اخبار داغ

به همت یک جوان مینابی؛

تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی 30 نفر در صنعت کشت گلخانه ای در رودان

تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی 30 نفر در صنعت کشت گلخانه ای در رودان
یک جوان مینابی با علمی کردن کشت فلفل رنگی در شهرستان رودان اشتغالزایی 30 نفر را بصورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم نموده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی مصلحی یکی از کشاورزان جوان شهرستان میناب در گفتگو با میناب جنوب گفت: این طرح در استای اقتصاد مقاومتی و افزایش میل مردم به بخش کشاورزی در 6هکتار از اراضی مستعد شهرستان رودان اجرایی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میناب جنوب ,

این کشاورز جوان اظهار داشت: عواملی مانند دمای بالا، نور کم، تنش خشکی، رشد سریع میوه روی گیاه و آفات و بیماری های ویروسی عوامل فیزیولوژیکی اصلی ترین ناهنجاری ها به شمار می آیند که با تغییر الگوی کشت به سمت علمی کردن کشت این محصول گام برداشته شده است.

,

مصلحی اظهار داشت: مراقبت از این نوع کشت گلخانه ای به دلیل حساس بودن در مرحله کشت به دقت، کنترل و مدیریت جدی نیاز دارد زیرا دمای گلخانه را باید به وسیله بخاری در فصل سرما و تهویه را کنترل نمود و کنترل بیماری های ویروسی بشدت سخت است.

,

این کشاورز مینابی برای بهبود بخشیدن  به کیفیت محصول خود از خاک های شنی سبک تا رسی سنگین کشت استفاده کرده است و در این راه با تولید محصول مواجه شده است.

,

وی اظهار کرد: کشت آسان، کنترل علف هرز، حذف کرت بندی، کاهش 90 درصدی هزینه کشت،  افزایش درآمد و نیز حذف استفاده از کود و سم در محصولات از مزایای این طرح است.

,

به گفته این کشاورز مینابی اگر مسئولین حمایت ویژه ای از جوانان جویایی کار داشته باشد شاهد رونق و گسترش صنعت کشاورزی در استان هرمزگان خواهیم شد  و کشاورزان مجبور نخواهند شد محصول خود را به نصف قیمت به کشور روسیه صادر کنند.

,

مصلحی کشاورزی را به عنوان آسان ترین بخش برای گام برداشتن به سمت اقتصاد مقاومتی یاد کرد و افزود: باید از ظرفیت های بخش کشاورزی برای رشد و توسعه اقتصادی شهرستان به بهترین شکل ممکن بهره برد.

,


از آنجایی که فلفل دلمه به صورت نارس برداشت اما برای ارقامی که به صورت فراوری مصرف می شوند در زمان رسیدگی کامل می شود و هفته ای یک بار برداشت صورت می گیرد این جوان مینابی بین 15 تا 20 تن محصول فلفل دلمه ای رنگی در هر یک هزار متر از سطح زیر کشت گلخانه برداشت می کند.

,
,

علی مصلحی و علی امیری دو جوان اقتصادی نگر شهرستان میناب  با مشارکت یکدیگر بدون دریافت هیچ گونه اعتباری از بانک های عامل و با هزینه شخصی فلفل دلمه ای در  رنگ های سبز، زرد، نارنجی و قرمز در مجتمع کشت و صنعت دلگشا تولید می کنند.

,

کشت فلفل دلمه از مهر تا آبان ماه و پس از چند روز نشاء به گلخانه اصلی انتقال داده میشود و برای یک سال از آن محصول برداشت می شود.

,

مصلحی با نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی و فرهنگ کار و تلاش در منطقه با کشت فلف دلمه ای در گلخانه ای به مساحت توانسته 30 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی انجام دهد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه