اخبار داغ

کارشناس مسائل دینی:

استجابت دعا در روزی حلال است/ لقمه حرام نسل آینده را فاسد می کند

استجابت دعا در روزی حلال است/ لقمه حرام نسل آینده را فاسد می کند
حجت الاسلام والمسلمین غفوری نسب تاکید کرد: لقمه حرام مانع از تربیت فرزند صالح است و گمراهی و ضلالت به دنبال دارد چنانچه امام حسین (ع) در روز عاشورا خطاب به سپاه دشمن فرمودند عدم تاثیر سخن من در دل شما به جهت پرشدن شکمهایتان از حرام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  ناب نیوز حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر غفوری نسب در مسجد سید الشهداء کرمان در جمع عزادارن فاطمی با بیان اینکه خداوند به حضرت موسی (ع) فرمود من علم خود را در گرسنگی قرار داده ام، گفت: مردم تصور می کنند هرچه امکاناتشان بیشتر باشد برای تحصیل علم موفق تر خواهند بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز,

این کارشناس امور دینی بااشاره به اینکه کسی که به آسانی به چیزی دسترسی یابد به همان راحتی آن را از دست می دهد، عنوان کرد: البته علم با سواد تفاوت دارد بنابراین والدین به دنبال فراهم کردن هر رفاهی برای تحصیلات و زندگی فرزند نباشند بلکه تلاش کنند او را با حقایق آشنا کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که شمر در گودال قتلگاه روی سینه امام حسین (ع) نشسته بود، امام به او فرمود آیا میدانی روی سینه چه کسی نشسته ای؟ و شمر ملعون پاسخ داد بله من تو را از همه بهتر می شناسم؛ در حالی که شناخت حقیقی چیزی غیر از این است.

,

حجت الاسلام غفوری نسب ادامه داد: برخی بعد از فهم مطلب گمراه شدند از این رو باید دقت کنیم که حقیقت علم به راحتی کسب و حفظ نمی شود به همین دلیل سلمان که حقیقت علم به اهل بیت (ع) و ولایت را درک کرده است، حتی میل شخصی خود را مطابق میل امام علی (ع) قرار می دهد.

,

این کارشناس مسائل دینی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم فرزندانمان در کنار درس خواندن به دنبال کسب علم حقیقی باشند، ابراز کرد: باید با شرکت دادن آنان در مجالس اهل بیت (ع) آنان را نسبت به علم آگاه سازیم زیرا مجالس اهل بیت (ع) نورانیت قلب را می افزاید و زنگار از آن می زداید.

,

وی با اشاره به اهمیت مال و لقمه حلال در زندگی تاکید کرد: خداوند متعال استجابت دعاها را در روزی حلال قرار داده؛ بنابراین توجه کنیم که لقمه های زندگی ما تا چه میزان حلال است؟ برخی با کم کاری تصور می کنند زرنگی کردند و در پایان ماه حقوق کامل گرفتند در حالی که همین مسائل لقمه را حرام کرده و فرزندان را فاسد می کند.

,

حجت الاسلام والمسلمین غفوری نسب اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) مال حلال را همراه با حساب و مال حرام را همراه با عقاب دانستند؛ متاسفانه کسب حرام در جامعه امروز ما از لقمه حلال آسان تر است چنانکه شاهدیم به اسم بانکداری اسلامی لقمه شبهه ناک وارد زندگی های ما کردند و ما استفاده کردیم.

,

 وی افزود: چرا با وجود زیاد بودن خیمه عزاداری اهل بیت(ع) در ایام محرم و فاطمیه باز آن نتیجه مطلوب را در جامعه مشاهده نمی کنیم؟ آیا می شود همه چیز را به کم کاری روحانیت و علماء ربط داد؟ آیا رواج این فساد و فحشا از لقمه حرام نیست؟

,

این کارشناس مسائل دینی با تاکید بر اینکه لقمه حرام نسل آینده را فاسد می کند، با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) اذعان داشت: پیامبر اکرم (ص) فرمود اگر می خواهید پس از مرگ دستتان از دنیا کوتاه نشود و از آن توشه کسب کنید یا علمی بعد از خود باقی بگذارید که دیگران از آن بهره مند شوند و یا مسجدی بنا کنید و یا فرزند صالحی تحویل جامعه دهید.

,

حجت الاسلام والمسلمین غفوری نسب خاطرنشان کرد: لقمه حرام مانع از تربیت فرزند صالح است و گمراهی و ضلالت به دنبال دارد چنانچه امام حسین (ع) در روز عاشورا خطاب به سپاه دشمن فرمودند عدم تاثیر سخن من در دل شما به جهت پرشدن شکمهایتان از حرام است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه