اخبار داغ

آغاز رزمایش بزرگ ولایت ۹۵ با رمز یا زهرا در آب های خلیج فارس

آغاز رزمایش بزرگ ولایت ۹۵ با رمز یا زهرا در آب های خلیج فارس
صبح امروز با حضور فرمانده نیروی دریایی مرحله نهایی رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۵ با رمز یا زهرا در آب های خلیج فارس، دریایی عمان تا مدار ۱۰ درجه آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز صبح در رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۵ که با رمز “یا زهرا” در آب های خلیج فارس،دریای عمان تا مدار۱۰ درجه آغاز شد ، گفت: این رزمایش اقتدار ایران را در تمامی عرصه های بین المللی نشان می دهد و حضور مقاومت این نیروها در دریاهای آزاد و خلیج عدن و باب المندب یکی از رویکردهای بسیار مهمرزمایش بزرگ ولایت ۹۵است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود:در این رزمایش از انواع و اقسام تجهیزات نیروی دریایی از جمله یگان‌های متنوع زیردریایی‌ها در کلاس‌های مختلف، ناوشکن‌ها، ناوهای موشک‌انداز، ناوهای پشتیبانی‌کننده اطلاعاتی و عملیاتی، انواع هواپیماها و بالگردها، پهپادها، گروه‌های موشکی، گروه‌های جنگ الکترونیک، یگان‌های مهندسی رزمی و تیپ‌های عملیات ویژه و تفنگداران در این رزمایش حضور دارند.

,

فرمانده نیروی دریایی هدف از این رزمایش ها را ارتقای توان دفاعی کشور، دفاع از مرزهای آبی ، برقراری امنیت در دریاها، مقابله با تروریسم دریایی بخصوص در شمال اقیانوس هند و آزمایش کلیه سلاح‌ها و تجهیزات دانست.

,

وی افزود:وسعت تقریبی منطقه رزمایش بزرگ ولایت ۹۵ را بیش از ۲ میلیون کیلومتر مربع است و تا ۱۱ اسفندماه ادامه دارد.

,

سیاری با اشاره به اینکه ناوگروه های متعددی را به آب های آزاد در حال رفت و آمد هستند،تصریح کرد:هم اکنون ناگروه دریایی که پس از ۵ ماه دریانوردی در اقیانوس هند، آفریقا و اقیانوس اطلس ۱۵ اسفند ماه به کشور باز می‌گردد

,

فرمانده نیروی دریایی اظهار کرد:اعمال تحریم های ناجوانمردانه  از سال ۱۳۷۶ به کشور باعث شده تا جوانان ما با استفاده از توانمندی داخلی تجهیزات و ناوکشن دریایی را ساخته و مورد استفاده قرار دهند.

,

سیاری خاطر نشان کرد: تحریم ها برای ایران علاوه بر اینکه به ضرر ما نشده است بلکه به نفع ما شده است تا دیگر دست نیاز به دیگران دراز نکینم و به قله افتخار برسیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه