اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

رفع آلودگی هوای تهران نیازمند کارشناسی دقیق/ ترافیک نقش مهمی در تشدید آلودگی هوا دارد/ واحدهای صنعتی باید از پایتخت خارج شوند

رفع آلودگی هوای تهران نیازمند کارشناسی دقیق/ ترافیک نقش مهمی در تشدید آلودگی هوا دارد/ واحدهای صنعتی باید از پایتخت خارج شوند
فلاحت پیشه با بیان اینکه رفع آلودگی هوای تهران نیاز به کار کارشناسی دقیق دارد، گفت: مسئولان محیط زیست به جای چاره اندیشی برای برنامه ریزی در جهت رفع آلودگی هوا، نباید از کنار آن عبور کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی«تهران نیوز» با اشاره به اینکه رفع مشکل آلودگی هوای تهران نیاز به کار کارشناسی دقیق دارد، گفت: آلودگی هوای تهران و کلانشهرها به خصوص در فصل زمستان به یکی از دغدغه های مردم تبدیل شده است و از طرفی دیگر مسئولان محیط زیست به جای چاره اندیشی برای برنامه ریزی در جهت رفع آلودگی هوا، نباید از کنار آن عبور کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه اگر در گذشته ،مدارس به دلیل بارش سنگین برف تعطیل می شد، امسال شاهد تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا بودیم، اظهار داشت: معضل آلودگی هوا نیاز به بررسی اساسی دارد و آسیب‌های بسیار جدی به سلامت مردم وارد کرده است و بنده معتقدم منتظرماندن برای نازل شدن نذورات آسمانی یا وزش باد راهکار مدیریت آلودگی هوا نیست، مردم انتظار دارند حرکتی برنامه‌ریزی شده در این زمینه صورت گیرد.
فلاحت پیشه با اشاره به اینکه وجود مراکز صنعتی در داخل تهران نیز بر آلودگی هوای پایتخت افزوده است، ابراز داشت: خروج واحد های صنعتی با آلایندگی بالا از تهران و کلانشهرها هم می تواند اثر گذار باشد و در دستور کار مسئولان قرار بگیرد تا شاهد هوایی پاک برای مردم کشورمان باشیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم خاطر نشان کرد: برای رفع آلودگی هوا باید یک نهاد تصمیم گیری کند و متاسفانه به دلیل اینکه تعداد دستگاه های زیادی تصمیم گیری می کنند، این مشکل رفع نمی شود.
وی افزود: مشکلی همچون ترافیک تهران هم به آلودگی هوا افزوده است، به طوری که وجود ماشین های روشن در ترافیک اتوبان ها و خیابان های تهران، باعث تشدید آلودگی هوا می شود که قطعا برنامه ریزی مسئولان برای رفع ترافیک پایخت نیز می تواند بر کاهش آلودگی هوا اثر گذار باشد.
فلاحت پیشه خاطرنشان کرد: کاشت درخت و نهال در تهران باید به یک فرهنگ تبدیل شود، چرا که گشترس فضای سبز در تهران می تواند باعث افزایش اکسیژن در کلانشهری همچون تهران گردد که نیاز است مردم هم در این خصوص، همت کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم در پایان گفت: امیدوارم دستگاه ها ونهاد ها با اتحاد نظر بتوانند تصمیم قاطعی و راه حل کارشناسی شده برای رفع آلودگی هوای تهران و کلانشهرهای کشور داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه