اخبار داغ

برگزاری همایش نقش دانشجویان دانشگاه‌های استان کردستان در اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر

برگزاری همایش نقش دانشجویان دانشگاه‌های استان کردستان در اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر
امروز همایش نقش دانشجویان دانشگاه‌های استان کردستان در اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در آمفی‌تئاتر دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُرددانش, حسین فیروزی در همایش نقش دانشجویان دانشگاه‌های استان کردستان در اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که در آمفی‌تئاتر دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اعتیاد باعث می‌شود که فرد هویت خود را از دست بدهد و برای خود ارزش و شخصیتی قائل نباشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُرددانش,

 

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: اساتید، پژوهشگران و دانشجویان، دانش و تحقیقات خود را در راه مبارزه با اعتیاد بکار ببرند چرا که یکی از رسالت‌های آنها کمک به رفع مشکلات اجتماعی و احساس مسئولیت در قبال جامعه است.

,

 

,

فیروزی خاطرنشان کرد: کمک محققان و اساتید و دانشجویان در حل مشکلات اجتماعی نوعی انفاق و ایثار در راه خداوند و ذخیره‌ای برای آخرت آنان است.

,

 

,

در ادامه فایق یوسفی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در پروسه درمانی اعتیاد در همه دنیا ناکار آمد عمل کرده‌ایم و این موضوع باید بررسی شود.

,

 

,

یوسفی افزود: اعتیاد پدیده چند بعدی است و تمامی جنبه‌های مهم زندگی از جمله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی  را در برمی‌گیرد و به ناچار بهترین راه حل برای کنترل این معضلات، پیشگیری است.

,


وی تصریح کرد: باید مراکزی تاسیس شود تا نحوه فرزند پروری را  به والدین آموزش داده و همچنین معلمان را با نحوه برخورد با دانش‌آموزان آشنا کنند تا بتوانند مسیر درست را به دانش‌آموزان نشان دهند.

,
,


به گفته عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دانشجویان یکی از مهم‌ترین افراد جامعه هستند و اگر آنها از اجتماع حذف شوند کم سوادی و بی سوادی افزایش خواهد یافت و قطعا معضلاتی از جمله اعتیاد افزایش می‌یابد.

,
,

 

,

 

,

سلیم کریمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان گفت: مواد مخدر یکی از آسیب های بزرگ جهان محسوب می شود و هجمه اعتیاد در کشور ما به سرعت در حال رشد است.

,

 

,


وی با بیان اینکه گرایش به مواد مخدر به سمت و سوی روانگردان ها و قرص های محرک به سرعت تغییر یافته است گفت: ترامادول ها و قرص هایی که به اسم ضریب هوشی برای دانشجویان تبلیغ می شود تهدید جدی برای قشر دانشجو محسوب می شود.
 

,
,
,

کریمی اساتید و دانشجویان را مهم ترین گروه های مرجع و تاثیرگذار جامعه عنوان کرد و گفت: دانشجویان قشر روشنگر، محقق و تاثیرگذار جامعه هستند و نقش و جایگاه ارزشمندی در جامعه دارند در همین راستا می توانند نقش تعیین کننده ای در اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر داشته باشند.

,


وی از روند روبه افزایش اعتیاد در میان دانشجویان و دانش آموزان ابراز نگرانی کرد و گفت: اعتیاد آسیب جدی برای تحصیلکردگان و قهرمانان ورزشی است در همین راستا بمنظور پیشگیری از اعتیاد در جامعه باید توجه ویژه ای به قشر دانش آموز و دانشجو شود.
 

,
,
,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان دلیل اعتیاد دانشجویان را دوری از خانواده و نبود کنترل و نظارت بر آنها عنوان کرد.

,



وی به وجود 20 هزار معتاد در استان کردستان اشاره کرد و افزود: هم اکنون تعداد 20 هزار خانواده درگیر این آسیب اجتماعی هستند.
 

,
,
,
,

کریمی فرهنگسازی آموزش را مهم ترین راهکار مبارزه با اعتیاد بیان کرد و ادامه داد: همه اقشار جامعه، تحصیلکردگان، دانشجویان و قهرمانان ورزشی باید در برابر تهدیدات اعتیاد آگاه و هوشیار باشند.

,


وی با اشاره به اینکه تنها 20 درصد اقدامات پیشگیرانه و مبارزه با مواد مخدر بر عهده پلیس است گفت: 80 درصد کنترل و نظارت و پیشگیری از این آسیب اجتماعی مربوط به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است.

,
,

انتهای پیام/

,

 

,


 

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه