اخبار داغ

دومین همایش ملی «ادبیات بومی ایران زمین» برگزار می شود

دومین همایش ملی «ادبیات بومی ایران زمین» برگزار می شود
دومین همایش ملی «ادبیات بومی ایران زمین» به همت مرکز تخصصی فرهنگ و ادبیات بومی جهاد دانشگاهی واحد لرستان و دانشگاه لرستان برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرافلاک به همت مرکز تخصصی فرهنگ و ادبیات بومی جهاد دانشگاهی واحد لرستان و دانشگاه لرستان دومین همایش ملی «ادبیات بومی ایران زمین» برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرافلاک,

از محورهای این همایش می توان به بررسی علوم بلاغت در ادبیات بومی، پیوند قصه و دیگر انواع داستانی با ادبیات بومی، زبان بومی وپیوند آنها با زبان رسمی، پیوند موسیقی محلی و ادبیات بومی، بازتاب فرهنگ و سنن اقوان ایرانی در ادبیات بومی، اسطوره و حماسه در ادبیات اقوام ایرانی،فلسفه و عرفان در ادبیات اقوام ایرانی،ادبیات تطبیقی (بومی و ملی) و طنز در ادبیات بومی اشاره کرد.

,

ضرورت نگهداری از زبان و ادبیات بومی در جهت غنای فرهنگی و وحدت ملی، راهکارهای ترویج زبان بومی در بین دانش آموزان، سایر موضوعات مرتبط با ادبیات بومی و در بخش فرهنگی هنری نیز سرودهای بومی ویژه دانش آموزان استان لرستان   از دیگر محورهای این همایش هستند.

,

اساتید و دانشجویان و محققان عزیز می توانند مقالات خود را از طریق ایمیل mfjdlorestan@yahoo.com  تا تاریخ ۱۵اردیبهشت ماه ۹۶به دبیرخانه این همایش ارسال نمایند.

,

علاقه مندان جهت کسب اطلاع بیشتر میتوانند به سایت kallahbad.ir و یا کانال تلگرامی @zagrosjd مراجعه نمایند.

,

آدرس دبیرخانه: خرم آباد ابتدای کوی جهادگران، ساختمان جنبی مرکز آموزش عالی جهاد دانشگاهی لرستان، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان لرستان، مرکز تخصصی فرهنگ و ادبیات بومی تلفکس: ۳۳۲۱۴۷۳۳-۰۶۶

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه