اخبار داغ

گزارشی از نخستین مجمع ملی سلامت:

روحانی:صدا و سیما تلاش دولت برای کاهش قیمت ها را نشر دهد

روحانی:صدا و سیما تلاش دولت برای کاهش قیمت ها را نشر دهد
مجمع ملی سلامت صبح امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری تشکیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران نیوز، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز یکشنبه در نخستین مجمع ملی سلامت از ۶ سازمان برگزیده جشنواره مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت تجلیل کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

روحانی در این مراسم که در مرکز همایش های رازی تهران برگزار شد، از ۶ سازمان برگزیده در جشنواره مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت با اهدا تندیس ملی مسئولیت پذیری و پاسخگویی اجتماعی برای سلامت و لوح تقدیر، تجلیل کرد.

,

وی در آغاز سخنان خود ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه گفت: فاطمه زهرا (س) خیر کثیر و سرچشمه همه برکتها است.

,

رییس جمهور  با اشاره به این که هوا، غذا، مسکن و محیط؛ مولفه های مهم در سلامت جامعه هستند عنوان کرد:  تعامل سازنده، زمینه ساز انتقال تجربه ها و تجهیزات پزشکی جهان و بهره گیری از محصولات استاندارد است.

,

روحانی با بیان این مطلب که تامین آب و غذا و محیط سالم، در اولویت حقوق شهروندی است.خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم؛ دارو بیست درصد و تجهیزات پزشکی خارجی چهل درصد ارزانتر بدست مردم می رسد.

,

وی اذعان کرد: مهمترین بخش سلامت، اصلاح فرهنگ و سبک زندگی است.

,

رئیس دولت بیان کرد: توسعه پوشش ۱۱ میلیون نفری بیمه شدگان و اقدامات حوزه سلامت از افتخارات بزرگ این دولت است.

,

روحانی افزود: در سخت ترین سالهای درآمد نفتی، مجبوریم بیست درصد درآمد نفتی را به جای حل مشکلات مردم به صندوق بریزیم!

,

وی ضمن اشاره به این مطلب که  مردم را به آینده نظام و کشور مایوس نکنید؛ بدون تردید آینده درخشانی در انتظار کشور است گفت: بگذارید جامعه با نشاط باشد؛ سلامت جسم و روح مردم بدون نشاط ممکن نیست.

,

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ما معتقدیم برای حل سریعتر مشکلات مردم نیازمند تعامل سازنده با جهان و اخذ سرمایه و فناوری بر مبنای اصول خود هستیم.

,

روحانی بیان کرد: اگر در دولت یازدهم برای دریاچه ارومیه سرمایه گذاری نمی شد، وضعیت آن تثبیت نمی شد و  تصمیم دولت احیای هورالعظیم است که طی سه سال اخیر حدود ۴ میلیارد متر مکعب آب به هورالعظیم ریخته ایم.

,

وی اظهار کرد: گوشت که گران می شود خبر اول تلویزیون می شود، صدا و سیما و رسانه‌ها تلاش‌های دولت برای کاهش قیمت‌ها و گسترش بهداشت و بهبود درمان عمومی را نشر دهند.

,

در این مجمع حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور؛ محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی و محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری حضور دارند.

,

مجمع ملی سلامت با هدف افزایش مشارکت بخش‌ های مختلف دولتی و غیر دولتی تشکیل شده است و اعضای شورای سلامت کشور، اعضای شورای سلامت استان‌ ها، انجمن های علمی و خیریه‌ های حوزه سلامت در جلسات این مجمع حضور دارند و سیاست‌ های سلامت هر سال در این مجمع سالانه اعلام می‌ شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه