اخبار داغ

استاد دانشگاه و مشاوره خانواده:

در ازدواج دانشجویی تعهد بر شغل تقدم دارد/ گوشی زن و شوهر برای هم حریم خصوصی نیست

در ازدواج دانشجویی تعهد بر شغل تقدم دارد/ گوشی زن و شوهر برای هم حریم خصوصی نیست
تعهد و احساس مسئولیت دختران و پسران در ازدواج مهم تر از سن و کار آنان است چرا که این مسئله در ازدواجهای دانشجویی ثابت شده است و باید اعتماد و صمیمیت در زندگی بیش از هر چیز دیگر ارجحیت داشته باشد و نباید گوشی و فضای مجازی باعث بوجود آمدن حریم خصوصی در زن و شوهر شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از «دانشجو سلام» حمید صادقیان استاد روانشناسی و مشاوره خانواده در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص  تاثیر فضای مجازی بر خانواده گفت: استفاده از فضای مجازی فی النفسه مشکل ندارد ولی  متاسفانه باید گفت اعتیاد به آنلاین بودن شبکه های اجتماعی، و درگیر بودن کانالاها ی شبکه اجتماعی و گروهها از مضرات این فضا می باشد که باید خانوادها آموزش لازم را در استفاده درست از آن ببرند.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , «دانشجو سلام»,

صادقیان گفت: گوشی نباید حریم خصوصی  افراد خانواده قرار بگیرد و این یک معضل است که در بین زن و شوهر ها وجود  و می بایست در خانواده زمان استفاده از گوشی  و شبکه های اجتماعی مشخص باشد.

,

وی افزود: تهاجم فرهنگی که امروز خانواده ها را تهدید می کند بیشتر متوجه زنان و دختران جامعه می باشد به طوریکه برخی خانواده ها  آنچنان خود را در گیر شبکه های اجتماعی کرده اند که اصل زندگی خود را فراموش کرده و دچار طلاق عاطفی شده اند.

,

صادقیان، داشتن سواد رسانه ای و آشنایی با فضای رسانه ای را از ضروریات دانست و تصریح کرد: ضروری است که مادران به عنوان مرکز ثقل خانواده همت کنند تا به این گونه مهارت ها دست یابند.

,

این مشاور خانواده افزود: تمام نهادهای فرهنگی، از جمله وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات، مدارس و آموزش و پرورش باید در راستای مهارت آموزش به خانواد ه ها عمل کنند.

,

وی گفت: اتفاقات و قربانیان فضای مجازی نشان  از این دارد که دستگاههای اجرایی در این زمینه خوب عمل نکرده اند و همه موظف اند سطح سواد رسانه ای جامعه را بالا ببرند و در این صورت است که می توانیم با نقشه های آنان مقابله کنیم.

,

این استاد مشاوره خانواده همچنین یکی از راههای مقابله با تهاجم فرهنگی را ازدواج به موقع  جوانان دانست و گفت: تعهد و  احساس مسئولیت دختران و پسران  در ازدواج مهم تر از سن و کار آنان است چرا که این مسئله در ازدواجهای دانشجویی ثابت کرد که با وجود سن پایین و نداشتن کار مناسب این ازدواجها موفق بوده است و می تواند الگویی  مناسب برای جامعه باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه