اخبار داغ

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

بحران خوزستان را سیاسی کنند به نتیجه‌ای نمی‌رسیم/3 درصد درآمد حاصل از قراردادهای نفتی باید به خوزستان اختصاص یابد

بحران خوزستان را سیاسی کنند به نتیجه‌ای نمی‌رسیم/3 درصد درآمد حاصل از قراردادهای نفتی باید به خوزستان اختصاص یابد
گل مرادی گفت: با توجه به تأکیدات رهبری و سعه‌ی صدر مردم روا نیست عده‌ای بهره‌برداری سیاسی کنند و وعده‌ی انتخاباتی دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی گل مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج با اشاره به وضعیت بحرانی مردم خوزستان، تصریح کرد: گزارش کارگروه ویژه‌ای که برای بررسی موضوع تشکیل یافته بود چهارشنبه هفته گذشته با حضور وزرای نیرو، نفت و ریاست سازمان محیط زیست در مجلس ارائه شد و مقرر گردید گزارش نهایی هفته آینده در صحن علنی مجلس قرائت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با اشاره ابراز همدردی رهبری و دستور موکد ایشان در جهت رفع مشکل مردم خوزستان بیان داشت: تذکر بسیار جدی ایشان موجب شده تا مجلس و دولت با یک عزم جدی وارد موضوع شده و سعی داشته باشند این مشکل را حل نمایند، لذا وزارت نیرو، جهاد کشاورزی، سازمان محیط زیست، سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت پای کار آمدند تا در سریعترین زمان ممکن راه حل ارائه داده و اجرا نمایند.

,

این نماینده مجلس با بیان اینکه جلسه کارگروه ملی مبارزه با پدیده ریزگردها و شورای اداری همزمان روز پنج شنبه در خوزستان تشکیل شد، عنوان کرد: نمایندگان استان دغدغه‌ها و موارد را طرح و در مقابل دولت نیز برنامه‌هایشان را ارائه کردند.

,

وی با اذعان این موضوع که امروز مهمترین مسأله تمرکز بر حل مشکل است، متذکر شد: با پرهیز از موضوعات سیاسی باید با ارائه راهکارهایی علل و عوامل این پدیده ریشه یابی شده و مدیریت و کنترل نمائیم، زیرا مشکل خوزستان مشکل کل کشور است و اقتصاد عمده مملکت ما وابسته به خوزستان می‌باشد.

,

گل مرادی با بیان مکشلات ناشی از ریزگردها در تمام کشور، خاطرنشان ساخت: اگر مشکل برق حل نشود بار مصرفی چهار برابر خواهد شد و این مسئله موجب می‌شود تا یک شوک خطرناک وارد شبکه توزیع برق کشور شود، اقداماتی از طرف دولت مانند نهال کاری، تخصیص بودجه برای اقدامات اولیه مثل شستشوی مقره‌ها، خرید ژنراتورهایی که برای تأمین برق نیازی به آب نداشته باشند صورت گرفته است.

,

عضو کمیسیون انرژی با اشاره تخصیص اعتبارات ویژه به خوزستان گفت: از طرف نمایندگان استان پیشنهاد شده تا 3% از محل قراردادهای نفتی که به مناطق نفت خیز تعلق می‌گیرد عملیاتی شود که اگر این طرح مورد موافقت نمایندگان مجلس قرار گیرد می‌تواند کمک بسیار خوبی برای حل بحران باشد.

,

وی اضافه کرد: همچنین ما پیشنهاد داده‌ایم تا مبلغ 100 میلیون دلار برای اقدامات اضطراری در استان و 1000 میلیارد هم به وزارت نیرو جهت اصلاح شبکه‌های استان‌ها با اولویت خوزستان تعلق بگیرد، انتظار می‌رود بر اساس برنامه تعیین شده و یک زمانبندی مناسب شاهد مدیریت و رفع این پدیده مخرب باشیم.

,

این نماینده مجلس اذعان داشت: از سال 1380 کشور و عمدتا استان خوزستان گرفتار پدیده ریزگردها بوده، اقداماتی انجام شده اما کافی نبوده است که در این راستا چه دولت قبل چه دولت یازدهم و همچنین نمایندگان به نوعی کم کاری کرده و به این موضوع اهمیت نداده‌اند.

,

وی با اشاره عملکرد دولت دهم در این زمینه، اظهار داشت: در سال‌های گذشته اعتبارات خوبی در رابطه با این مشکل از طرف مجلس مصوب شده اما با تحقیق و تفحص انجام گرفته شاهد هستیم که برنامه‌های ارائه شده از طرف دولت محقق نشده است، سهل انگاری و بی توجهی‌ها در این زمینه از طرف دولت قابل پیگیری است و باید رسیدگی شود، زیرا مجلس دهم مصمم است تا مشکل حل شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه