اخبار داغ

گزارشی از مصوبه ضدکارگری مجلس و نابرابری تعیین سقف معافیت مالیاتی کارمندان دولتی و کارگران؛

چرا سقف معافیت مالیاتی حقوق کارگران و کارمندان دولتی برابر نیست؟/ بادامچی:احتمال بازگشت طرح معافیت مالیاتی از شورای نگهبان به مجلس/ سلیمی:متاسفم که بین کارمندان دولتی و کارگران زحمتکش تبعیض قائل شدند

چرا سقف معافیت مالیاتی حقوق کارگران و کارمندان دولتی برابر نیست؟/ بادامچی:احتمال بازگشت طرح معافیت مالیاتی از شورای نگهبان به مجلس/ سلیمی:متاسفم که بین کارمندان دولتی و کارگران زحمتکش تبعیض قائل شدند
نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز گذشته، سقف معافیت مالیات بر حقوق و دستمزد را برای کارمندان شاغل در بخش دولتی در سال ۱۳۹۶، ماهانه ۲ میلیون تومان و برای سایرین ۱٫۵ میلیون تومان مصوب کردند، مصوبه‌ای که کارگران و کارمندان بخش خصوصی آن را تبعیضی آشکار می‌دانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از «تهران نیوز»، در حالی در سال “اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل” به سر می بریم که رهبرانقلاب در سخنرانی اخیر خودشان، از مسئولان خواسته اند که عملکرد خود را شرح دهند که چه اقدام و عملی در خصوص اقتصاد مقاومتی داشته اند. این سخنان رهبرانقلاب دقیقا یعنی مصداق تکیه به توان داخلی و استفاده از ظرفیت و پتانسل داخلی برای تحقق بخشی به اقتصاد مقاومتی و به همین دلیل است که می توان گفت، نیروی انسانی در تحقق بخشی به این فرمان امام خامنه ای، اثرگذار است و باید سیاستی اتخاذ گردد که نیروی انسانی، انگیزه کافی برای افزایش تولیدات داخلی کشورمان داشته باشد. کارگران ازجمله اقشار زحمتکش جامعه هستند که با کمترین حقوق و مزایا، می توانند نقش مهمی در زمینه تحقق بخشی به اقتصاد مقاومتی در کشور ایفا نمایند، اما به شرطی که دولت و مجلس از آنها حمایت کنند اما مصوبه روز گذشته مجلس، دقیقا نشان داد که حق و حقوق کارگران همچنان در حال ضایع شدن است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی شنبه، ۷ اسفند و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور با ۱۶۸ رای موافق، ۱۹ رای مخالف و۲ رای ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس بند الف تبصره ۶ این لایحه را تصویب کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این جلسه علنی در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۶، سقف معافیت مالیات بر حقوق و دستمزد را برای کارمندان شاغل در بخش دولتی در سال ۱۳۹۶، ماهانه ۲ میلیون تومان و برای سایرین ۱٫۵ میلیون تومان مصوب کردند، مصوبه‌ای که کارگران و کارمندان بخش خصوصی آن را تبعیضی آشکار می‌دانند.این در حالیست که در مصوبه هرساله مجلس در بودجه‌های سنواتی سقف معافیت مالیاتی حقوق کارگران و کارمندان یکسان بود و در گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه نیز فرقی میان معافیت مالیاتی کارمندان دولتی و سایر بخش‌ها نبود و قید “برای سایرین ۱٫۵ میلیون تومان در ماه” در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در صحن پارلمان اضافه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,
,
,

تصویب مصوبه ضدکارگری در مجلس شورای اسلامی و تبعیض دوباره
سید محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در لایحه بودجه دولت سقف حقوق دریافتی برای معافیت مالیاتی ۱٫۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود و این معافیت مالیاتی در کمیسیون تلفیق بودجه به ۲ میلیون تومان در ماه افزایش یافت، گفت: رئیس کمیسیون تلفیق، روز گذشته در صحن علنی مجلس اصلاحیه‌ای را برای بند مذکور در گزارش کمیسیون مطرح کرد و با حمایت مستقیمی که از سوی رئیس سازمان مالیاتی انجام شد؛ قسمت عمده‌ای از نمایندگان نیز به این موضوع رأی دادند و مصوبه کمیسیون تلفیق تغییر کرد.
وی افزود: چندین سال است که بایستی سقف معافیت مالیاتی کارمندان دولت و کارگران یکسان شود ولی متأسفانه در سال جاری نیز موفق به انجام این یکسان سازی نشدیم و بابت تصویب این مصوبه، واقعا متاسفم و به‌نظر بنده نباید سقف معافیت مالیاتی دوگانه باشد، هرچند برای تصویب این بند در لایحه بودجه مشخص نشده است که چه‌مقدار در آمد مالیاتی برای دولت از محل کاهش سقف مالیاتی حقوق‌بگیران بخش خصوصی حاصل می‌شود.

, تصویب مصوبه ضدکارگری در مجلس شورای اسلامی و تبعیض دوباره, تصویب مصوبه ضدکارگری در مجلس شورای اسلامی و تبعیض دوباره,
,
,


زمزمه اصلاح مصوبه جنجالی مجلس درباره سقف معافیت مالیاتی حقوق کارگران
چند ساعت بعد از تصویب مصوبه حنجالی مجلس دهم و واکنش برخی رسانه ها و نمایندگان مجلس به این طرح، زمزمه‌هایی از اصلاح و رفع ابهام مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی در مورد سقف معافیت مالیاتی حقوق کارگران به گوش رسید؛ به طوری که به اعتقاد برخی از نمایندگان مجلس،فضای جلسه علنی روز گذشته مجلس به‌گونه‌ای بود که جمع زیادی از نمایندگان مجلس چندان حواسشان به محتوا و اثرگذاری این مصوبه نبود.البته پس از تصویب این مصوبه زمزمه‌هایی از اصلاح و رفع ابهام این مصوبه مجلس به گوش می‌رسید اما از آنجا که این مصوبه به تصویب صحن علنی رسیده است، امکان ارجاع دوباره آن برای بررسی بیشتر وجود ندارد لذا برای اصلاح آن، وکلای ملت باید منتظر نظر شورای نگهبان باشند و پس از آن این مصوبه را اصلاح کنند.

,
, زمزمه اصلاح مصوبه جنجالی مجلس درباره سقف معافیت مالیاتی حقوق کارگران, زمزمه اصلاح مصوبه جنجالی مجلس درباره سقف معافیت مالیاتی حقوق کارگران,
,

 

,

مجلس حتماً به رفع ابهامات اقدام خواهد کرد
محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ درباره این مصوبه مجلس گفت: امروز مجلس تصویب کرد کسانی که مستقیم از دولت حقوق می‌گیرند تا ماهیانه دو میلیون تومان از مالیات معاف شوند و مازاد بر آن مشمول مالیات با نرخ‌های تعیین شده باشد. برای دیگران نیز معافیت مالیاتی، ۱۸ میلیون تومان در سال تعیین شد.
وی این‌گونه ادامه داد: براساس پیشنهادی که در صحن علنی امروز مجلس مطرح شد، مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ درباره معافیت مالیاتی مقداری تغییر کرد بنابراین باید مجموعه آنچه در مجلس تصویب شد، بررسی شود و اگر ابهاماتی در اجرا پیدا شود مجلس حتماً به رفع ابهامات اقدام خواهد کرد.

, مجلس حتماً به رفع ابهامات اقدام خواهد کرد, مجلس حتماً به رفع ابهامات اقدام خواهد کرد,
,
,


احتمالا شورای نگهبان این مصوبه را به مجلس بازخواهد گرداند
حمیدرضا بادامچی، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «تهران نیوز» با اشار به تصویب مصوبه ای که آشکارا بین کارمندان دولتی و کارگران تبعیض قائل می شود، اظهار داشت: در جلسه روز گذشته مجلس، قصد و هدف نمایندگان موافق این مصوبه، تبعیض بین کارمندان دولتی و کارگران نبوده، بلکه هدف اصلی، بخش خصوصی بوده است.
وی ادامه داد: در خصوص تبعیض بین کارمندان دولتی و کارگران باید بگویم که تصویب این مصوبه، رای اکثریت مجلس بوده است و نمی شود جلوی اکثریت آرای نمایندگان ملت ایستاد و آن را توجیه کرد و من به عنوان یک نماینده، فقط می توانم از رای خودم می دفاع کنم.
بادامچی خاطر نشان کرد: در این مصوبه مجلس آمده است که ما نمایندگان مجلس نمی توانیم برای بخش خصوصی تعیین تکلیف کنیم و فقط اختیارمان در حد بخش های دولتی است و یقینا این طرح در شورای نگهبان با مشکل روبرو می شود و شاید دوباره به مجلس ارجاع داده شود، چرا که شورای نگهبان هم معتقد است که ما نمی توانیم برای بخش خصوصی تعیین تکلیف کنیم.
نماینده مردم تهران تاکید کرد: ممکن است بعد از بازگشت این مصوبه تصویب شده از شورای نگهبان به مجلس، دوباره آن را بررسی نماییم و در نهایت، مقدار مالیات بین کارمندان دولتی و کارگران برابر اعلام شود.

,
, احتمالا شورای نگهبان این مصوبه را به مجلس بازخواهد گرداند, احتمالا شورای نگهبان این مصوبه را به مجلس بازخواهد گرداند,
, تهران نیوز,
,
,
,


متاسفم که بین کارمندان دولتی و کارگران زحمتکش تبعیض قائل شدند
حجت الاسلام سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «تهران نیوز»با اشاره به تصویب مصوبه ضدکارگری در مجلس گفت: واقعا متاسفم که این جلمه را بیان می کنم اما اینکه بین کارمندان دولتی و کارگران زحمتکش در مجلس تبعیض قائل شده اند، واقعیت دارد و ناراحتم که این اتفاق افتاده است و باید هر چه سریعتر جلوی چنین طرح هایی گرفته شود چرا که نگران کننده است و به همین دلیل، ما تذکراتی را به رئیس مجلس ارجاع کرده ایم و در حال بررسی است.
وی ادامه داد: واقعا چه فرقی بین کارمندان دولت و کارگران باید وجود داشته باشدو واقعا گنجاندن این طرح در لایحه یک عیب بزرگ است و ما واقعا در روند تصویب این طرح، نفهمیدیم که چگونه قانون نابرابری مالیاتی کارمندان دولتی و کارگران به این طرح اضافه و به حق کارگران ظلم شد.
سلیمی خاطر نشان کرد:کارگران زحمتکش، حقوق و مزارایی کمی دارند و واقعا چرا باید در خصوص پرداخت مالیات، بین آنها و کارمندان دولتی فرقی وجود داشته باشد؟
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: تا آنجا که بنده می دانم، این موضوع باید جزو پیشنهادات کمیسیون برنامه و بودجه باشد که این طور نبوده است و معلوم نیست که چگونه این موضوع در پیوست این طرح قرار گرفته است.
وی گفت: باید کمیسیون برنامه و بودجه در این خصوص تجدید نظر کند، چرا که پیغمیر ما دست کار گر را می بوسید و واقعا تصویب چنین مصوبه ای در مجلس، با اخلاق و رفتار پیغمیر در تناقض است و امسال که در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل قرار داریم،در این شرایط تحریم، آیا واقعا این مزد کارگران است که به آنها دادیم؟

,
, متاسفم که بین کارمندان دولتی و کارگران زحمتکش تبعیض قائل شدند, متاسفم که بین کارمندان دولتی و کارگران زحمتکش تبعیض قائل شدند,
, تهران نیوز,
,
,
,
,


ماموریت کمیسیون تلفیق برای بررسی مجدد تعیین سقف معافیت مالیاتی
به گزارش «تهران نیوز» مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت سوم امروز (شنبه ۷ اسفند) قوه مقننه در تذکری شفاهی گفت: صبح امروز مجلس مصوبه‌ای درباره معافیت مالیاتی حقوق‌های دریافتی کارکنان دولت و بخش خصوصی داشت.
وی ادامه داد: متاسفانه متن چاپ شده‌ پیشنهاد اصلاحی معافیت معالیتی کارکنان بخش خصوصی وجود نداشت و مشخص نبود که این معافیت مالیاتی از کجا آورده شده است.
علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: متن مکتوب پیشنهاد وجود دارد و آقای تاجگردون هم اعلام کردند که در رای گیری که در کمیسیون تلفیق انجام شد، این میزان یعنی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سقف معافیت مالیاتی برای کارمندان بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

,
, ماموریت کمیسیون تلفیق برای بررسی مجدد تعیین سقف معافیت مالیاتی , ماموریت کمیسیون تلفیق برای بررسی مجدد تعیین سقف معافیت مالیاتی ,
, تهران نیوز,
,
,

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر ابهامی در این مصوبه مجلس وجود دارد کمیسیون تلفیق آن را بررسی کند و تا روز دویکشنبه ۸ بهمن،آن را به صحن علنی پارلمان ارائه کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه