اخبار داغ

انتقاد یکی از نزدیکان احمدی نزاد به کاندیداتوری بقایی

انتقاد یکی از نزدیکان احمدی نزاد به کاندیداتوری بقایی
یکی از فعالین مطرح رسانه ای نزدیک به احمدی نژاد طی نامه ای سرگشاده در کانال تلگرامی مهرورزان به احمدی نژاد، از کاندیداتوری بقایی انتقاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیررضا آل حبیب از فعالین مطرح رسانه ای نزدیک به احمدی نژاد طی نامه ای سرگشاده در کانال تلگرامی مهرورزان به احمدی نژاد، از کاندیداتوری بقایی انتقاد کرد

مشروح نامه به شرح زیر می باشد

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,

 

,

جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد (دام عزه)

با سلام و آرزوی توفیق برای حضرتعالی و تمام دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی

این نامه سرگشاده را رنجنامه ای بدانید از سوی فرزند معنوی حضرت روح الله که کمالش را در تبعیت محض از امام خامنه ای می داند. البته رنجنامه ای که در بطن خود کینه ای مقدس از اهالی ناکجا آباد زر و زور و تزویر را نگه داشته است.

می توانستم این نامه را با هزاران امضا به خدمت حضرتعالی ارسال نمایم، چرا که اطمینان دارم، همچون سال 92 خیل زیادی از مشتاقان و علاقمندان به حضرتعالی هستند که با این کمترین هم نظر می باشند .

اشخاصی که خالصانه و بدون هیچ منتی و بدون هیچ منفعت مادی از حضرتعالی که نظر امام خامنه ای به شما نزدیکتر است، سالها حمایت نموده و قلبآ به شما عشق می ورزند .

دکتر احمدی نژاد عزیز

سوم تیر 1384 زمانی رقم خورد که همه گفتمانهای مطرح شده از ابتدای انقلاب تا آن برهه، با کاندیدای خود به میدان رقابت سیاسی آمدند . آنچه که در سوم تیر 1384 رخ داد، نشان دهنده قوت و ضعف گفتمان های مطرح شده بود. از گفتمان غالب آن زمان یعنی اصلاحات تا گفتمان های ساختگی کاندیداهای دیگر حتی مدعیان اصولگرایی

سوم تیر 1384 نشان دهنده نقطه عطفی در انقلاب اسلامی بود و این نقطه عطف بازگشت به آرمان های به فراموشی رفته خمینی کبیر و زنده شدن گفتمانی بود که در آن خدمت به مردم، کارآمدی، عدالت محوری، پرکاری، دوری از اشرافیت و ساده زیستی، پرهیز از اسراف بیت المال ، مبارزه با فساد و آقا زادگیهای مطرح شده در آن زمان ، رویکرد سیاست خارجی تهاجمی و عدم عقب نشینی در برابر مستکبرین جهان ، شجاعت در مقابل مستکبرین داخلی و خارجی و استفاده از مدیران جوان و ساده و خوشنام و خدمتگذار و از هم گسستن حلقه مدیریتی ثابت گذشته از اصلی ترین معیارهای آن بود و در واقع ملت دست بر روی گفتمانی گذاشت که هیچ گاه از مواضع گفتمانی خود کوتاه نیامد و هرگز حاضر نشد برای کسب آرای بیشتر به عبور از گفتمان اصیل انقلاب تن دهد، در حالی که در همان انتخابات برخی از اصولگرایان برای کسب رای به اصطلاحاتی چون اصولگرای اصلاح طلب و تبلیغات گسترده با هزینه های هنگفت از بیت المال و حتی دفاع از شیرین عبادی و تمجید از شخصیت وی پرداختند، تا شاید رای چند نفری را با خود همراه سازند.

در تبیین گفتمان اصیلی که در سه تیر 1384 آرای مردم را به خود جذب کرد، اگر دقیق تر بنگریم مشاهده می کنیم که گفتمان اصلی همان گفتمان امام ره است که سه معیار اصلی دارد و آنها عقلانیت و معنویت و عدالت است که اگر هر کدام از اینها به هر بهانه ای فدای دیگری شود، در سیر حرکت ، دچار انحراف می شود.

آنچه که در انتخابات پیش رو مانند انتخابات سال 92 قطعا شکل خواهد گرفت، شکل گیری گفتمانی است که رقیب این گفتمان خواهد بود و در واقع همگان می دانند که انتخابات 1384 و 1388 "نه" بزرگ ملت به همه گفتمان های مطرح شده در آن سال از چپ و راست و محافظه کار و تکنوکرات و اصلاح طلب و ... بود.

خطر ارتجاع گفتمانی، خطر بسیار مهمی برای این گفتمان تلقی می شود، چرا که عده ای هرگز به گفتمان سوم تیر که در واقع همان گفتمان اصیل انقلاب مان بوده است، اعتقاد نداشته اند و ندارند و یا به صورت حداقلی به آن اعتقاد داشته اند و در جهت نفی و یا قلب این گفتمان حرکت می کنند .

بعد سی و چند سال از انقلاب و این جهش تاریخی رخ داده، باز هم حرکت بسوی محافظه کاری و محافظه کاران و یا حرکت دوباره به سوی تکنوکراتها و اصولگرای اصلاح طلب و راست و چپ سنتی و کارگزار و قس علی هذا همچون سال 92 یک ارتجاع در گفتمان انقلاب محسوب می شود.

ارتجاع گفتمانی که گفته می شود یک مفهوم دور از حقیقت و دور از فضای فعلی کشور نیست، در واقع ارتجاع گفتمانی، رقیب گفتمان انقلاب که جلوه گاه آن همان سه تیر 1384 بوده است، می شود !! به این صورت که مانند این سال ها با دادن شعارهایی همچون توسعه صرف منهای عدالت و یا سیاست های تنش زدایی در عرصه سیاست خارجه و دوری گزیدن از فضای آرمان خواهی و عدالت طلبی و تخریب هر آنچه که دولت نهم و دهم انجام داده است و پوپولیستی و غیر کارشناسی دانستن اقدامات و خود کارشناس پنداری و یا شعارهای اقتصادی صرف و یا توسعه سیاسی صرف و یا عدالت منهای معنویت و یا مبارزه با انحراف صرف ، همه و همه به عنوان ارتجاع گفتمانی محسوب می شود.

اما امروز شاهد آن هستیم که خطرات بسیاری گفتمان سوم تیر یا همان گفتمان امام ره و انقلاب را تهدید می‌کند.

همچنین خطر ادامه دار شدن گفتمان لیبرالی در سایه تشتت سوم ‌تیری ها به جد حس میشود، تا آنانیکه در فتنه 88 نقش ایفا می ‌کردند، همچنان بر صندلی قدرت تکیه زنند. در این بین خطر فعالیت‌ های نیروهای تکنوکرات که سال‌ ها است برای کرسی ریاست جمهوری خیز برداشته‌اند نیز به شدت حس می‌ شود.

اما شاید خطر اصلی موجی از به اصطلاح اصول‌گرایانی هستند که نه تنها توانایی لازم برای اداره جامعه ندارند و با تکیه بر لابی های مختلف پیشاپیش نوید دهنده رکود و تاکید بر ناکارآمدی تفکر مکتبی هستند، تا در سایه آن بزرگ‌ ترین ضربه به انقلاب اسلامی وارد شود، بلکه با مردمی و انقلابی نشان دادن خود، می خواهند کلاغ را رنگ نموده و جای قناری به مردم قالب کنند .

رییس جمهور آینده ایران اسلامی در سال ۹۶ باید دارای ویژگی های خاصی باشد تا بتواند این بار سنگین را به دوش کشد و این هجم خرابی صورت گرفته توسط دولت مدعی تدبیر و حزب خانوادگی کارگزاران بازندگی را ترمیم نماید .

در واقع همانگونه که حضرت آقا فرمودند، باید علاوه بر نکات مثبت دولت نهم و دهم که در بالا مطرح شد، باید نقاط ضعف آن را هم از خود دور کند ، نکاتی مانند پای بندی به آرمان ها و شعارها و دفاع از آنها ، اهتمام به وضعیت اقتصادی و اشتغال و توجه بیشتر به قشر مستضعف جامعه، دوری از اختلاف زایی و ایجاد تنش های بی ارزش و دوری از صحبت های غیر ضروری و عدم ایجاد اختلاف و تعامل بیشتر با سایر سران قوا، توجه بیشتر به نظرات کارشناسان و تعامل بیشتر با نخبگان، تعامل با منتقدین منصف و دلسوز و استفاده از نقدها برای بهتر شدن وضعیت حال و در نهایت حرکت جهادی به سوی عدالت همراه با معنویت و حرکت به سوی پیشرفت همراه با عدالت

جناب آقای دکتر احمدی نژاد؛

ممکن است که آقای بقایی از جهات مختلف دارای مطلوبیت های از نگاه جنابعالی باشد، اما با احترام به نظر حضرت عالی و با اذعان به غیر واقعی بودن اکثر این تخریب ها ، متاسفانه ایشان دارای «ظرفیت منفی» قابل توجهی در میان بخش مهمی از هواداران جنابعالی بوده و بدون شک با ورود در انتخابات، حتی تا قبل از نظر شورای نگهبان و سکوت حضرت عالی در مقابل ایشان بدنه اجتماعی و فعال حضرتعالی دچار افتراقی سهمگین و بیش از قبل می گردد.

از حیث پایگاه اجتماعی نیز بر اساس شواهد و نظرسنجی های موجود با ورود ایشان، ظرفیت واقعی این گفتمان در انتخابات پیش رو که عمدتاً حول محور شخصیت جناب عالی شکل می گیرد به «یک صدم» کاهش می یابد. قابل توجه اینکه این کاهش ظرفیت در نقاط مختلف ( مراکز استان ها، شهرهای کوچک و روستاها ) مشاهده می شود.

نکته دیگر اینکه «مطالبات دینی و ارزشی» یکی از عناصر هویت ساز جامعه ایران است و طبقه محروم و مستضعف نیز اگرچه اشتیاق حداکثری به عدالت دارند، اما دارای جهت گیری های دینی و اعتقادی قابل توجهی می باشد و تخریب ها و نقاط ضعف بسیار زیاد آقای بقایی بر تصمیم این طبقه تاثیر گذار خواهد بود.

همچنین عملکرد پر از خسارت نامبرده در دوران دولت شما در میراث فرهنگی یا نهاد ریاست جمهوری و عدم محبوبیتی که از نامبرده در بین معتقدین به شما وجود دارد، باعث ناراحتی بیش از پیش در بین علاقمندان به شخص حضرت عالی می گردد .

این ملاحظات اساسی و مسائل دیگر باعث شکل گیری «ابهام» های فراوان در شخصیت ایشان شده و تا حد زیادی ظرفیت های شما را کاهش خواهد داد.

در حوزه سیاسی نیز «تأیید صلاحیت» ایشان با ابهاماتی روبروست، بطوری که طبق بر آوردها ، قطعاً توسط شوای نگهبان ردّ خواهند شد.

این مساله ، موجب شکل گیری «تنش و تعارض علاقمندان به این گفتمان» با نهادهای انقلابی، مجموعه های ارزشی مثل نخبگان انقلابی و بدنه مردمی انقلابی خواهد شد . از سویی دیگر افکار عمومی نیز در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی کنر شکنی است که دولت حال به وجود آورده و کشش تعارضات و تنش های سیاسی دیگر را ندارد.

نکته اساسی تر این است که با ورود آقای بقایی به انتخابات ، ایشان با غالب بدنه ارزشی دچار چالش می شود که حتی این چالش به تضّاد منافع نیز خواهد انجامید .

طیف ارزشی بعنوان «بدنه فعال شما» اگر چه در طول چند سال گذشته با ریزش هایی همراه بوده است، اما بخشی از این بدنه توانسته است به صورت خودجوش در صحنه دفاع از حضرت عالی و خدمات شما و این گفتمان در مقابل هجم عظیم تخریبها و اتهامات دروغ حاضر شود. این جریان ، «شبکه اجتماعی» و «ارتباطات خاص» خود را دارد که شما باید از این ظرفیت استفاده نماید.

از سویی دیگر شما در صورت فقدان این بدنه فعال، بدنه فعال دیگری برای دفاع از خود ندارید . بدنه محروم و طبقات پایین اجتماعی اگر چه مدافع شخص شما و این گفتمان هستند، اما این دفاع تنها در صحنه انتخابات و بر سر صندوق های رأی با هدایت همین بدنه فعال توانمند مجال حضور پیدا می کند و اصلاً قابلیت فعالیت انتخاباتی، تبلیغی و تبیینی برای دفاع از نفری که خود را منتسب به شما می کند و متاسفانه عده ای به عمد و با ماموریت یا بر اثر جهالت ایشان را نسخه کپی شما معرفی می کنند، را ندارند .

لذا با ملاحظه «ابهامات» شکل گرفته پیرامون ایشان و ظرفیت بالا در کسب «آرای منفی» ، معرفی آقای بقایی بعنوان گزینه این گفتمان، مجموعه ای از تعارضات با بدنه فعال و پای کار خود، تعارض با نهادهای نظام، تعارض با نخبگان، تعارض با متدینین و ... را به دنبال خواهد داشت.
 
از سویی دیگر چنانچه شما بخواهید با در نظرگرفتن همه این ملاحظات، بر سکوت خود درباره ورود ایشان ادامه دهید، ظرفیت های شما با اُفت ناگهانی روبرو شده و اصطلاحاً به «خودکشی سیاسی» این جریان منجر می شود.

اینک که فتنه ای بزرگ دامن نیروهای ارزشی و انقلابی را گرفته است و فضای بی اخلاقی و جنگ قدرت را شاهد هستیم، حضور اشخاصی موجه در عرصه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به عنوان کاندیدا می ‌تواند وحدت فراگیری را در بین نیروهای حامی گفتمان عدالت و معنویت و مهرورزی برقرار سازد .

نیک یقین دارم که اطرافیان مخلص شما به علت نهی حضرت عالی هیچ تمایلی به کاندیداتوری در انتخابات آتی ندارند و از این فضا گریزان هستند ، اما عدم حضور شخصی موجه و وجیه منجر به شکاف و از هم گسستگی در بین نیروهای مؤ‍من و عدالت‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آینده می‌باشد و بسیاری را آزرده خاطر و بلکه نا امید و سرخورده خواهد کرد.

لذا از حضرت عالی خواهشمندیم که اگر از اطرافیان مخلص و شریف خود به بهانه نهی رهبری مبنی بر عدم حضور خود، حمایت نمی کنید، حداقل با سکوت خود در مقابل این شخص که به تازگی نیز از شما حکم گرفته اند و در دفتر شما حضور دارند، باعث انشقاق بیش از پیش و ناراحتی دوستداران خود نشوید .

اگر هم نظر شما با توجه به فضای فعلی جامعه تغییر کرده حداقل شبیه ترین فرد به خود را جهت ورود به این صحنه کارزار راهی میدان کنید، که الحق و الانصاف (دکتر غلامحسین الهام) أشبهُ الناس خَلْقاً و خُلُقاً و مَنْطِقاً و لساناً به حضرت عالی می باشند .

همان طور که خود واقفید دغدغه های عدالت خواهانه آقای (دکتر غلام حسین الهام) به دهه اخیر هم ختم نمیشود، بلکه ایشان از مهمترین چهره های مطالبه گر عدالت از دهه هفتاد می باشند که بطور جدی و در عرصه های گفتمانی به تشریح دغدغه های گفتمانی عدالت مشغول بوده اند.

همچنین در عرصه کارآمدی نیز از پرکارترین افراد در دولت شما محسوب میشدند و بدلیل تسلط بر مبانی دینی و انقلابی از نخبگان گفتمانی اطرافیان شما به حساب می آیند .

نکته قابل توجه آنست که برای انتقال ظرفیت های اساسی جنابعالی به کاندید این جریان، بایستی فرد مزبور از ظرفیتهای «شخصیتی» و «گفتمانی» حداکثری بهره مند باشد تا بتوان ظرفیت ها را به وی انتقال داد و در این میان آقای دکتر الهام به عنوان بهترین گزینه مصداقی این گفتمان ، شناخته می شوند.

عمده خصوصیات ایشان را می توان در چند محور خلاصه نمود.

·   تعلق ایشان به گفتمان انقلاب و عدالت

·    ساده زیستی و پاک دستی و منش مردمی

·    نجابت و چهره ای اخلاقی و نزدیکی فکری زیاد به رهبری و حضرتعالی

·    عدم عملکرد منفی و حاشیه منفی در سوابق مدیریتی

·    توان فوق العاده ارتباطی در گفتار ساده، شفاف و صریح و شورانگیز با مردم

·    توان اقناع و سخنوری با نخبگان اجتماعی انقلابی

·    چهره دانشگاهی و علمی و نفوذ معنوی در بدنه دانشگاهی

·    ارتباط قوی و موثر با نخبگان سیاسی اجتماعی فعال این گفتمان(سوم تیر)

·    توان کسب رای پایگاه اجتماعی طبقه متدینین

·    قابلیت ترمیم ضعف های گفتمانی موجود

·    قابلیت ترمیم ریزش های این گفتمان

·    تعلق به حلقه اول حامیان و نزدیکان حضرتعالی

·    قرابت زبانی و گفتمانی بسیار نزدیک به ادبیات حضرتعالی

·    حقوقدان بودن ایشان در مواجهه با روحانی که خود را حقوقدان میداند و ...

در خاتمه ضمن تاکید بر ظرفیت های چندگانه دکتر الهام در تجمیع بدنه اجتماعی عدالت خواه ، ذکر این نکته ضرویست که ایشان از جنبه های مختلف «کارآمدی» نیز با توجه به توانایی بالا در حد بسیار قابل قبولی قرار دارند.

از سویی خدمات شایان ذکر ایشان در نهادهای مختلف نظام اعم از دولت، قوه قضاییه و شورای نگهبان در کارنامه ایشان ثبت است و از سویی دیگر از تجربیات تیم اجرایی دولت جناب عالی بهره مند خواهند بود که در این صورت در قیاس با جایگاه دولت عدالت در سال 84 و 88 ، چندین گام جلوتر هستند.

امید است تصمیم مناسب و امید آفرین جنابعالی راه را برای ادامه گفتمان عدالت و اصلاح نقطه ضعف های فعلی هموار سازد، چرا که بر اساس ابعاد مختلف اجتماعی و سیاسی ، حضور این گفتمان با گزینه حداکثری در غیاب شما تضمین کننده پیروزی گفتمان سوم تیر در انتخابات دوازدهم می باشد.

جناب آقای دکتر احمدی نژاد عزیز

امام خامنه ای روحی فداء در خصوص واجد بودن امتیازات دولت شما بیاناتی را در سال 92 عنوان نمودند. که دکتر غلامحسین الهام به تمام معنا داراست. او یک سوم‏ تیری تمام عیار است که از اول نیز جزو پرچمداران این تفکر بوده است .
     
در نقاط قوت حضرت عالی که دقیق شویم، نقاط قوتی که ما را به شما علاقه مند کرد تا علاوه بر رای نام شمارا در همه جا فریاد بزنیم؛ مردمی نژاد بودن شماست !!

شعاری که سال 84 نه تنها بر روی پوستر ها بلکه بر قلب مردم نقش بست !!

(مردی از جنس مردم)


آقای دکتر احمدی نژاد عزیز

شجاعت، تجربه، اخلاق اسلامی، ساده زیست بودن، دوری از تجمل، مردمی بودن، بصیرت بالا، نقد منطقی و بدون بغض رجال سیاسی و فضای موجود و بسیاری از خصلت ‌های نیکوی دیگر (دکتر غلامحسین الهام) برای حقیر به نمایندگی از خیل عظیمی از مشتاقان حضورشان اثبات شده است و می تواند نا امیدی بسیاری را تبدیل به امید کند.

مطمئنم که شما نیز بر عرایض این کمترین صحه گذاشته و بهتر از حقیر این دانشمند فاضل که آبرو و اعتبار خود را تاکنون در برهه های مختلف در دفاع از شما خرج نموده، را می شناسید .

امیدواریم که حضرت عالی نیز برای نظر و رضایت و شادی نیروهایی که 12 سال از بهترین دوران زندگی و جوانی خود را وقف شما و این گفتمان نمودند و برایتان در عرصه های مختلف خون دل خوردند و فعالیت نمودند و تنها امیدشان حضور این مرد بزرگ است ؛ احترام قائل شوید و از این مرد شریف حمایت های لازم را بنمایید و اگر همچنان بر نظر عدم حمایت خود از اشخاص پیرامونی دلسوز ثابت هستید، سکوت خود را در مقابل شیطنت اشخاص و رسانه های منسوب به خود که با شانتاژ و شاید هم ماموریت از مخالفین در پی اختلاف افکنی به بهانه حمایت از آقای بقایی بین علاقمندان شما هستند، بشکنید و همانطور که قبلا بیانیه دادید، اگر ایشان از شما مانند بزرگواران دیگر حرف شنوی ندارند، از مجموعه خود منفک نمایید و عنوانی که به ایشان داده اید را پس بگیرید تا خدای نکرده زمزمه های مخالفین مبنی بر پشت پرده بودن شما در اذهان علاقمندان حضرت عالی جای نگیرد .

دوام توفیقات حضرتعالی را تحت توجهات حضرت ولیعصر (عج)خواستارم.

والسلام علی من اتبع الهدی


داعی و علاقمند به حضرت عالی؛


امیررضا آل حبیب
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه