اخبار داغ

عضو موسسه تحقیقات برنج کشور:

سیاست امسال دولت در زمینه برنج سیاست بدی نبود / تغییرات قیمت برنج در بازار محسوس نیست

سیاست امسال دولت در زمینه برنج سیاست بدی نبود / تغییرات قیمت برنج در بازار محسوس نیست
عضو موسسه تحقیقات برنج کشور گفت: در حال حاضر برنج از ثبات قیمت و تعادل در بازار برخوردار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا خانکشی پور در گفتگو با خبرنگار ۸دی، در واکنش به کاهش تعرفه واردات برنج از ۴۰ به ۲۶ درصد، اظهار داشت: در حال حاضر برنج داخلی با قیمت مناسب در حال عرضه به بازار است.
وی با بیان اینکه افزایش روز افزون قیمت برنج موجب نگرانی برای فعالان بازار این محصول شده بود، افزود: در ابتدای فصل عرضه برنج رشد عرضه زیاد بود و وقتی که رشد کرد فعالان عرصه برنج و مخصوصا دولت را ترساند و نگران شدند که ممکن است رشد قیمت برنج در فصلی که نیاز به این محصول همچون اسفند ماه زیاد است ما با قیمت بسیار زیاد این محصول مواجه بشویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
,


عضو موسسه تحقیقات برنج کشور افزایش قیمت برنج را عاملی دانست که موجب شده تا نسبت واردات محصول توجه و تدابیر خاصی صورت گیرد، گفت:  دولت طبق وعده ای که داده بود در زمان برداشت برنج و زمانی که برنج دست کشاورزان بود واردات برنج را ممنوع کرد و بعد از آن آزاد کرد.

,
,


استاد دانشگاه و محقق اقتصادی افزایش نرخ ارز را عاملی برای افزایش قیمت برنج نام برد و اظهار کرد: یکی از دلایل کاهش تعرفه واردات برنج می توان افزایش نرخ ارز دانست و این عملا قیمت برنج خارجی را بالا برده و دولت مایل نبود که با افزایش بیش از حد برنج وارداتی تاثیر در بازار برنج داخلی بگذارد و بیش از پیش قیمتش افزایش پیدا کند.

,
,


خانکشی پور با اعلام اینکه تنظیم بازار توانسته آرامش نسبی در بازار برنج حاکم کند، ادامه داد: تصور این است که سیاست دولت در زمینه برنج امسال نسبت به سال های گذشته سیاست بدی نبوده است و تنظیم بازار برنج توانست به بازار برنج یک آرامش نسبی بدهد.

,
,


وی با اعلام اینکه در حال حاضر در بازار برنج شاهد تعادل و ثبات قیمت هستیم، اذعان داشت: این اقدام از اقدامات مثبتی بود که تعادل به بازار برنج برگردانده شد و ما در حال حاضر با تغییرات قیمت محسوس در بازار برنج مواجه نیستیم.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه