اخبار داغ

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی خبر داد:

کاهش ۲۶,۶ درصدی بارندگی در استان

کاهش ۲۶,۶ درصدی بارندگی در استان
مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی از کاهش ۲۶,۶ درصدی بارندگی سال آبی زراعی جاری در استان نسبت به سال آبی زراعی گذشته خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار ، فرخ مطلبی فر گفت: بارندگی های ۵ ماه گذشته ( ابتدای مهر تا پایان بهمن ) در این استان کاهش ۱۲,۱ درصدی نسبت به بلند مدت نشان می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار ،,

وی، میانگین بارش استان در سال آبی زراعی جاری را ۱۰۸,۶ میلی متر اعلام کرد و گفت: در ۵ ماهه نخست سال آبی زراعی گذشته به صورت میانگین ۱۴۷.۹ میلی متر و در ۵ ماهه دوره بلند مدت ۱۲۳.۵ میلی متر بارش در استان ثبت شده است.

وی اعلام کرد: بیشترین بارش استان در سال آبی زراعی جاری از ایستگاه مرند به میزان ۱۷۰,۲میلی متر و کمترین بارش از ایستگاه جلفا به میزان ۶۶ میلی متر گزارش شده است.

مطلبی فر اظهارکرد: مقایسه بارندگی های ۱۸ ایستگاه استان آذربایجان شرقی نشان می دهد بیشترین کاهش بارندگی ۵ ماهه سال آبی زراعی جاری نسبت به ۵ ماهه سال گذشته از ایستگاه ملکان به میزان ۵۰ درصد و نسبت به بلند مدت از ایستگاه عجب شیر به میزان ۳۳,۸درصد کاهش گزارش شده است.

وی همچنین گفت: در ۵ ماهه امسال تنها در ایستگاه سهند افزایش بارش نسبت به سال گذشته به میزان ۱۱ درصد ثبت شده و مرند با ۱۲ درصد افزایش بارندگی نسبت به بلند مدت بیشترین افزایش را داشته است.

آذربایجان‌شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم‌بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه‌خشک به حساب می‌آید.

این استان با دربرگرفتن ۲۲ شهرستان دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه