اخبار داغ

سهم خواهی پنهان بازیگران سیاسی

سهم خواهی پنهان بازیگران سیاسی
شواهد نشان می دهد که قشر فقیر و مستضعف و انقلابی خالص، معمولاً پایگاه رأی جریان انقلابی خالص و مقاومت محسوب می شود و در انتخابات های گذشته نیز معمولاً بیشترین همراهی را با کاندیداهای جریان انقلابی خالص داشته است، از این رو مشارکت حداکثری این قشر در انتخابات، احتمال پیروزی جریان انقلابی ناب را تا حد بالایی، افزایش می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل کوگانا، نتیجه رفتار های بعضی افراد و جبهه های به ظاهر مخالف آقای روحانی، در جهت رأی آوری مجدد وی در انتخابات 96 می باشد ! سه نوع از این رفتارها که عملاً شکست نیروهای انقلابی خالص را در دستور کار قرار داده به شکل زیر در حال پیگیری است: سیاست های  دولت یازدهم سبب نارضایتی بالای محتاجین به نان شب و محرومین شده و این قشر، بیشترین واگرایی را نسبت به دولت یازدهم پیدا نموده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوگانا،, کوگانا,

شواهد نشان می دهد که قشرفقیر و مستضعف و انقلابی خالص ، معمولاً پایگاه رأی جریان انقلابی خالص و مقاومت محسوب می شود و در انتخابات های گذشته نیز معمولاً بیشترین همراهی را با کاندیداهای جریان انقلابی خالص  داشته است. از این رو مشارکت حداکثری این قشر در انتخابات، احتمال پیروزی جریان انقلابی ناب را تا حد بالایی، افزایش می دهد.

,

از این رو هر جریان و هر شخصی که به دنبال بی انگیزه کردن این قشر و ناامید ساختن آنان از اصلاح  اسفناک وضع موجود باشد، عملاً در حال کمک به افزایش سبد رأی غرب گرایان است. طرح گزاره هایی چون «مردم مستضعف هیچ کاندیدایی در انتخابات ندارند» و یا اینکه «رقابت کاندیدای جریان انقلابی خالص با آقای روحانی یک دعوای زرگری است» و «فساد در کشور همه گیر شده و با وضعیت فعلی انتخابات کاری نمی توان کرد»، عملاً باعث کاهش مشارکت قشر مستضعف شده و این یعنی کاهش سبد رأی جریان انقلابی ناب به نفع جریان غرب گرا! هر حرکت ایذایی که برای مشغول سازی بخشی از ظرفیت بالقوه جریان انقلابی خالص  انجام شود، بازی در زمین غرب گرایان خواهد بود. اینکه چهره ای سیاسی بنا به هر دلیلی به عدم حضور در صحنه انتخابات توصیه شود و همین چهره، رسماً اعلام نماید که در انتخابات، از هیچ فرد، جناح، حزب یا گروهی حمایت نخواهد کرد.

,

ولی در همین حال یکی از دو یار حلقه نزدیک وی در صحنه حضور پیدا کند، در حالی که هم برای خود وی و هم برای دیگران مشخص است که در احراز صلاحیت به مشکل خواهد خورد، معنایی جز این ندارد که به دنبال ایجاد امیدواری کاذب برای بخشی از بدنه ای است که می تواند حامی جریان انقلابی باشد. ولی با این اعلام کاندیداتوری، مشغول یک عملیات کاذب شده و از ظرفیت شدن برای جریان انقلابی خالص باز خواهد ماند.

,

همچنین این حرکت در نظر دارد تا بخشی هرچند اندک از مردم مستضعف جامعه را تا دقیقه 90 مشغول خود نماید و دست آخر با عدم احراز صلاحیت احتمالی این کاندیدا، با بی انگیزگی ایجاد شده در آنان،  و شاید هم سهم خواهی از گسیل رأی این گروه به سبد رأی جریان انقلابی ناب جلوگیری نماید. 

,

هر حرکتی و پیامی که نتیجه آن بی عملی و کرختی بدنه جریان انقلابی خالص باشد، کمک به پیروزی جریان غرب گراست و جامعه ضرر خواهد کرد، همانطوری که این چند سال آسیب های فراوانی به مردم وارد شد. برای مثال هر شخص یا نگاهی که این انگاره های جزم اندیشانه را ترویج نماید که؛ «جریان انقلابی مقاومت شانسی ندارد و دولت فعلی تداوم خواهد داشت»، «تنها فلان شخص از پس روحانی برمی آمد» و یا اینکه «چون در ایران رئیس جمهور یک دوره ای نداشته ایم، رئیس جمهور مستقر مجددا پیروز خواهد شد» در حال کمک به جبهه غرب گرا است.

,

در بطن این گزاره ها یک جزم اندیشی غیرعقلانی وجود دارد. به طور مثال گزاره سوم، دچاراستقرای ناقص بوده و در آن از با استناد به چند نمونه محدود، یک حکم کلی داده شده است! چون که تاکنون رئیس جمهور یک دوره ای نداشته ایم چرا باید تا ابد لزوماً اینگونه باشد!؟ فارغ از پایه و بنای سست این گزاره ها، هر کس به طور شخصی می تواند چنین نگاهی به عنوان یک ظن غالب و نه یک قاعده قطعی، داشته باشد ولی تکرار و تلاش برای ترویج گزاره هایی اینچنین، در واقع کمک به پیروزی مجدد آقای روحانی است! جهت، انگیزه و هدف کنش ها و رویکردهای بسیاری از چهره ها و جریانات سیاسی، صرفاً مواضع اعلامی نیست، بلکه فهم نحوه اثرگذاری این کنش ها بر افکار عمومی ومعانی که در بطن این کنش ها برای مخاطبین خلق می شود، روشن کننده زوایای پنهان اهداف بازیگران سیاسی است.

,

لازم است که بدنه جریان انقلابی خالص هوشیار باشند و اسیر بازی های سیاسی پاس و آبشار و هم افزایی جریانات مخالف این جریان نشوند!

,

علوی تبار

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه