اخبار داغ

رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی:

ساماندهی نان بدون متولی امکان‌پذیر نیست/ برداشتن حریم صنفی منجر به پایین آمدن کیفیت و بی نظمی شد/ برخی‌ها نان را هم سیاسی کرده‌اند

ساماندهی نان بدون متولی امکان‌پذیر نیست/ برداشتن حریم صنفی منجر به پایین آمدن کیفیت و بی نظمی شد/ برخی‌ها نان را هم سیاسی کرده‌اند
رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی با بیان اینکه در گذشته نانوایان یک متولی داشتند و کارها بر اساس روند مشخصی شکل می گرفت؛ گفت: وقتی چندین سازمان و ارگان در بحث نان بصورت غیرتخصصی دخالت کرده نشان می دهد نان را نیز سیاسی کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا نظرنژاد رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی در گفت و گو با خبرنگار «رازق» نانوایی را بنگاه اقتصادی معرفی کرد و گفت: نانوایی ها نیز همانند سایر بنگاه های اقتصادی در جریان تامین هزینه‌های جاری دچار رکود شده اند.

وی عدم ارائه نرخ جدید پس از گذشت 3سال و برداشتن حریم صنوف را از جمله عوامل رکود در این حرفه بیان کرد و افزود: در گذشته نانوایان یک متولی داشتند و کارها بر اساس روند مشخصی شکل می گرفت.

رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی عدم یک متولی در بحث ساماندهی نان در سطح کشوری را موجب افزایش تخلفات بیان کرد و گفت: در حال حاضر در جلسات مربوط به نان، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، سازمان حمایت از مصرف کننده استانداری و...شرکت دارند که هرکدام نظارت خاص خود را دارند که این خود باعث عدم سازماندهی و نظارت بر عملکرد نانوایان شده که در نتیجه تخلف درپی دارد.

 نظرنژاد در ادامه این مطلب افزود: باید مانند زمان های گذشته، دولت اختیاراتی را به شخصی آگاه به مسائل نان و آرد قرار دهد تا با ارائه آرد مناسب موجب پخت نان استاندارد توسط نانوا شده و در ادامه با ارائه نرخ سالیانه موجب سود نانوا و نان با کیفیت نیز رضایت مردم را ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی چندین سازمان و ارگان در بحث نان بصورت غیرتخصصی دخالت کرده نشان می دهد نان را نیز سیاسی کرده اند.

رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی در تشریح قیمت نان سنگگ گفت: آخرین نرخ نان سنگگ مربوط به 3سال گذشته می باشد که بر اساس این نرخ نامه قیمت نان سنگک ساده بدون کنجدی با ارد دولتی 800تومان که در صورت تقاضای مشتری در میزان کنجد مصرفی تا 1500تومان هم مجاز به فروش نان سنگک کنجدی هستند.

وی ادامه داد: قیمت نان سنگک در نانوایی های آزادپز بین 1300تا 2000تومان است که بنا بر نوع و میزان کنجد مصرفی متغیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رازق,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

**برداشتن حریم صنفی منجر به پایین آمدن کیفیت و بی نظمی شد

نظرنژاد افزود: همزمان با افزایش سایر هزینه ها، آب، برق، گاز، بیمه، کارگر، اجاره بها و...سایر هزینه های جاری که در یک بنگاه اقتصادی وجود دارد دولت می بایست نرخ جدیدی هر سال ارائه دهد تا نانوا دچار ضرر و زیان نشود.

وی برداشتن حریم صنفی توسط دولت را موجب پایین آمدن کیفیت و بی نظمی بیان کرد و گفت: نانوایی ها در تهران زیاد شده است و در نتیجه  کمتر پخت می کنند چون باعث ضر و مقرون بصرفه نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: سهم آرد دولتی هر نانوایی حدود390کیلو است که درصورت پخت تمام این آرد به سودی خواهند رسید که بوسیله آن هزینه های جاری خود را تامین خواهند کرد.

رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی در خصوص آرد مصرفی نان سنگک گفت: سنگک نیازمند به بذر و آرد اصلاح شده خوب و استاندارد دارد که در کشور بدلیل افزایش تقاضا و میزان جمعیت توانایی مدیریت مناسب برای تهیه و تولید اینگونه آرد کمتر وجود دارد.

, **برداشتن حریم صنفی منجر به پایین آمدن کیفیت و بی نظمی شد,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

**قیمت گندم در بازار جهانی ارزان تر است

وی اضافه کرد: قبلا گندم لازم برای پخت نان سنگک را از استرالیا، کانادا وارد می کردیم که بدلیل پر بودن سیلوها جلوی واردات گندم گرفته شد.

نظرنژاد قیمت هر کیلو گندم در بازار داخلی را 1270تومان و قیمت گندم در بازار جهانی را 850تومان اعلام کرد و گفت: باتوجه به ارزان تر بودن گندم جهانی دولت می تواند با سیاست خود بین واردات و صادرات گندم مصرفی تعادل ایجاد کند تا بتوانیم نان استاندارد و با کیفیت در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه گندم مصرفی سالیانه کشور بین 12 تا 14 میلیون تن است، گفت: دولت باید با وزارت کشاوری هماهنگ کند بذر را اصلاح کرده و گندم خوب تحویل نانوایی‌ها بدهد.

, **قیمت گندم در بازار جهانی ارزان تر است,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه