اخبار داغ

رئیس اداره مخابرات شهرستان فریدونشهر:

تأمین اینترنت روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته در حیطه وظایف دولت است

تأمین اینترنت روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته در حیطه وظایف دولت است
عطایی با بیان این که شرکت مخابرات به عنوان یک شرکت خصوصی تعهدی در قبال ارائه خدمات به روستاها ندارد، ارائه خدمات مخابراتی به روستاها را طبق طرح خدمات عمومی اجباری دولت(USO) از وظایف دولت برشمرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پونه زار، رئیس اداره مخابرات شهرستان فریدونشهر در مورد تأمین اینترنت روستاهای  شهرستان گفت: ارائه خدمات در محدوده روستا و مناطق کمتر توسعه یافته فقط در حیطه وظایف دولت خدمتگزار جمهوری اسلامی ایران و در قالب طرح خدمات عمومی اجباری دولت(USO) بوده و شرکت مخابرات منطقه اصفهان و در رأس آن شرکت مخابرات ایران به عنوان یک شرکت خصوصی هیچ گونه تعهدی در قبال ارائه خدمات در سطح روستاها را ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پونه زار,

حمید عطایی افزود: در حال حاضر متولی ارائه سرویس اینترنت پرسرعت در سطح کشور و برای ۲۵۰۰۰ روستا طبق توافق صورت گرفته شرکت های آواسل و های وب هستند که متأسفانه علیرغم پیگیری های صورت گرفته تاکنون شرکت های فوق هیچ اقدامی در این خصوص در سطح شهرستان انجام نداده اند.

,

وی ادامه داد: با این وجود پیرو پیگیری های فرمانداری و اداره مخابرات فریدونشهر در سال گذشته اینترنت پرسرعت روستاهای قلعه سرخ و نهضت آباد به بهره برداری رسیدند و در سال جاری روستاهای سرداب، میدانک اول و مصیر در برنامه اینترنت پرسرعت قرار گرفته اند که تا چند روز آینده به  بهره‌برداری خواهند رسید.

, ،,

طرح خدمات عمومی اجباری دولت(USO) به منظور تحقق موارد مندرج در قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر توسعه و ترویج ارتباطات و فناوری اطلاعات در نقاط مختلف کشور و الزامات دولت در خصوص تسهیل و تسریع دسترسی به خدمات مخابراتی، پستی و فناوری اطلاعات برای هر یک از آحاد کشور در نقاط روستایی و دورافتاده در برنامه و بودجه دولت لحاظ شده است.

, .,

خدمات طرح USO شامل خدمات رسانی تلفن ثابت به روستاهای محروم در سطح کشور، امکان ارائه سرویس های پیش پرداخت و پس پرداخت، ارائه بهتر خدمات الکترونیک دولت در روستاها، ارائه سرویس بانکداری الکترونیکی در روستاها، ارائه خدمات SMS، اینترنت، POS و ارتباطات بین الملل و امکان رومینگ با سایر اپراتورها است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه