اخبار داغ

در طی ده ماهه ی نخست سال جاری؛

کاهش سه درصدی مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر/ ۸۶ نفر جان خود را از دست دادند

کاهش سه درصدی مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر/ ۸۶ نفر جان خود را از دست دادند
مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: مرگ ناشی از سو مصرف مواد مخدر در طی ده ماهه ی ابتدایی سال جاری به نسبت سال قبل سه درصد کاهش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  اوشیدا رضا عبدی ابراز داشت: در طی ده ماه ابتدایی سال جاری، ۸۶ تن جان خود را بر اثر سو مصرف مواد مخدر در سراسر استان از دست داده اند که به نسبت سال قبل سه درصد کاهش داشته است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان به دلیل هم مرز بودن با دو کشور افغانستان و پاکستان یکی از مبادی ورود مواد مخدر در کشور به شمار می رود که در این راستا مرگ ۸۶ نفر دور از انتظار نبوده است.

عبدی خاطرنشان کرد: شهرستان های زاهدان، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، خاش و زابل به ترتیب بیشترین تعداد فوت ناشی از سو مصرف مواد مخدر در استان را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه، مسمومیت حاد، مصرف طولانی مدت و مصرف روان گردان ها به ترتیب بیشترین دلایل مرگ و میر ناشی از مواد مخدر را به خود اختصاص داده است ابراز داشت: ۶۶ نفر از افراد فوت شده در سال جاری مرد و ۲۰ نفر دیگر زن می باشد.

عبدی در پایان تصریح کرد: مواد مخدر اثرات مخرب فراوانی بر جسم و روح افراد می گذارد بنابراین انتظار می رود با توجه به خطرات ناشی از مصرف آن جوانان اوقات فراغت خود را به کارهای مفید از جمله ورزش و مطالعه اختصاص دهند و از معاشرت با دوستان ناباب خودداری کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه