اخبار داغ

قفل اقتصاد مقاومتی توسط بانوی زنجانی شکست

بانوی زنجانی با پرورش قارچ زمینه اشتغال 35 نفر را فراهم کرد/تولید 20 تن قارچ در هر ماه

بانوی زنجانی با پرورش قارچ زمینه اشتغال 35 نفر را فراهم کرد/تولید 20 تن قارچ در هر ماه
بانوی کار آفرین زنجانی در راستای اقتصاد مقاومتی با پرورش قارچ زمینه اشتغال 35 نفر فراهم کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرشته کرمی امروز در گفت و گو با عصر زنجان، با بیان اینکه فارغ التحصیل رشته نرم افزار کامپیوتر هستم، اظهار کرد: از سال 90 با کمک همسرم توانسته ام پرورش قارچ را در زنجان راه اندازی کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر زنجان,

وی با اشاره به اینکه پرورش قارچ دارای بار اقتصادی است، تصریح کرد: قبل از اینکه کار پرورش قارچ را آغاز کنم در مورد این محصول تحقیقات لازم را انجام داده و سپس در دوره های مربوط به پرورش قارچ شرکت کرده ام.

,

بانوی کارآفرین زنجانی با بیان اینکه با 20 میلیون تومان سرمایه اولیه کار خودم را در زمینه پرورش قارچ شروع کرده ام، افزود: برای راه اندازی این مجموعه از تسهیلات متعدی استفاده کرده ام.

,

کرمی با اشاره به اینکه در سال 90 از بانک کشاورزی 30 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده ام، خاطرنشان کرد: با تسهیلات دریافتی از بانک کشاورزی اقدام به خرید مواد اولیه و وسایل مورد نیاز برای پرورش قارچ کرده ام.

,

* درآمد 26 میلیون تومانی کارآفرین زنجانی از پرورش قارچ

,

وی با بیان اینکه طی سالجاری 30 میلیون تومان وام اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی استان زنجان دریافت کرده ام، گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی تسهیلات بسیجی سازندگی را برای گسترش سالن های پرورش قارچ دریافت کرده ام.

,

کارآفرین زنجانی با اشاره به اینکه کار خودم را در سه سالن 5 تنی پرورش قارچ آغاز کرده ام، تصریح کرد: با کمک همسرم توانسته ام مجوز پشتیبانی از پرورش دهندگان قارچ را دریافت کنم.

,

کرمی به میزان تولید قارچ در هر بازه زمانی اشاره کرد و افزود: اگر شرایط مواد اولیه و محیط پرورش قارچ خوب باشد می توان نزدیک به 4 تن قارچ را از سه سالن طی دو ماه برداشت کرد.

,

* کارخانه تولید خاک پوششی در زنجان توسط بانوی زنجانی راه اندازی می شود

,

وی به میزان در امد خود در پرورش قارچ اشاره کرد و اظهار داشت، نزدیک به 26 میلیون تومان از فروش قارچ سود به دست می آوریم که 16 میلیون تومان برای خرید مواد اولیه، هزینه آب ،برق ، گاز و هزینه کار گر می شود که نزدیک به 10 میلیون تومان از فروش قارچ به سود خالص می رسیم.

,

بانوی کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه با راه اندازی سالن های پرورش قارچ و رده های زیرمجموعه زمینه اشتغال 35 نفر به صورت مستقیم فراهم کرده ام، افزود: 30 نفر به صورت مستقیم در سالن های دیگری مشغول به پرورش قارچ هستند که مواد اولیه و محصولات تولیدی را عهده دار هستم.

,

* توزیع روزانه 500 تا 600 کیلو قارچ به صورت روزانه در زنجان

,

کرمی با بیان اینکه روزانه بین 500 تا 600 کیلو قارچ از طرف دفتر پشتیبانی در زنجان توزیع می شود، گفت: قارچ های تولیدی علارقم استفاده در استان زنجان به استان های همجوار صادر می شود.

,

وی با اشاره به اینکه خاک پوششی جزء مواد اولیه پرورش قارچ است و این خاک را از کرج و تهران خریداری می شود، خاطرنشان کرد: به امید خدا در حال راه اندازی کارخانه تولید خاک پوششی در زنجان هستم که زمینه اشتغال 15 تا 20  نفر فراهم خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه