اخبار داغ

بودجه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر چقدر بود؟

بودجه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر چقدر بود؟
روابط عمومی سازمان سینمایی درباره اظهارات احسان قاضی زاده و بودجه پیشنهادی جشنواره فیلم فجر در سال 96، توضیحاتی را منتشر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در متن توضیحات روابط عمومی سازمان سینمایی  که در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: «عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی احسان قاضی زاده در برنامه "سینما دو" مورخ 4 اسفند ماه، مطالبی را درباره بودجه پیشنهادی سازمان سینمایی در سال 1396 عنوان کرد که با برنامه بودجه این سازمان مغایرت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این نماینده مجلس به برآورد هزینه برگزاری جشنواره فیلم فجر اشاره و بیان کرد که این جشنواره بالغ بر 58 میلیارد تومان بودجه پیشنهادی دارد، که این مبلغ یک چهارم بودجه کل سازمان سینمایی است.

,

از آنجا که وی در ارائه اطلاعات بودجه سال 1396  دچار اشتباه فاحشی شده و این اشتباه ممکن است برای اهالی سینما و افکار عمومی، شائبه‌هایی ایجاد کند، جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رساند:  

,

کل بودجه پیشنهادی سازمان سینمایی در لایحه بودجه،1396 مبلغ 2,013،909  میلیون ریال ( حدود 201 میلیارد تومان ) است که از این رقم 193میلیارد تومان بودجه هزینه‌ای و 83،909  میلیون ریال ( حدود هشت میلیارد تومان ) بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.

,

(صفحات 207 الی 209 پیوست شماره 4 لایحه بودجه 1396)

,

با توجه به صفحه 208 پیوست 4 لایحه  بودجه1396 در ستون اعتبارات سال، مشخص است که کل بودجه حمایت از برگزاری جشنواره‌های فیلم فجر ( فجر داخلی ، فجر جهانی) 117،000 میلیون ریال (یازده میلیارد و هفتصد میلیون تومان) است که با توجه به هدف کمی آن، یعنی 2 جشنواره هزینه واحد آن،در ستون هدف کمی مبلغ 58،500 میلیون ریال (یعنی 5میلیارد و 850 میلیون تومان برای هر جشنواره) آورده شده است که نماینده محترم عضو کمیسیون فرهنگی مجلس،جناب آقای قاضی زاده رقم آن را با تأکید و البته به اشتباه 58 میلیارد تومان اعلام کرد. رقم اعلامی توسط نماینده محترم حدود 10 برار بودجه پیشنهادی در لایحه بودجه سال 1396 است.

,

از نمایندگان محترم انتظار می‌رود با توجه به حساسیت ذاتی امر نظارت و آگاهی آنان از نحوه تفریق بودجه ، به نحوی با رسانه‌ها - مخصوصاً- صدا و سیما که مخاطبان فراگیر دارد ، سخن بگویند که نه تنها واقعیات وارونه جلوه داده نشود، بلکه به امر مقدس شفاف سازی و ارایه اطلاعات درست کمک شایانی شود.»

,

 

,

انتهای پیام 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه