اخبار داغ

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

نیایش و بندگی نیاز درونی هر فرد است/ نماز روحیه همکاری و همبستگی اجتماعی انسان را رشد می دهد

نیایش و بندگی نیاز درونی هر فرد است/ نماز روحیه همکاری و همبستگی اجتماعی انسان را رشد می دهد
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: نیایش و بندگی نیاز درونی هر فرد است و قرآن شریف و سنت به این نوع بندگی که در قالب و شکل نماز انجام می گیرد بسیار تاکید کرده اند و نماز از جمله واجبات الهی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین مولوی در گفت و گو با اساتیدبرتر اظهار کرد: نیایش و بندگی نیاز درونی هر فرد است و قرآن شریف و سنت به این نوع بندگی که در قالب و شکل نماز انجام می گیرد بسیار تاکید کرده اند و نماز از جمله واجبات الهی است.

وی تصریح کرد: نماز ازجمله واجباتی هستند که در هیچ زمان و هیچ شرایطی نباید ترک شود چراکه نماز سرچشمه خشوع و بندگی است و مناجات ویژه نمازگزاران با خداست که هم انسان را در برابر مشکلات اخلاقی و اجتماعی بیمه می کند و هم مشکلات معنوی و مادی زندگی انسانی را از آسیب پذیری مصونیت می بخشد.

حجت الاسلام و المسلمین مولوی افزود: خداوند در قرآن برای اینکه شخصیت مردم را پرورش دهد و آنها را به یک تعادل روحی برساند یکسری عبادت را برای آنها واجب کرده است تا همیشه برای ساخت شخصیت خود در حال تمرین و ممارست باشند.

به گفته وی، عباداتی چون نماز و روزه و زکات و حج که انجام منظم این عبادات در اوقاتی معین اطاعات از خداوند و امتثال اوامر الهی را به مومن یا می دهد و باعث می شود که او همواره با خضوعی کامل در تمام کارها به خداوند نظر داشته باشد.

مسئول ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد،‌ صبر و تحمل سختی ها و جهاد با نفس و تسلط بر خواسته ها و اظهار محبت و نیکی به مردم را از دیگر آموزه های نماز برشمرد و افزود: نماز خواندن روحیه همکاری و همبستگی اجتماعی انسان را رشد می دهد.

وی اظهار داشت: علاوه بر آثار روحی و معنوی که برای نماز گفته شد دیده می شود که علم نیز بسیاری از آثار جسمی آن را برای ما به اثبات رسانده و هر چه بر علم و دانش انسان افزوده می شود بیش تر به آثار خوب نماز پی می بریم.

حجت الاسلام مولوی گفت: آثاری که خیلی از کشورهای قدرتمند جهان بدنبال آن هستند مانند افزایش روحیه مردم هم برای کار و هم برای حضور در جامعه و داشتن زندگی سالم‌تر، ‌افزایش سلامتی بعنوان یکی از بزرگترین دغدغه های جوامع امروزی که همگی اینها از نظر اقتصادی و اجتماعی ،‌ معنوی و دنیوی و اخروی دارای منافع بیشمار می باشند، از دیگر آثار خوب نماز است.

وی با بیان اینکه، این واقعیت که آدمی موجودی آسیب‌پذیر بوده و خطر و آسیب های اخلاقی فرهنگی و اجتماعی او را همچنان تهدید می کند مطلبی انکارناپذیر است بویژه در عصر حاضر که تقابل فرهنگ‌ها و اندیشه ها می باشد تصریح کرد: در این بین یکی از موثرترین و مطمئن ترین شیوه های مقابله با این آسیب های اخلاقی و اجتماعی نماز است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اساتیدبرتر ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه