اخبار داغ

با افزایش سهم بیمه محصولات کشاورزی؛

تاوان زیان‌دهی بیمه را کشاورزان ایلخچی می‌پردازند!

تاوان زیان‌دهی بیمه را کشاورزان ایلخچی می‌پردازند!
چند برابر کردن حق بیمه محصولات کشاورزی، بدون افزایش میزان پرداخت خسارات آنها توسط مسئولین امر باعث دلسردی اکثر کشاورزان و بی رغبتی برای بیمه کردن محصولات شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، از آنجایی که کشاورزان از قشر زحمتکش و از تولیدکنندگان اصلی محصولات کشاورزی جامعه محسوب می‌شوند و در تامین مواد غذایی اقشار مختلف کشور نقش بسزایی دارند و توانسته‌‌اند با تولید بعضی از محصولات کشاورزی، کشور را به خودکفائی رسانده و از خروج ارز از کشور جلوگیری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

متاسفانه این قشر در هرزمان با دغدغه‌های متعدد روحی و روانی و با مشکلات عدیده کشاورزی دست و پنجه نرم می‌کنند. تا به امروز توجه چندانی در رابطه با حل مشکلات رفاهی و امنیت خاطر آنها نشده و این بی‌توجهی و همچنین نبود برنامه دقیق جهت خرید تضمینی محصولات آنها، بیشتر به چشم می‌خورد.

,

کشاورزان مستحق حمایت‌های اساسی از سوی مسئولین هستند تا بتوانند با خیال راحت به فکر بالا بردن سطح کمی و کیفی محصول خود باشند که این امر برای پیشرفت قطب کشاورزی بسیار مهم تلقی می‌شود. در همین راستا ترغیب مسئولین امر به بیمه شدن محصولات و زمین‌های کشاورزی جهت مصون ماندن از بلایای طبیعی از اصلی ترین حمایت‌های مسئولین ذکر می‌شود ولی در برخی مواقع، بر اثر تصمیمات اشتباه نتیجه خلاف آن چه در نظر گرفته شده است می‌گردد.

,

یکی از این تصمیمات که اخیراً توسط مسئولین امر ابلاغ گردیده است، چند برابر کردن حق بیمه محصولات کشاورزی، بدون افزایش میزان پرداخت خسارات آنهاست که این تصمیم می‌تواند باعث دلسردی اکثر کشاورزان و بی‌رغبتی برای بیمه کردن محصولات باشد از طرفی مهلت بیمه کردن محصولات رو به اتمام است و در این خصوص از مسئولین صندوق بیمه کشاورزی گله‌مند‌ند.

,

ناگفته نماند از طرفی با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و سردسیر بودن برخی مناطق آن و پرداخت هزینه‌هایی توسط صندوق بیمه شهرستان ایلخچی به دلیل آسیب‌‌هایی از قبیل سرمازدگی این افزایش بی‌دلیل نباشد اما آنچه مردم با آن روبرو هستند به نوعی تنبیه کشاورزان است که با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی این قشر زحمت کش، منطقی نبوده و باعث قربانی شدن و ازبین رفتن کشاورزی در منطقه خواهد شد.

,

به هرحال روند فعلی در افزایش سهم بیمه کشاورزان به دلایل مذکور شاید امری منطقی و قانونی باشد اما در شرایط فعلی با اصل حمایت از تولیدات ملی و قشر محروم و زحمتکش کشاورزان مغایرت داشته و موجب نارضایتی آنان شده است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه