اخبار داغ

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

استقبال از طرح جلوگیری از شماره گذاری خودروهای ناایمن/برخی خودروهای تولیدی به عنوان ارابه مرگ نام گرفته است

استقبال از طرح جلوگیری از شماره گذاری خودروهای ناایمن/برخی خودروهای تولیدی به عنوان ارابه مرگ نام گرفته است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر لزوم تلاش جدی نیروی انتظامی برای جلوگیری از ادامه شماره گذاری خودروهای ناایمن، گفت: امیدواریم نیروی انتظامی این طرح را مانند معاینه فنی خودروها نیمه کاره رها نکند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از تبریز بیدار، زهرا ساعی ، در رابطه با اظهارات فرمانده ناجا مبنی بر اینکه خودروهای ناایمن از سال آینده شماره گذاری نمی شوند، گفت: اگر این مهم تحقق یابد اقدامی بسیار مناسب و شایسته است زیرا خودروهای بی‌کیفیت سالانه جان هزاران نفر را در کشور در معرض خطر قرار می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار،,


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به عنوان نماینده مردم از فرمانده ناجا برای طرح موضوع جلوگیری از ادامه شماره گذاری خودروهای ناایمن تشکر می کنم و تقاضا دارم با اتخاذ تدابیر شدید و ویژه این برنامه را در مدت زمانی که مطرح کرده اند عملیاتی و اجرایی و طرح را مانند معاینه فنی خودروها نیمه کاره رها نکند.

ساعی با انتقاد از اینکه برخی خودروهای تولید داخل ناایمن بوده و استانداردهای لازم را ندارند، افزود: این خودروها آلایندگی بالایی داشته و ایمنی آنها مناسب نیست از این رو شاهد افزایش آلایندگی و همچنین سوانح رانندگی در کشور هستیم.


لزوم کاهش آلایندگی و همچنین افزایش ایمنی خودروهای تولید داخل

وی بر لزوم کاهش آلایندگی و همچنین افزایش ایمنی خودروهای تولید داخل تاکید کرد و ادامه داد: خودروهای ناایمن سوانح منجر به فوت زیادی را در کشور رقم زده است؛ به صورت جدی می طلبد نیروی انتظامی هر چه سریع تر خودروهای ناایمن را شناسایی و از تردد و تولید آنها در کشور جلوگیری کند.



لزوم جایگزینی خودروهای باکیفیت و ایمن داخلی با خودروهای بی کیفیت و ناایمن

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس دهم، بر لزوم جایگزینی خودروهای باکیفیت و ایمن داخلی با خودروهای بی کیفیت و ناایمن تاکید کرد و گفت: برای کاهش مرگ ومیر ناشی از خودروهای بی‌کیفیت می طلبد استانداردهای خودروسازی به سیستم ایمنی و استانداردهای جهانی نزدیک شود.

ساعی با یادآوری اینکه ایران خودرو و سایپا دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور در تلاش برای ارتقا کیفیت خودروهای تولیدی هستند،گفت: همچنین این دو شرکت قول داده اند استانداردهای جهانی را در خودروهای تولیدی سال ۹۶ رعایت کنند.


برخی خودروهای تولیدی به عنوان ارابه مرگ نام گرفته است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با ابراز تاسف از اینکه برخی خودروهای تولیدی به عنوان ارابه مرگ نام گرفته‌اند بر لزوم نظارت متولیان بر کیفیت خودروهای تولید داخل تاکید کرد و افزود: مسئولان ذی ربط باید برای کاهش سوانح رانندگی در جهت بهبود کیفیت خودروهای ناایمن یک بار برای همیشه گامی جدی بردارند.

وی بر ضرورت اتخاذ تدابیر ویژه در جهت کاهش سوانح رانندگی در ایام نوروز تاکید کرد و ادامه داد: در این رابطه جاده ها باید ایمن سازی و همچنین نسبت به عریض شدن و چندبانده شدن جاده ها اقدام کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در جهت کاهش سوانح رانندگی فرهنگ رانندگی باید تقویت شود، تصریح کرد: فرهنگ رانندگی و همچنین رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در کاهش سوانح رانندگی امری مهم است که باید به آن توجه داشت زیرا خطای انسانی مانند سرعت بالا، سبقت های بی مورد و خواب آلودگی رانندگان نقش موثری در بروز سوانح رانندگی دارد.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت جاده ها و فرهنگ رانندگی برای کاهش سوانح رانندگی در کشور تاکید کرد و با بیان اینکه با افزایش جرائم رانندگی تخفات کاهش نمی یابد، افزود: فرهنگ ترافیک و رانندگی امری مهم است که باید در کودکی نهادینه شود زیرا برخی از تخلفات با فرهنگ سازی مرتفع می شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم، در مورد مصوبه مجلس مبنی بر کاهش ۳۱ درصدی حوادث رانندگی به نسبت تعداد ۱۰ هزار خودرو تا پایان برنامه ششم، گفت: مجلس قوانینی را در حوزه های مختلف تصویب می کند که باید مبنای دستگاه های اجرایی قرار گیرد و اجرای این قوانین بستگی به نظر دولت و مسئولان دستگاه ها دارد که تا چه اندازه خود را ملزم به اجرای این قوانین بدانند البته مردم هم در اجرای این قوانین موثر هستند.


مجلس دهم به دنبال تقویت بعد نظارتی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس دهم به دنبال تقویت بعد نظارتی خود است، گفت: قوانین موثر و کارآمدی داریم که به دلیل عدم نظارت درست اجرا نشده اند که مجلس دهم با اهتمام ویژه به دنبال نظارت بر اجرای این قوانین است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه