اخبار داغ

نشست علمی «واکاوی متفاوتی از پدیده خودکشی» در دانشگاه پیام نور مرکز سنندج

نشست علمی «واکاوی متفاوتی از پدیده خودکشی» در دانشگاه پیام نور مرکز سنندج
نشست علمی «واکاوی متفاوتی از پدیده خودکشی» به همت انجمن علمی روانشناسی در دانشگاه پیام نور سنندج برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از کُرددانش؛ دکتر یعقوب احمدی رییس دانشگاه پیام نور مرکز سنندج امروز در نشست علمی «واکاوی متفاوتی از پدیده خودکشی» که به همت انجمن علمی روانشناسی در دانشگاه پیام نور سنندج برگزار شد اظهار کرد: برخلاف دیدگاه روانشناسان در مورد «خودکشی» که آن را پدیده‌ای فردی می‌دانند جامعه‌شناسان به این قضیه از دیدگاه جمعی می‌پردازد و آن را پدیده‌ای اجتماعی قلمداد می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُرددانش,

وی افزود: در جامعه سنتی تکلیف افراد مشخص است، اما در جوامعی که دچار ابهام و دوگانگی شده‌اند کم و بیش این معضل مهم اجتماعی روی می‌دهد.

,

 

,

رئیس دانشگاه پیام نور سنندج یادآور شد: هنگامی که در جامعه‌ای ارزش‌ها، باورها و هنجارهای گذشته، کم رنگ و ضعیف می‌شود افراد در ابهام و سردرگمی به سر می‌برند و دائم در شک، ابهامات و در شرایط آنومی بیشتراقدام به خودکشی می‌کنند.

,

 

,

وی تصریح کرد: پدیده خودکشی با توجه به زمینه‌های « سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی» تبعات شدید و سنگینی برای جامعه ایجاد و اجتماع را دچار تشویش و نگرانی می‌کند از این رو واکاوی این معضل مهم اجتماعی اهمیت بالایی دارد.

,

 

,

در ادامه این نشست علمی فواد ساعد روانشناس بالینی گفت: زمانی که وحشت زندگی از وحشت مرگ بیشتر و عدم ابراز وجود شخص نسبت به هستی از بین برود و فرد نتواند وجود خود را در اجتماع بروز دهد اقدام به «خودکشی» می‌کند.

,

این روانشناس بالینی گفت: احساس پوچی و نداشتن هدف خاص منجر به ابراز پرخاشگری می‌شود و اگر این حالت نهادینه شود و شخص قادر به بروز پرخاشگری نباشد به پدیده خود تخریبی درونی تبدیل می‌شود.

,

 

,

ساعد یادآور شد: مشکلات عمیق جامعه ما همچون« اعتیاد، فقر، طلاق، خیانت» و دیگر آسیب‌های اجتماعی منجر به خودکشی می‌شوند که باید ابتدا آنها را ریشه‌یابی و معالجه کرد.

,

 

,

این روانشناس بالینی گفت: با توجه به آمار کنونی که در افراد سنین ۱۵تا ۲۵سال پدیده خودکشی در ایران و سایر جوامع بیشتر اتفاق می‌افتد، ریشه‌یابی این آسیب اجتماعی لازم و ضروری است و در این راستاد همکاری مراکز علمی و افراد متخصص نقش مهمی در کاهش این معضل ایفا می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه