اخبار داغ

مشاور سابق اصلاح‌طلبان مطرح کرد؛

روحانی نظریه‌هایی را دنبال می‌کند که در دولت‌های خاتمی و رفسنجانی به شکست انجامید/ ملت هزینه دادند تا ظریف امتحان درس‌هایی را که در آمریکا خواند پس دهد!

روحانی نظریه‌هایی را دنبال می‌کند که در دولت‌های خاتمی و رفسنجانی به شکست انجامید/ ملت هزینه دادند تا ظریف امتحان درس‌هایی را که در آمریکا خواند پس دهد!
مشاور سابق اصلاح‌طلبان گفت: رئیس دولت یازدهم رویه‌ای را که امثال خاتمی و رفسنجانی در پیش گرفتند اما به جایی نرسیدند را دوباره تکرار می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، پیام فضلی‌نژاد در جمع دانشجویان دانشگاه‌های آزاد و سراسری ارومیه اظهار داشت: مردم وقتی به اخبار و وقایع کشور می‌نگرند یک ناکارآمدی حاکم بر آن را احساس می‌کنند که این نیز در نتیجه این چند سال اخیر و دولت‌ها رخ نداده است بلکه این محصول یک پروسه‌ی بلند مدت می‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی اضافه کرد: امروز ما اگر بدون مطالعه و کالبدشکافی به این موضوعات نگاه کنیم، در بین مسئولانمان تقسیم کار ننماییم و مقصران اصلی را پیدا نکنیم تحلیلی غلط از وضعیت اجتماعی و سیاسی کشور خواهیم داشت که باعث رفتن به کج راهه و بیراهه خواهد شد.

,

این فعال سیاسی با بیان اینکه از آغاز دولت هاشمی رفسنجانی تا دولت روحانی که نفس‌های آخر خود را می‌زند همیشه در کشور خلاء وجود دولت احساس شده است، خاطرنشان ساخت: ما در وضعیت بی‌دولتی قرار گرفته‌ایم، به این معنا نه که ما در کشور دولتی نداریم و دولت مشروعیت ندارد؛ بلکه به این معنا که طبق قانون اساسی مشروعیت دارد ولی در انفعال مطلق به سر می‌برد و درنتیجه هیچ عمل مطلوب اجتماعی، سیاسی و بروکراتیک سالم از دولت نمی‌بینیم.

,

وی تصریح کرد: وقتی در سر هر ماه به بازار سر بزنید می‌بینید که از ناراضی‌ترین افراد نسبت به دولت هستند، جریان‌های حاکم بر نظام دیوان سالاری از سال 1368 به سوی پروسه قدرت روی آوردند و اولین هدف آنها نیز ایجاد جهانی‌سازی یک گسستی بین انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی در دین بوده است.

,

فضلی‌نژاد درباره کارگزاران دولت هاشمی رفسنجانی ابراز داشت: اینها بر این عقیده بودند که تا پروسه انقلاب اسلامی را نگذرانیم به مرحله تثبیت رسیده و دیگر نمی‌توانیم انقلابی‌گری کنیم؛ باید دولت مستقل و همگام با قدرت‌های جهانی باشیم تا بتوانیم به مبادله و تعامل پرداخته کارهایمان را در این راستا پیش ببریم و در این مواقع تنها محصولی که از دست می‌دهیم این است که در تعامل با صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی است که به کشورهای جنگ زده وام می‌دهند اما تمام چیزهای خود را به نحو خودشان به ما تحمیل می‌کنند.

,

 

,

وی در ادامه بیان کرد: در دولت هاشمی رفسنجانی تئوریسین‌های اجتماعی و سیاسی به دولت خاتمی هم انتقال یافتند و بعد از این دولت در دولت احمدی نژاد با یک وقفه و خیلی میکروسکوپی یک تجربه ورشکسته در کارنامه ملت گذاشت و نتوانست به آرمان‌ها و اهداف خود وفادار باشد و به نوعی سقوط انجامید، دولت روحانی نیز برای بار پنجم این تئوری را در پیش گرفت که در دولت‌های هاشمی و خاتمی شکست خورده بود.

,

این روزنامه نگار جوان درباره دوراهی استقلال و وابستگی گفت: ما 36 سال است که بر سر دوراهی استقلال یا وابستگی گیر کرده‌ایم، ما باید با ایجاد گسستی در پایان دوره احمدی‌نژاد کار را به جلو می‌بردیم که نه تنها این گسست ایجاد نشد بلکه آقایان با وعده‌های 100 الی 90 روزه زمینه برگشت به 25 سال قبل را فراهم کردند، هر اصلاح‌طلبی که می‌خواهد اصلاحاتی انجام دهد با شکست مواجه می‌شود و اگر به نتیجه می‌رسید درهمان دولت هاشمی می‌رسید و کدام عقل اصلاح‌طلبی قبول می‌کند تئوری که 4 بار به شکست انجامیده، باز هم به اجرای آن اصرار کند.

,

وی درباره سخنان رهبری در مورد مذاکرات هسته‌ای با آمریکا متذکر شد: مقام معظم رهبری فرمودند من با مذاکره مخالفتی ندارم ولی این مذاکرات تجربه و درس عبرتی خواهد شد برای ملت ایران، از جیب من و شما باید هزینه شود تا درس‌هایی که ظریف در آمریکا خوانده را دوباره امتحان دهد تا از آنها درس بگیرد و بگوید مثلا دشمنی وجود دارد و برای ارتباط با دنیا 4سال همه را معطل کردند و با پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همه این رویاها به سراب تبدیل شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه