اخبار داغ

نگاهی تحلیلی به سیره حضرت زهرا(س)؛

فاطمه(س) بزرگترین شهیده راه ولایت و امر به معروف و نهی از منکر است

فاطمه(س) بزرگترین شهیده راه ولایت و  امر به معروف و نهی از منکر است
بر اساس حدیث «امامتنا امانا للفرقه» امامت اهلبیت(ع) موجب امنیت از تفرقه است و در واقع آنچه وحدت را در جامعه مسلمین و در جمع مؤمنین عینیت می‌بخشد، حرکت بر مدار ولایت است و غیر از نیروی معنوی ولایت اهل‌بیت(ع) هیچ چیزی نمی‌تواند موجب آرایش و وحدت نیروها شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طرقبه‌نیوز، ایام فاطمیه فرصت مغتنمی است تا با نگاه به سیره عملی حضرت در ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی و تربیتی بهره ای از این خوان عظیم و پربرکت بگیریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طرقبه‌نیوز,

 

,

از انجا که امام زمان(عج) این بانوی بزرگوار را الگوی خود میخواند حتما در دوران ظهور حضرتش مردم دنیا شاهد ابعاد گسترده تری از شخصیت یگانه بانوی دو عالم را شاهد خواهند بود؛ شخصیتی که با عمر کوتاه و در عین حال پربرکت خود بزرگترین شهیده ولایت و  امر به معروف و نهی از منکر محسوب می‌شود.

,

 

,

انچه در این ایام بخاطر جریانات سیاسی ،داخلی و خارجی و در استانه انتخابات باید بیشتر مورد توجه فرار گیرد، نقش محوری حضرت زهرا در ایجاد وحدت بین مؤمنین است.

,

 

,

شخصیت ایشان همواره مورد وحدت جهان اسلام بوده است و حتی اهل‌سنت برای ایشان به عنوان دختر پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله احترام ویژه‌ای قائل هستند، و سیره اهل‌بیت(ع) و سفارشات ایشان هم مؤید همین است.

,

 

,

عده ای می‌خواهند به نام حضرت و یاد کردن از مصائب ایشان وحدت را از بین ببرند و این جریان انحرافی در تفکرات افراطی وهابیت و تشیع انگلیسی به وضوح دیده می‌شود.

,

 

,

در جایی حضرت فرمودند: «امامتنا امانا للفرقه» یعنی امامت ما اهلبیت موجب امنیت از تفرقه است و در واقع آنچه وحدت را در جامعه مسلمین و در جمع مؤمنین عینیت می‌بخشد، حرکت بر مدار ولایت است و غیر از نیروی معنوی ولایت اهل‌بیت(ع) هیچ چیزی نمی‌تواند موجب آرایش و وحدت نیروها شود.

,

 

,

همان اتفاقی که در سالهای اخیر در اربعین حسینی شاهد ان هستیم که سید الشهدا(ع) با مغناطیس و جذبه ولایت از سرتاسر عالم انسانها را با همه اختلافات در افکار و عقاید، نژاد و ....گرد خود جمع می‌کند.

,

 

,

اگر کنه فرمایش حضرت زهرا(س) را آن روز خواص درک می‌کردند و به دلیل جیفه ناچیز دنیا و تعصبات قومی و فبیله ای ولایت را تنها نمی‌گذاشتند و با حضرت همراهی می‌کردند، شاهد بزرگترین ظلم تاریخ نبودیم.

,

 

,

باری، در مظلومیت ایشان همین بس که در عین حالی که باید از شهادت ایشان یاد کرد، اما باید توجه داشت که نکند اساسی ترین مسئله اسلام یعنی وحدت را مورد اسیب قرار داده و دشمنان حضرت را خشنود کرد.

,

 

,

در جای دیگر فرمودند: «اطاعتنا نظاما للمله»،  اطاعت از ما اهل‌بیت موجب نظام مندی مردم خواهد بود امیدواریم که خدای متعال در این ایام و به مقام و منزلت بانویی که در اسمان‌ها شناخته شده تر از زمین است، وحدت بین مسلمین و مؤمنین را و تشتت و تفرق در بین دشمنان اسلام را روز افزون بگرداند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه