اخبار داغ

کارآفرین و مربی قالیبافی سمنانی:

برای دریافت وام مشکلات بی شماری را تجربه کردم / ازعملکرد اداره بیمه بسیار ناراضی هستم

برای دریافت وام مشکلات بی شماری را تجربه کردم / ازعملکرد اداره بیمه بسیار ناراضی هستم
فاطمه بینایی کارآفرین و مربی قالیبافی سمنانی حمایت مسئولین در این حرفه را بسیار ضروری و مهم دانست و گفت: بانک برای پرداخت وام سختگیری هایی بسیاری می کند طوریکه درخواست کردند که عکس هایی از دار قالی برایشان ارسال کنم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قومس، فاطمه بینایی57 ساله متولد مهدیشهر، کارآفرین و مربی هنر قالیبافی است که 48  سال است به این حرفه می پردازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از قومس,

وی حدود 16 سال است ساکن سمنان می باشد و چندین دوره در مسجد سیدالشهدا بلوار جمهوری شهر به آموزش گلیم، شبه قالی و کار روی تور (پادری) مشغول است.

,

خبرنگار قومس گفتگویی با این بانوی هنرمند و کارآفرین استان انجام داده است که از مد نظر شما می گذرد:

,

این کارآفرین در آغاز با بیان اینکه به 21 هنرجو که شامل 6 هنرجوی گلیم بافی، 11 هنرجوی شبه قالی و 4 هنرجوی کار بر روی تور آموزش داده است، از علاقه و شوق عجیب خود به این حرفه سخن گفته و این شغل را بسیار ظریف و مشکل عنوان کرد.

,

, ,

بینایی با بیان اینکه از کودکی پشت دار قالی نشسته و به این هنر عشق ورزیده است اظهار کرد: به هیچ عنوان نمی توانم بیکار باشم و بیکاری به من حس کلافگی القا می کند.

,

مربی قالیبافی با بیان اینکه متاسفانه با سرد شدن هوا و نبود تجهیزات، امکان آموزش به هنرجویان عزیز را در مسجد نداشتیم گفت: با وجود تمام سختی ها باز هم از این حرفه دست نکشیده و به کمک هنرجویان در منازل آنها می روم و ایرادات کارشان را برطرف می کنم.

,

وی در ادامه با اشاره به معضلات و مشکلات حرفه خود ابراز کرد: با تلاش و کوشش همچنین پیگیری بسیار زیاد خود، موفق شدم از بسیج سازندگی وامی با سود 16 درصد دریافت کنم و این درحالی بود که بنده انتظار مبلغ بسیار بیشتری را داشتم.

,

این کارآفرین با بیان اینکه برای دریافت این وام، مشکلات عدیده ای را تجربه کردم اظهار کرد: بانک برای پرداخت وام حتی از دار قالی من عکس خواسته همچنین برای ضامن آن سختگیری خاصی کرد.

,

, ,

فاطمه بینایی در بخش دیگری از گفتگو از عملکرد اداره بیمه بسیار ناراضی بود و گفت: به مدت 5 سال و اندی وجه بیمه را پرداخت کرده و به هیچ عنوان در این مدت قصور و کوتاهی نداشتم اما به محض آنکه تنها یک روز آن هم به دلایلی که عرض می کنم در پرداخت وجه، دیرکرد داشتم بیمه بنده قطع شد.

,

این مربی قالیبافی اضافه کرد: دیرکرد یک روزه، پرداخت وجه بیمه بنده یک علت مهم داشت و آن این بود که همسر بنده یک جانباز است و در آن زمان مدتی بود که در بیمارستان بستری بود و من به علت دغدغه فکری و نداشتن وقت کافی همچنین مشکل مالی نتوانستم آن روز وجه را بپردازم و همین امر باعث سوخت شدن مدت 5 سال بیمه و زحمت  من شد.

,

وی تصریح کرد: اداره بیمه حتی حاضر نیست مبالغ سنگین واریزی من به این ارگان را برگرداندو بر اثر پیگیری های مستمر و مداوم بنده تنها شانس مرا  در پرداخت یکباره مبلغ 14 میلیون تومانی عنوان کرده و این درحالی است که که با پرداخت این وجه، من تنها بازنشسته 10 روز در ماه می باشم.

,

, ,

بینایی بیان کرد: من توانایی این وجه را به صورت یکباره ندارم و بارها درخواست کم کردن این مبلغ را خواستار شدم اما متاسفانه هیچ جواب مثبتی دریافت نکردم.

,

این کارآفرین عنوان کرد: بسیاری از افراد با ادعای دروغین یه دار قالی کوچک برپا کردند و خود را قالیباف معرفی کرده و بیمه شدند اما متاسفانه شاهدیم دولت به این افراد توجه بیشتری نسبت به افراد حرفه ای نشان داده است.

,

این مربی قالیبافی با ابراز ناخرسندی از این موضوع بیان کرد: متاسفانه فرق بین بافنده واقعی و غیر واقعی اهمیتی نداشته و کسانی در حرفه قالیبافی بیمه شدند که به کارههایی نظیر آرایشگری و خیاطی می پرداختند و در ظاهر کسب خود را قالیبافی معرفی کردند.

,

وی در بخش دیگری از گفتگو  با اشاره به اینکه این حرفه هنرمندانه، بسیار هزینه بردار وزمان بر می باشد تصریح کرد: متاسفانه هیچ تضمینی در امر فروش محصول خود نداشته و در اکثر مواقع یا مشتری وجود ندارد و یا قیمت پیشنهادی بسیار پایین و غیرمنصفانه می باشد و این در صورتی است که قالیباف برای بافت رج  رج این کار عرق ریخته و زحمت کشیده است.

,

فاطمه بینایی با اشاره به اینکه در اینگونه مواقع خستگی کار در تن قالیباف  می ماند گفت: چون کالای تولیدی فرد، فروخته نمی شود او میلی به انجام و شروع طرح و فرشی دیگر را در خود نمی بیند.

,

این کارآفرین در پایان حمایت مسئولین را در این امر بسیار ضروری و مهم عنوان کرده و اذعان کرد: امیدواریم که دولت در آینده ای نزدیک، با راه اندازی کارگاهی برای قالیبافی در استان مشارکت کرده و مربیان این هنر باستانی را در این حوزه زیر پوشش خود قرار دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه