اخبار داغ

امام جمعه بابل:

زمزمه واردات پرتقال نگران‌کننده است/ کشاورزان ناامید و دلسرد شده‌اند

زمزمه واردات پرتقال نگران‌کننده است/ کشاورزان ناامید و دلسرد شده‌اند
امام جمعه بابل با اشاره به اینکه زمزمه واردات پرتقال از خارج به بهانه بارش برف و نابود شدن بخشی از محصولات باغی مازندران افراد نگران‌کننده است، گفت: ورود بی‌رویه پرتقال از خارج، کشاورزان را ناامید و دلسرد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام حسن روحانی در دیدار جمعی از باغداران مرکبات بابل با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک اقتصادی درون‌زا و بر اساس تکیه بر تولید داخلی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی محور توجه در اقتصاد مقاومتی را توانمندسازی تولیدکنندگان داخلی برشمرد و افزود: دولت باید مدیریت کلان اقتصاد کشور را براساس شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، تنظیم کند.

امام جمعه بابل خواستار ارائه گزارش از نحوه فعالیت و بازخوردهای اقدام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی از سوی دولت شد و تصریح کرد: کشاورزی را رکن مهم اقتصاد مقاومتی در کشور برای خودکفایی و صادرات محصولات باغی و زراعی در کنار فروش فرآوری این محصولات است.

روحانی یادآور شد: تولیدکنندگان به‌ویژه کشاورزان برای عرضه و فروش محصولات در بازار نیازمند اطمینان خاطر از سوی دولت هستند.

این مسؤول با اشاره به اینکه زمزمه واردات پرتقال از خارج به بهانه بارش برف و نابود شدن بخشی از محصولات باغی مازندران از سوی برخی افراد نگران‌کننده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که بر اساس آمار، محصولات باقیمانده مرکبات تامین کننده نیاز داخلی است.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه جریان قوی دلالی در کشور مخالف اقتصاد مقاومتی و عامل اصلی نابودی تولید داخلی است، یادآور شد: ورود بی‌رویه پرتقال از خارج، کشاورزان را ناامید و دلسرد کرده است که عواقب آن در سال‌های آینده بروز می‌کند.

وی اضافه کرد: در سرمای اخیر از محصولات داخلی حمایت چندانی نشد و به جای کنترل بازار با صدور مجوز واردات، مشتی محکم بر سر محصولات داخلی خورد.

روحانی خواستار مدیریت صحیح در کشور و مقابله با جریان‌های سودجویی دلالی در کشور شد و گفت: ساماندهی بازار و حذف جریان دلالی از خواسته‌های تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در کشور است.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه