از متخصصان تحصیل کرده را زنان تشکیل می دهند ولی فرهنگ مرد سالاری حاکم بر کشور اجازه ایفای نقش های اقتصادی را به زنان نمی دهد لذا رسانه ابزار قدرتمندی است  برای به تعادل کشیدن فرصت های اقتصادی بین زنان و مردان است و می تواند در رسیدن حق زنان به این امر کمک شایسته ای بکند.

,

 گفت و گو: کبری دریکوند

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه