اخبار داغ

بازارهای محلی؛ فرصت یا تهدید؟!

رواج جنس قاچاق و بی‌کیفیت در بازارهای محلی/ استقبال مردم از ارزان فروشی به سبک دستفروش های غیر بومی!

رواج جنس قاچاق و بی‌کیفیت در بازارهای محلی/ استقبال مردم از ارزان فروشی به سبک دستفروش های غیر بومی!
بازارهای محلی اقدام مناسبی برای ترغیب مردم به خرید محصولات ایرانی و تقویت کاسبان و فعالان اصناف است ولی در عمل این بازارها محلی برای عرضه جنس های بنجل خارجی توسط کاسبان فصلی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت خبری «رازق»، بازارهای محلی در شهرستان ها و روستاهای کشور فرصتی مناسب برای عرضه محصولات خرد و کوچک و درآمدزایی برای مردم شهرستان ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبری «رازق»،,

این بازارها می تواند محلی باشد برای احیای صنایع کوچک و مشاغل خانگی که در صورت رواج یافتن و ایجاد شغل بسیاری از بارها را از روی دولت برداشته و کشور را به هدف رویایی کوچک کردن دولت و پربازده کردن کار و بهره وری فراوان می رساند.

,

رواج این بازارها از طرفی دیگر باعث رشد و احیای بافت روستایی کشور و مهاجرت معکوس از کلانشهرها به روستاها و شهرهای کوچک می شود که اثرات زیست محیطی و اجتماعی بسیاری را برای کشور به ارمغان می آورد.

,

بازارهای محلی بسیار مطلوب است ولی در برخی از شهرستان ها و شهرهای کشور مشاهده شده عده ای فقط در شب عید که اوج خرید و فروش کاسبان و مغازه داران و فعالان اصناف مختلف است روی به این بازارهای محلی می آورند.

,

محمد قاسمی رئیس اتحادیه کیف و کفش تفرش در گفت و گو با خبرنگار«رازق»، درباره تاثیر بازارهای محلی در شهرستان ها می گوید: در کنار گرانی و عدم نقدینگی مردم، سه شنبه بازارها باعث کسادی کار بازاریان شده است.

,

وی ادامه داد: مردم تمام مایحتاج خود از موادخوراکی گرفته تا پوشاک و گوشی همراه را در این بازارها تامین می کنند.

,

رئیس اتحادیه کیف و کفش تفرش ادامه داد: اکثر این فروشندگان غیربومی و از شهرهای قم، فراهان و... هستند و بازار بومی های تفرش را فلج کرده اند.

,

قاسمی ادامه داد: حتی اگر در سه شنبه بازار اجناس بی کیفیت و با قیمت بالا عرضه شوند باز مردم عادت دارند برای خرید به آنجا بروند و فقط برای نسیه سراغ کاسبان شهر می روند.

,

وی از رکود بازار با وجود قرار گرفتن در روزهای پایانی سال خبر داد و اظهار کرد: طی سه، چهار سال اخیر بازار از تب و تاب خرید شب عید افتاده است و امسال به نسبت سال های قبل در شرایط بدتری بسر می بریم.

,

 

,

**دستفروش ها بدون هیچ کنترلی جنس قاچاق در بازار می فروشند

, **دستفروش ها بدون هیچ کنترلی جنس قاچاق در بازار می فروشند,

سیدعلی اکبر صداقت رئیس اتحادیه پوشاک فروشان جاجرم نیز با بیان اینکه دستفروش ها مانع کسب مغازه داران می شوند، گفت: بارها بابت دستفروشان از طریق اتحادیه اعتراض کردیم ولی تاکنون نتیجه ای نداده است.

,

وی ادامه داد: دستفروش ها بدون مجوز و کنترلی به راحتی اجناس قاجاق را در بازار بفروش می رسانند در صورتیکه برای مغازه داران بسیار سخت می گیرند.

,

رئیس اتحادیه پوشاک فروشان جاجرم در خصوص روند اعتراضات علیه دستفروشان گفت:بارها با تعزیرات و دادگستری جلساتی برگزار کردیم که طبق صحبت های انجام شده قرار بر این بود مجوز ورود به خانه هایی که کالا و پوشاک قاچاق در آنجا نگهداری م یشود اقدام کنند.

صداقت گفت: ما چیزی فراتر از قانون نخواسته و تنها می خواهیم همانطور که برای کسبه مالیات و انواع فشار، نظارت و هزینه ها را درنظر می گیرند کنترلی هم بر دستفروشان داشته باشند تا حقی اجحاف نشود.

مسعود محمدشاهی رئیس اتحادیه پوشاک فروشان بندرعباس نیز در گفت و گو با خبرنگار «رازق»، در خصوص تاثیر دست فروش ها در روند کاسبی مغازه داران گفت: مردم به دلیل رکود اقتصادی و عدم قدرت خرید به دنبال اجناس های ارزان قیمت هستند.

,
,
,
,
,

محمدشاهی در ادامه این مطلب افزود: مردم نسبت به خرید از دستفروش ها  رغبت بیشتری دارند با تصور اینکه اجناس ارزانتری بدون در نظر گرفتن کیفیت از این طریق می توانند تهیه کنند.

,

رئیس اتحادیه پوشاک فروشان بندرعباس، اضافه کرد: دستفروش ها بدلیل عدم تعهد دولتی، مالیاتی، مشتری مداری و... هرگونه جنس بی کیفیت و با درصد پایین تری را می توانند عرضه می کنند.

,

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: مغازه دار به دلیل حفظ اعتبار و هزینه های مالیاتی نمیتوانند اجناس بی کیفیت و ارزان قیمت عرضه کنند چرا که اعتبار مالی و نیز مشتری خود را ازدست خواهد داد.

,

رئیس اتحادیه پوشاک فروشان بندرعباس در خصوص وضعیت بازار هم اظهار کرد: جنب و جوشی که از بازار شب عید انتظار می رفت هنوز دیده نشده است و رکود بیش از شب عید ملموس است.

,

به نظر می آید با توجه به استقبال مردم از بازارهای محلی این ظرفیت می تواند فرصتی برای فعالان بازار و اصناف محسوب شود اگر با تغییر رویکرد خود به مناسبت های مختلف در این بازارها حضور یابند و با ارائه سرویس های مناسب نظر مردم را جلب کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه