اخبار داغ

گلایه های علمای اهل سنت در آستانه سفر رئیس جمهور به استان؛

وعده های رئیس جمهور به مردم سیستان و بلوچستان محقق نشده/ افزایش بیکاری دستاورد دولت یازدهم/برای معیشت مردم چاره اندیشی شود

وعده های رئیس جمهور به مردم سیستان و بلوچستان محقق نشده/ افزایش بیکاری دستاورد دولت یازدهم/برای معیشت مردم چاره اندیشی شود
علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان در آستانه سفر رئیس جمهور به استان ضمن ابراز گلایه از عملکرد وی در استان عنوان داشتند که وعده های رئیس جمهور به مردم استان محقق نشده و مردم در وضعیت معیشتی بدی زندگی می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از عصرهامون،علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون ضمن ابراز گلایه از عملکرد دکتر روحانی در استان عنوان داشتند که وعده های رئیس جمهور به مردم استان محقق نشده و آمار بیکاران نیز 70 درصد افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
 
,
افزایش بیکاری دستاورد دولت یازدهم
, افزایش بیکاری دستاورد دولت یازدهم,
مولوی عبدالصمد کریم زایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه بیکاری در سیستان و بلوچستان 70 درصد است و رشد چشمگیری داشته، افزود: دکتر روحانی در این سفر بیکاری را تقلیل کند.
,
وی ادامه داد: منطقه آزاد چابهار سومین بندر در دنیاست که اگر فعال شود نه تنها جوانان زیادی در استان مشغول به کار می شوند بلکه استان های همجوار نیز می توانند از این مورد بهره ببرند.
,
مولوی کریم زایی خاطر نشان کرد: کارخانه های زیادی در استان نیمه فعال و تعطیل هستند با احیاء این کارخانه ها به اشتغال زایی جوانان کمک کند.
,
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر اضافه کرد: کشاورزی را در استان فعال تر کند و برای کشاورزان تسهیلات در نظر بگیرد و محصولات آن ها را تضمین کند تا دست دلالان از دسترنج کشاورزان کوتاه شود.
,
, ,
وی با بیان اینکه مالیات در استان افزایش داشته، گفت: امکانات و تسهیلات را برای مردم فراهم نماید تا معیشت مردم تامین شود.
,
 
,
برای معیشت مردم چاره اندیشی شود
, برای معیشت مردم چاره اندیشی شود,
مولوی ملکی پور امام جمعه اهل سنت کنارک با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در رابطه با مسائل اقتصادی در تنگنای شدید قرار دارد، گفت: زمینه معاش مردم با بستن مرزها مسدود شده و کارخانه ها و صنایع تولیدی نیز یا راکد و یا تعطیل هستند.
,
, ,
وی با بیان اینکه برای اشتغال زایی قشر تحصیل کرده و عامه مردم تلاش کند، افزود: برای اقتصاد و معیشت مردم چاره اندیشی شود .
,
 
,
تکلیف منطقه آزاد سیستان در این سفر مشخص شود
, تکلیف منطقه آزاد سیستان در این سفر مشخص شود,
مولوی درباخ امام جمعه اهل سنت زهک خواستار بازگشایی مرز در سیستان شد و گفت: در این سفر دکتر روحانی وضعیت منطقه ازاد سیستان را مشخص کند.
,
وی با بیان اینکه تردد در مرز تنها برای عده ای خاص نباشد و اجازه استفاده آن برای همه مردم باشد، افزود: بازگشایی مرز در سیستان سبب رفع مشکلات اقتصادی در این منطقه می شود.
,
, ,
مولوی درباخ در ادامه با بیان اینکه بانک کشاورزی مردم را کمک کند، ادامه داد: تنها عده ای خاص از تسهیلات این بانک استفاده می کنند.
,
 
,
هیچ کدام از وعده های دولت یازدهم محقق نشده است 
, هیچ کدام از وعده های دولت یازدهم محقق نشده است ,
مولوی نصرت الله فضل الهی امام جمعه اهل سنت دلگان با بیان اینکه خواسته ما خواسته همه مردم است، گفت: دکتر روحانی رسیدگی به خواسته های مردم را در این سفر در اولویت قرار دهند.
,
وی ادامه داد: وعده اشتغال زایی دکتر روحانی که یکی از عده های انتخاباتی وی بود در استان محقق نشده است .
,
مولوی فضل الهی بیان کرد: دیگر وعده های دولت یازدهم نیز در شهرستان دلگان محقق نشده است.
,
, ,
مسئولین در زمان انتخابات در دادن وعده افراط نکنند
, مسئولین در زمان انتخابات در دادن وعده افراط نکنند,
مولوی عبدالغنی بارانی، مدیر حوزه علمیه اهل سنت «طوبی» زاهدان با بیان اینکه وقتی یک مقام کشوری از مرکز کشور قصد سفر به یکی از مناطق دور افتاده را دارد طبعا مردم انتظاراتی دارند که رفع آن محدودیت ها ومحرومیت ها خواسته مردم آن منطقه است.
,
وی با بیان اینکه معضل نا امنی در استان به همت مردم رفع شده ، گفت: علی رغم همسایگی با دو کشور همسایه نا امن اما امروز استان از امنیتی خوبی برخوردار است .
,
مولوی بارانی خاطر نشان کرد: دولت برای رفع مشکلات معیشتی مردم تلاش کند.
,
مدیر حوزه علمیه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه وعده های زیادی زمان انتخابات به مردم داده شده اما همه وعده ها محقق نشده است، ادامه داد: هر کسی که می خواهد مسئولیتی بگیرد از رئیس شورای شهر تا رئیس جمهور وقت انتخابات وعده می دهند اما برخی در دادن وعده ها افراط می کنند و غافل اند که مردم دنبال تحقق وعده ها خواهند بود.
,
, ,
دولت از فرصت مرز برای رفع مشکلات معیشتی استفاده کند
, دولت از فرصت مرز برای رفع مشکلات معیشتی استفاده کند,
مولوی ریگیان پور امام جمعه اهل سنت میرجاوه با بیان این که وعده اشتغال زایی یکی از وعده های دولت یازدهم بود که محقق نشده است ، اظهار داشت: استان ما یک استان مرزی و محروم است و می توان از فرصت مرز برای رفع مشکلات معیشتی  و اقتصادی استان گام برداشت اما همچنان محرومیت در استان وجود دارد.
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه