اخبار داغ

شهرکی که مسئولین تکلیفش رامشخص نمی کنند؛

شهرک شهید صیاد شیرازی؛ نیمی در تبریز، نیمی در شبستر! / گوش شنوایی برای حل مشکل ساکنان وجود ندارد

شهرک شهید صیاد شیرازی؛ نیمی در تبریز، نیمی در شبستر! / گوش شنوایی برای حل مشکل ساکنان وجود ندارد
مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن بهداشت و درمان در گفت‌وگو با تبریزبیدار می‌گوید که مجموعه استانداری آذربایجان شرقی و معاونت عمرانی به‌راحتی می‌توانند مشکل آنان را حل کنند، اما بنابر دلایلی، تاکنون به نتیجه نرسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار ، شهرک شهید صیاد شیرازی، ازجمله شهرک‌هاییاست که در میانه دهه ۷۰ به‌موازات شکل‌گیری و گسترش شهرک باغمیشهدر شمال شرق تبریز، از این‌سوی شهر یعنی شمال غرب، مطالعات آغاز و اجرای آن از ابتدای دهه ۸۰ آغاز شد. این شهرک از آن دست شهرک‌هایی است که قرار بود اندکی از بار جمعیتی تبریز را به دوش بکشد، اما خود گویی در دام مشکلات فراوانی افتاده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار ،,

در تازه‌ترین این مشکلات شهروندان ساکن در این شهرک که تنها از نعمت برق بهره‌مندند، نسبت به تصمیم انفکاک نیمی از بافت این شهرک از تبریز و الحاق آن به شبستر اعتراض داشته‌اند. خبرنگار تبریزبیدار، به بهانه این اتفاق به‌پای گفت‌وگو با دو تن از نمایندگانخانواده‌های ساکن در این شهرک نشسته است.

,

 

,

تا سال ۹۲ شهرداری تبریز خدمات لازم را به ما ارائه می‌کرد
عیسی ذریه حبیب در گفت‌وگو با تبریزبیدار، با اشاره به اینکه موضوع شهرک شهید صیاد شیرازی در دو مرحله در کمیسیون ماده پنجمطرح‌شده است، اظهار داشت: اولین بار در سال ۱۳۷۹ پرونده این شهرک با تصویب در این کمیسیون، تفکیک صورت گرفته و تا سال۱۳۹۲ خدمات موردنیاز از سوی شهرداری تبریز بدین محل ارائه‌شده است.

,
,


در سال ۹۲ پس از پیگیری موضوع برق ساکنین این شهرک، به ما اعلام کردند که به دلیل تقسیمات کشوری، بخشی از محل این شهرک در محدوده شهرستان شبستر قرارگرفته،  شما بایستی مسائل زیربنایی را از این شهرستان پیگیر باشید.

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن بهداشت و درمان، با اشاره به جلسه سال ۹۲ با حضور مسئولین شهری و استان، خاطرنشان کرد:  پس‌ازاین جلسه مقرر شد که خدمات و امور زیربنایی ارائه‌شده به این شهر به روال سابق از سوی شهرداری تبریز ارائه شود، اما اخیر در سال ۹۴ بااحساس بازنگری در طرح، این مسائل در کمیسیون تصویب شد.

وی ادامه داد: ابلاغ این مصوبه بایستی از سوی استانداری آذربایجان شرقی صورت می‌گرفت که اعلام کردند بنا بر تقسیمات کشوری تا زمان تصمیم‌گیری هیچ اقدام اجرایی انجام نخواهد شد و ما از مردادماه سال ۱۳۹۴ پیگیر این مسئله هستیم.

,
,
,
,
,
,

 

,

شهرک شهید صیاد شیرازی

, شهرک شهید صیاد شیرازی,

اگر این شهرک در منطقه ولیعصر تبریز بود، آیا این‌چنین برخورد می‌کردند؟!
ذریه حبیب با اشاره به‌اتفاق نظر بیشتر کارشناسان و نمایندگان مردم مبنی بر اینکه موافقت با الحاق محدوده شما به تبریز مانعی ندارد، گفت: حتی به‌تازگی در جریان تصویب طرح جامع شهر تبریز  به کمیسیون عالی شهرسازی و معماری در تهران نیز سفر کردیم که آنها نیز  با پیشنهاد ما موافق بودند، اما متأسفانه گوش شنوایی برای حل مشکل ما وجود ندارد.

,
,

 

,

وی افزود: این مشکل داخل استانی و شبستر و تبریز نیز در داخل استان آذربایجان شرقی هستند که مجموعه استانداری و معاونت عمرانی آن نیز به‌راحتی می‌توانند این مشکل را حل کنند، اما بنا بر دلایلی که برای ما به اثبات نرسیده است، تاکنون به نتیجه نرسیده است.

,


مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن بهداشت و درمان، با اشاره به سکونت ۱۵۰ خانوار تحت حمایت سازمان بهزیستی در این شهرک، یادآور شد: ما با هزار مصیبت و تحصن مقابل استانداری توانستیم موافقت کشیده شدن برق به این منطقه را کسب کنیم، اما به دلیل این مشکل امکان وصل شدن گاز و آب به این محل وجود ندارد؛ آیا اگر این شهرک در منطقه ولیعصر تبریز بود، آیا این‌چنین برخوردمی‌کردید؟!

وی ادامه داد: در شهرک شهید صیاد شیرازی حدود ۳۲۰۰ هزار واحد مسکونی به همراه ۲۰۰۰ واحد آپارتمانی وجود ندارد و معاون عمرانی استانداری نیز به ما گفت که این موضوع باید در مجرای خود حل شود که در این صورت، حل آن در هیئت دولت دو سال به طول  خواهد انجامید.

,
,
,
,

 

,

تجمع کردیم؛ برق‌رسانی انجام شد!
عین‌الله محمدی نیز در گفت‌وگو با تبریزبیدار، با اشاره به اینکه زمین شهرک شهید صیاد شیرازی در سال ۱۳۷۷ با حمایت مسئولین استانی با نیت تأمین مسکن کارگران غرب تبریز خریداری‌شده، اظهار داشت: با تصویب احداث آن در سال ۱۳۷۹، ساختمان‌های آن در سال ۸۱ توسط مسئولین محترم نیروی انتظامی وقت کلنگ زنی شده و از سوی شهرداری منطقه ۶، بیش از ۲۰۰ پروانه ساخت واحد  مسکونی صادر و تعدادی احداث گردید.

,
,

 

,

وی ادامه داد: پس‌ازاین در ۲۸ بهمن سال ۹۳، ساکنین در شهرک جهت تسهیل در امر برق‌رسانی به این منطقه در مقابل استانداری آذربایجان شرقی تجمع نمودند که در این میان تشکر ویژه‌ای از اعضای شورای شهر تبریز خصوصاً آقای دکتر فریدون بابایی اقدم و آقای مهندس پورمهدی داریم که در جهت این مشکل به ما کمک نمودند و موضوع برق شهرک شهید صیاد شیرازی حل شد.

,

 

,

شهرک صیاد شیرازی

, شهرک صیاد شیرازی,

اکثر خانواده‌ها از قشر آسیب‌پذیر جامعه هستند
عضو فعلی اعضای شهرک شهید صیاد شیرازی، با اشاره به اینکه اکنون به بهانه تقسیمات کشوری جلوی صدور پروانه‌های ساخت‌وساز را گرفته‌اند، گفت: شرکت گاز و آب استان نیز به‌صراحت اعلام کرده که در صورت ابلاغ نقشه این محل، ما عملیات گازرسانی و آب‌رسانی به این شهرک را آغاز خواهیم کرد که تا این لحظه این اتفاقات رخ نداده است.

,
,


وی ادامه داد: مردم هم‌اکنون مستأصل هستند و ما از استانداری آذربایجان شرقی خواستاریم به دلیل اینکه این موضوع مسئله‌ای درون استانی است، این مسئله قابل‌حل است و شما مجوز ساخت‌وساز و گاز و آب‌رسانی را به ما بدهید و اگر در آینده این شهرک در محدوده تبریز و یا شبستر قرار گرفت، ما سخنی دراین‌باره نداریم.

,
,

 

,

محمدی یادآور شد: ۳۰۰۰ خانواده به دلیل این مسئله معطل‌مانده‌اند و ما یقین داریم، اکثر این خانواده‌های ساکن که کمتر از این رقم  هستند، از قشر محروم و آسیب‌پذیر جامعه هستند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه