اخبار داغ

شاگرد آیت الله خوشوقت در کاشان:

فتنه ۸۸ بزرگترین فتنه بعد از پیروزی انقلاب بود/ فتنه‌ها عیار واقعی افراد را نشان می دهد

فتنه ۸۸ بزرگترین فتنه بعد از پیروزی انقلاب بود/ فتنه‌ها عیار واقعی افراد را نشان می دهد
حجت الاسلام والمسلمین حسینی تهرانی گفت: این گونه نیست که ادعای ایمان کنیم و در بوته امتحانات و بلایا قرار نگیریم، فتنه‌ها همچون کوره عیار ایمان مردم را مشخص می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشان اول، شاگرد آیت الله خوشوقت، شامگاه شنبه در جلسه بصیرتی اخلاقی مسجد سلمان شهرستان کاشان ضمن تفسیر آیات ابتدایی سوره عنکبوت که در رابطه با فلسفه فتنه‌ها و امتحاناتی است که برای مردم اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین فتنه‌ها و امتحاناتی که خداوند از مسلمانان گرفت، از مسلمانان مدینه بعد از رحلت پیامبر (ص) بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشان اول,

حجت الاسلام و المسلمین سید روح الله حسینی تهرانی گفت: یکی از علمای بزرگ، خدا را شکر می‌کرد که در زمان امامان معصوم (ع) حضور نداشته است، چرا که ترس از این داشت که در امتحانات و فتنه‌های آن دوران، مثل خیلی‌ها موفق نشود.

,

وی افزود: خیلی از صحابه بزرگ رسول خدا (ص) در فتنه بزرگی که بعد از رحلت آن حضرت اتفاق افتاد، نمره قبولی نگرفته و فریب شیطان را خوردند؛ به عبارتی دقیق‌تر مردم مدینه و بعد از آنها، مردم کوفه، چوب بی‌تقوایی‌شان را خوردند.

,

به گفته این استاد اخلاق بنابر گفته بزرگان دین اگر تمام قرآن را در یک کلمه جمع کنیم، همانا «تقوا» است که دو رکن اساسی آن ترک محرمات و انجام واجبات است و حتی در روایات آمده است حضرت موسی (ع) از خضر (س) پرسید؛ چه کار کرده‌ای که شخصی همچون من که پیامبر اولوالعزم خدا هستم باید از تو بیاموزم، که حضرت خضر (س) در پاسخ، به عامل «تقوا» اشاره می‌کند.

,

حسینی تهرانی با اشاره به معنای لغوی «فتنه»، عنوان کرد: این گونه نیست که ادعای ایمان کنیم و در بوته امتحانات و بلایا قرار نگیریم، چرا که فتنه، امتحان و بلا واژه‌هایی مترادف هستند و عرب هر گاه خاک طلا را در کوره می‌گدازد تا خالص شده و ناخالص‌هایش از آن جدا شود از این الفاظ استفاده می‌کند؛ به عبارتی امتحانات الهی عیار ایمان مردم را مشخص می‌کند.

,

وی با بیان این مطلب که خداوند شیطان را دشمن آشکار انسان‌ها معرفی کرده که باید او را دشمن بگیرند، اظهار کرد: اولیای خدا، صورت برزخی مسیر بندگی و سلوک الهی را به شکل جاده‌ای مال‌رو در یک کوهستان دیده‌اند که مشرف به دره‌هایی هولناک است و شیطان هر لحظه در پی فرصتی است تا او را به ته دره نابودی بیندازد و تا آخرین لحظه عمر هر شخصی این روند ادامه دارد.

,

شاگرد آیت الله خوشوقت تاکید کرد: مسیر دستیابی به تقوا از طریق عمل به «رساله» است، چرا که با مطالعه رساله احکام شرعی است که می‌فهمیم تقوا را چگونه باید رعایت کنیم و حرام و واجب الهی را می‌شناسیم.

,

وی خاطرنشان کرد: خیلی‌ها با فرارسیدن ماه رجب و شعبان به دنبال روزه‌ها و اعمال مستحبی رفته و بازار اعمال مستحبی بین مردم داغ می‌شود اما غافل از اینکه محرمات را به راحتی مرتکب شده و تمام ذخیره معنوی خود را به باد می‌دهند.

,

حسینی تهرانی با تاکید بر اهمیت تقوی و فتنه‌های الهی، عنوان کرد: فتنه سال ۸۸ یکی از بزرگترین فتنه‌ها بعد از انقلاب اسلامی بود و تنها کسانی که در تهران حضور داشتند معنای واقعی آن را درک می‌کنند چرا که به طور رسمی متدینین در آن اوضاع و احوال احساس ترس داشتند اما به خواست الهی پرونده فتنه‌گران در روز عاشورا بسته شد.

,

به گفته این استاد اخلاق، خداوند ایمان با امتحان را از انسان می‌پذیرد و در این رابطه یادآور شد: خیلی از بزرگان که شاگرد حضرت امام (ره) بودند، بعد از انقلاب از قطار انقلاب پیاده شده و اشتباهات خود را ادامه دادند تا اینکه با همان حال از دنیا رفتند.

,

وی در ادامه به شبهه‌ای پیرامون حضرت زهرا (س) اشاره کرده و در پاسخ گفت: برخی این شبهه را وارد می‌کنند که حضرت زهرا (س) که معصوم بودند، چرا با گریه‌های خود همسایگان را اذیت می‌کردند چرا که آزار و اذیت دیگران، گناه کبیره است که در پاسخ به آنها باید گفت گریه حضرت زهرا (س) در شرایط بود که سخن گفتن کارایی نداشت و گریه آن حضرت شلاقی بر وجدان‌های مردم مدینه بود که نمی‌توانستند در برابر آن تاب بیاورند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه