اخبار داغ

کارآفرین موفق دیواندره ای:

دغدغه صرفه جویی آب در کشاورزی، انگیزه ام برای ایجاد گلخانه بود/کارآفرینی بدون تحصیلات دانشگاهی هم محقق می شود

دغدغه صرفه جویی آب در کشاورزی، انگیزه ام برای ایجاد گلخانه بود/کارآفرینی بدون تحصیلات دانشگاهی هم محقق می شود
کارآفرینی و اجرای طرح های چندین میلیونی به سن و سال بستگی ندارد بلکه تنها عزم و اراده آدمی را طلب می کند که در این رابطه مصاحبه ای با یک کارآفرین و طراح گلخانه دیواندره ای انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، «اقتصاد مقاومتی» یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار وتحریم، در شرایط دشمنی ها می تواند تعیین کننده ی رشد و شکوفایی کشور باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

امروزه در راستای تحقق اقتصادمقاومتی و مقاومتی کردن اقتصاد کشور و همچنین مقابله با تحریم های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران، بسیاری از مردم کشور به فعالیت و تولید در عرصه های اقتصادمقاومتی روی آورده اند.

,

 

,

کارآفرینی و اجرای طرح های چندین میلیونی به سن و سال بستگی ندارد بلکه تنها عزم و اراده آدمی را طلب می کند که در این رابطه مصاحبه ای با یک کارآفرین و طراح گلخانه دیواندره ای انجام شده است.

,

 

,

, ,

 

,

امیر احمدزاده یکی از فعالان اقتصاد مقاومتی در شهر دیواندره است که صحبت های وی را در ادامه می خوانید.

,

 

,

احمدزاده می گوید: متولد سال 1373 هستم، تحصیلات دانشگاهی ندارم و دارای دیپلم گلخانه هستم. وی می گوید:  با توجه به علاقه و مشاهده کارآفرینی انگیزه ای در من به وجود آمد که من هم می توانم این کار را انجام دهم.

,

 

,

این کارآفرین با راه اندازی گلخانه در راستای شعار سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل، در دیواندره برای چهار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

,

 

,

وی در ادامه می گوید: همواره دغدغه صرفه جویی در آب به ویژه در بخش کشاورزی را داشتم و از طرفی هم به دنبال ایجاد یک شغل دائمی برای خودم بودم در نهایت با علاقه ای هم که به امور کشاورزی داشتم گلخانه خیار و گوجه را احداث کردم.

,

 

,

احمدزاده اذعان می کند:  بر حسب علاقه و انگیزه و آگاهی بر مثمر ثمر بودن این کار، پا در این راه نهاده و به منظور اشتغال زایی ، تولید و محرومیت زدایی در منطقه و با توجه به نبود واحدهای صنعتی و تولیدی در منطقه (بخصوص تولیدات گلخانه ای) و نیاز مبرم جامعه به تولیدات کشاورزی ارگانیک اقدام به ساخت یک گلخانه کردم.

,

 

,

وی با اشاره به سرمایه اولیه برای شروع کار می گوید: فقط بسیج سازندگی از این کار و طرح من حمایت کرد و مبلغ 25 میلیون تومان از واحد سازندگی سپاه تسهیلات دریافت کردم و  از همین جا از ایشان کمال تشکر را دارم که اگر کمک های این واحد نبود برای من نه الان گلخانه ای وجود داشت و نه شغلی بود.

,

 

,

کارآفرین دیواندره ای با بیان اینکه عمده محصول تولیدی شامل خیار و گوجه است، اذعان می کند: در طول سال دو بار برداشت محصول دارم و به طور متوسط سالانه 30 میلیون تومان از محل فروش آن کسب درآمد می کنم.

,

 

,

, ,

 

,

کارآفرینی یعنی جسارت و پذیرفتن ریسک در بالاترین میزان ممکن و این می شود که در نهایت کارآفرینان با مشکلات و موانع زیادی برخورد می کنند.

,

 

,

احمدزاده می گوید: هر کاری در ابتدا سختی های خاص خودش را دارد بنده برای دریافت مجوز آب، برق و گاز سختی زیادی کشیدم ولی هنوز موفق به دریافت آن نشده ام ولذا از ادارات  مربوطه درخواست عاجزانه دارم که در این موارد حمایت های لازم را داشته باشند.

,

 

,

وی ادامه میدهد: از سوی دیگر باز پرداخت اقساط وام ها به صورت ماهانه فشار زیادی را بر کارآفرینان تحمیل می کند لذا اگر بازپرداخت ها به صورت سالیانه باشد بار سنگینی از دوش ما برداشته می شود.

,

 

,

این کارآفرین موفق در مورد نحوه فروش و بازار فروش محصولاتش توضیح می دهد و می گوید: نحوه کار به صورت مکانیزه است و از طریق سایت های اینترنتی و میوه فروشی های معتبر محصولات خود را به فروش می رسانم.

,

 

,

احمدزاده در پایان توصیه ای برای جوانان دارد و می گوید: بر اساس تجربه ای که دارم و راه هایی که برای دریافت تسهیلات طی کرده ام متاسفانه ادارات دولتی همکاری چندانی با کارآفرینان ندارند و حتی برای اموری همچون دریافت مجوز امتیازات هم باید کلی فرآیند پیچیده بروکراسی را طی کنیم لذا توصیه ام به جوانان بیکار این است که با مراجعه به واحد بسیج سازندگی سپاه های شهرستان خود از مزایا و تسهیلات اشتغالزایی این واحدها بهره مند شوند. کافی است که ایده خود را در قالب یک طرح به این واحد تحویل دهند تا بتوانند شغلی را برای خود دست و پا کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه