اخبار داغ

یادداشت/

وضعیت اقتصادی در روزهای پایانی سال چگونه است؟

وضعیت اقتصادی در روزهای پایانی سال چگونه است؟
در روزهای پایانی #سال٩٥ وضع اقتصادی تعریف چندانی ندارد بطوریکه رکود شدید حاکم بر جامعه معنای گذشته شب عید را برای مردم تغییر داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هر چند آقای روحانی ٤ سال پیش با وعده های اقتصادی راهی پاستور شد اما آنچنان که باید، نتوانست وضع سفره مردم و معیشت آنان را بهبود بخشد.

#تورم از ٤٠ درصد به زیر ده درصد رسید اما کارشناسان اقتصادی بر این باورند تورم تک رقمی با ایجاد #رکود_شدید و بی سابقه بدست آمد؛ البته این تفسیرها دور از ذهن نیست و کابینه اقتصادی آقای روحانی نیز با این عقیده تقریبا همسو هستند.

با این تفاسیر #بازار_شب عید هم از رکود اقتصادی و بی‌پولی مردم بی‌نصیب نمانده است، زیرا در حالی که چند هفته تا اتمام سال ٩٥ باقی نمانده است اغلب بازار‌ها سوت و کور هستند و به قول برخی از بازاریان، بازار هنوز در خواب زمستانی به سر می‌برد و اگر خریدی هم صورت می‌گیرد همان مایحتاج ضروری مردم است که پیش ازاین نیز وجود داشت.

در حالی به هفته‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم که خبری از خریدهای شب عید ایرانی‌ها نیست و به نظر می‌رسد اوضاع نابسامان اغلب خانوارها موجب شده تا از کنار بازار هم رد نشوند، این در حالی است که به گفته کارشناسان افت قدرت خرید مردم موجب شده تا خانوارها درآمد خود را صرف برطرف کردن مایحتاج ضروری خود کرده و از سایر هزینه‌ها چشم‌پوشی کنند.

گذشته از بازار ١٣ میلیون کارگر و ٨ میلیون کارمند این روزها چشم به تعیین دستمزدشان دارند که در سال های اخیر آنگونه که نیاز بود بسته نشد و شاید این قشرها امسال برای جبران دستمزد کم سالیان گذشته امید به سال آخر دولت آقای روحانی دارند.

از همه مطالب بگذریم این روزها از آقای روحانی به عنوان رییس قوه مجریه انتظار می رود امسال دیدی متفاوت داشته باشند، آن هم حداقل به قشر کارگری و ضعیف جامعه که این روزها زیر خط فقر زندگی شان را می گذرانند.

سعید پیرزاده

انتهای پیام/پ

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, سعید پیرزاده,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه