اخبار داغ

پاسخ عضو شورای اسلامی شفت به سخنان رییس آب وفاضلاب شهری:

آیا طی ۲۰ سال آینده مشکلات آب و فاضلاب بر طرف می شود؟/ مبلغ افزایش آب بها برای شفت هزینه نمی شود

آیا طی ۲۰ سال آینده مشکلات آب و فاضلاب بر طرف می شود؟/ مبلغ افزایش آب بها  برای شفت هزینه نمی شود
رضا راد عضو شورای اسلامی شفت، در پاسخ به مصاحبه رییس آب و فاضلاب شهر ی شفت جوابیه ای صادر کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح شفت؛ رضا راد عضو شورای اسلامی شفت، در پاسخ به مصاحبه رییس آب و فاضلاب شهر ی شفت جوابیه ای صادر کرد که در آن آمده است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح شفت,

پاسخ به اظهارات ریس محترم شرکت آبفای شهر شفت با کد خبری 79512 مورخ 6/11/95
جناب آقای فراز فرخ فر – رئیس محترم شرکت آب و فاضلاب شهر شفت – عرض سلام وادب و خسته نباشید و ارادت خالصانه به عرض حضرتعالی میرسانم که  هر مسئولی پاسخ گوی عملکرد دستگاههای تحت الامر و مطالب و اظهارات خود میباشد! که میزان و حدود آن در قانون مشخص و معین گردیده است . ضمنا جایگاه شما به عنوان مسئول اجرایی در شهرستان مشخص ومعین است ، و خوب میدانید که جایگاه اعضای شورا به عنوان پارلمان محلی (قانونگذار محلی) ونظارتی در قانون تصویب شده است (مافوق).(جنابعالی در مصاحبه خود به این مهم اشاره فرموده اید(ردیف1)). نظر شما را به چند اصل از مواد قانون جلب می نمایم : ((اصل یکصدم )) (برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی،اقتصادی،عمرانی،…با نظارات شورا صورت می گیرد که اعضای آن را مردم همان محل انتخاب می کنند.) ((اصل یکصدو سوم)) (استانداران،فرمانداران،بخشداران وسایر مقامات کشوری که از طرف دولت تعیین می شوند در حدود اختیارات شورا ها ملزم به رعایت تصمیمات آنها هستند.)
((اصل یکصدوپنجم))

,
,
,

(تصمیمات شوراها نباید مخالف موازین اسلام و قوانین کشور باشد .)
آقای فرخ فر، چنانچه تبصره های پیشنهادی از طرف اداره آبفا به دفتر شورای شهر شفت ! توسط سه عضو محترم شورا ( آقایان بهروز جلیلی،حسن رضایی،سامان صادقی)تایید نمی شد ! قطعا بروی قبوض آب افزوده نمی گردید ! و از طرف شرکت محترم آبفا قابل اجرا نبود . در صورتی که همکاران شورا مخالفت می نمودند، آیا قادر به افزایش آب بها و اجرای آن بودید ؟
با توجه به قوانین فوق و قوانین دیگر که صراحتا در قانون عنوان شده است ! آیا بیانگر مقام و مسئولیت اجرایی شما (مقام مادون) و مقام نظارتی و قانونگذاری شورا (مقام مافوق) نمی باشد ؟

,
,
,

آقای فرخ فر، با فرض مثبت بودن تبصره ها (3و7)در شهر شفت(فاضلاب و غیره)! که خود مستلزم میلیاردها تومان وجه نقد جهت انجام هزینه آن میباشد! و با توجه به اینکه بیش از 20سال از عمر شرکت آبفا می گذرد ! متاسفانه طرح مطالعاتی فاضلاب شهر شفت تا قبل از ورود فرماندار محترم جناب آقای مهندس محمدرضا محسنی تهیه نشده بود (سال 1395ه ش)! مضافا براینکه : عمر مفید اکثر تجهیزات و تاسیسات زیرزمینی و غیره آبفا در شهر شفت به پایان رسیده است ! و در اسرع وقت باید تعویض گردد! آیا طی 10 الی 20 سال آینده مشکلات آب و فاضلاب شهر شفت بر طرف خواهد شد ؟ آیا چنانچه حمایت همه جانبه نماینده محترم فومن و شفت جناب آقای حاج مهدی افتخاری و فرماندار محترم شفت جناب آقای محسنی نبود، طرح مطالعاتی فاضلاب شهر شفت سال 1395، در مرحله تهیه و تدوین قرار میگرفت ؟ …
در صورتیکه چنین درآمد پایداری برای شهرداری ایجاد می شد! شهرداری می توانست راسا در قالب آبهای سطحی اقدام نموده و در این خصوص مشکلات شهروندان محترم (آبهای سطحی کوچه ها ) را طی برنامه زمان بندی شده مرتفع نماید .

,
,

بنده به عنوان عضو شورای شهر شفت با توجه به شرایط اقتصادی ، کمبود درآمد ، عدم توانایی اقتصادی عده زیادی از شهروندان محترم و باتوجه به مقتضیات جغرافیایی و محلی (بن بست بودن شهر) اجرای تبصره های مذکور را به صرفه و صلاح شهروندان ندیده و به آن رای منفی دادم ، که حق قانونی هریک از اعضای شورا می باشد.

,

بنده با توجه به سوگندی که خورده ام ، فقط به فکر مصالح عموم بوده و به صورت مستقل و به دور از خواسته ها و امیال شخصی رای میدهم !
اینجانب جهت اطلاع رسانی عمومی نسبت به کلیه تصمیمات ، مصوبات ، و عملکرد شورا و شهرداری که دراختیار بنده قرار میگیرد ، به شهروندان فهیم و عالمپرور محترم اقدام می نمایم و هرگز از قانون عدول نکرده و نمی نمایم ، ضمنا هیچ گونه اسناد و مدارک طبقه بندی شده ومحرمانه ای در شورا وجود ندارد! و قانون گذار هیچ کس را محرم اسرار تر از مردم نسبت به مسائل خودشان ندیده است !
((ماده 76 )) (شورای شهر و شهرداری موظفند با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات موجود نسبت به اطلاع رسانی عمومی و مستمر مصوبات بویژه تعرفه درآمدها و بودجه ، تصمیمات ، عملکرد ، درآمد و هزینه شورای اسلامی شهر و شهرداری و شرکت ها و سازمانهای وابسته به شهرداری اقدام و نتیجه را با مبادی ذیربط اعلام نمایید.)

,
,
,

واما درخصوص ملک تحت تملک و تصرف شهرداری(انبار) که شما اشتباها آن را چاه می نامید به اطلاع میرساند که :
یکی از وظایف شورا امانت داری و حفظ اموال وداراییهای شهرداری می باشد، که در این امر(بیت المال)قصوری نباید نمود.
((بند 8 ماده 71))
(نظارت برحسن اداره و حفظ سرمایه و دارایی های نقدی ، جنسی و اموال منقول و غیر منقول شهرداری و ….)

,
,
,
,

 

,

آقای فرخ فر، طی صورتمجلس تحویل و تحول شهرداری و شرکت آبفا مورخ 3/9/70 که به امضاء مدیر کل محترم آبفای استان و مقامات ذی الربط رسیده ، ملک (انبار) جنب شهرداری شفت (که حالیه متری 50میلیون ریال دارای ارزش می باشد) واقع در میدان انقلاب – ابتدای خیابان امام خمینی(ره) ، تحت تملک شهرداری باقی ماند، و در طی سالهای 84 الی 93 نامه نگاری های متعدد توسط پورقاسم (رئیس قبلی آبفا) جهت اخذ رایگان صورت گرفت ! که با مخالفت مدیران محترم وقت شهرداری مواجه و غیر قانونی بودن ادعای ایشان صادرشده ، و تصرف و مالکیت شهرداری تایید گردید.
جای بسی تعجب است که یکی ازاعضای محترم شورا که:عضوموافق می باشد!در دوره گذشته جزء مخالفین این امربوده است!
آیا نمی توان احتمال داد که بهره وری از منافع شخصی وجود داشته باشد ؟ …

,
,
,

با توجه به اینکه کمیته تطبیق استان مخالفت و نظر نهایی خود را اعلام نموده ! آیا صدور برگ سهام برای شهرداری با اخذ نظر کارشناس رسمی دادگستری ، که حق قانونی شهروندان می باشد ! درخواست ناحقی می باشد؟ چه کسانی با اهدا این ملک سود می برند؟ تحویل (اهدا) اموال مردم (ملک مذکور) به آبفا به صورت غیر قانونی و غیر شرعی ، آیا خیانت به اموال بیت المال نیست ؟ درآمد حاصل از فروش آب از ملک مذکور آیا جزء درآمد حرام محسوب نمی شود ؟ و ….

,

واما در خصوص اظهار نظر شما درخصوص اعمال تعرفه تبصره 3 در قبوض آب بهای مشترکین ، مواردی چند جهت اطلاع شما و شهروندان گرامی شهر شفت ، به عرض می رسانم که :
شما در مصاحبه خود گفتید :(1- شبکه های آب شهری مصوب 24/3/1377 مجلس شورای اسلامی که به تصویب شورای محترم نگهبان رسیده است . با عنایت به محدودیت بودجه های دولتی جهت احداث تاسیسات آب و فاضلاب ، قانون گذار مصوب نموده که بخش کوچکی از این هزینه ها در هر استان و با صلاحدید پارلمان های شهری و مسئولین استانی ، با مشارکت شهروندان، بصورت منطقه ای دریافت گردد .)
در پاسخ عرض می نمایم که : بنده قانون فوق را بارها به اعضای موافق و همکاران شورا عرض نموده ام ، که تایید یا عدم تایید آن جزء اختیارات شورا می باشد ! سه عضو شورا می توانستند با مخالفت خود در این خصوص ،حداقل این بار مالی را بر دوش مردم افزایش ندهند ! و قطعا شرکت آبفا نیز قادر به افزایش آن بروی قبوض آب نبودن!
شما چرا دردادن تسهیلات به مردم ، از شورا نظر خواهی نمی کنید ؟ چطور می شود که در هنگام افزایش بار مالی بیشتر به مردم ، نیاز به مجوز شورا دارید ؟ خداوکیلی این کار آب و فاضلاب تخریب شورا محسوب نمی شود ؟ همکارانم متوجه نیستند من که متوجه هستم .
شما در مصاحبه خود گفتید  2- محدوده جغرافیایی اعمال تبصره فوق نه شهر شفت و استان گیلان بلکه کلیه شهر ها و استانهای کشور می باشد و تاکنون قریب به 2000 مجوز در این خصوص برای شهرهای مختلف کشور صادر گردیده است.)
در پاسخ عرض می نمایم که شهر شفت از لحاظ درآمد و اقتصاد شهری با کلیه شهرهای دیگر متفاوت است ، و کلیه تصمیمات شورا باید براساس مقتضیات محلی صورت پذیرد . تعداد مجوز های اعلام شده توسط شما در فوق ، به قول معروف پیش کش شما باد ! لطفا شماره و تاریخ تایید مجوز مذکور متعلق به شهرهای رشت ، فومن ، احمدسرگوراب را با درج قبوض آب شهری آنها در همین سایت منتشر نمایید! ( جهت اطلاع : مخالفت اعضای شورای شهر با افزایش آب یهای رشت تبصره سه (12آبان 1394روزنامه همشهری گیلان شماره 6673صفحه یک ).
شما در مصاحبه خود گفتید  3- کلیه مشترکین غیر خانگی ( تجاری ، اداره ها و غیره … ) از پرداخت مبلغ فوق معاف می باشند . 8- شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان ، از ریاست محترم شورا و اعضایی که با رای مثبت خود به این تبصره ، قدمی در توسعه شبکه های آب و فاضلاب شهر داشته اند ، کمال تشکر و قدر دانی را نموده.)

,
,
,
,
,
,
,

در پاسخ عرض می نمایم که : ادارت برای پرداخت کلیه هزینه های خود بودجه لازم را دارند! و جای بسی تعجب است که ادارات در این خصوص معاف شده اند! واما مصارف خانگی که ارتباط مستقیم با درآمد و هزینه شهروندان دارد ، معاف نباشند! آیا شایسته است که (آقایان بهروز جلیلی ، حسن رضایی و سامان صادق ) بجای دفاع از حقوق شهروندان ، بفکر مصالح و منافع شرکت آبفا باشند ؟ آیا نمی توان آنها را شورای اداره آب و فاضلاب خطاب نمود ؟ و با این خوش خدمتی و درآمد پایداری که برای اداره آبفا ایجاد نموده اند، چنانچه شما آنها را مورد تقدیر قرار ندهید واقعا کم لطفی نموده اید .

,

گویا آقایان ماموریت دارند بجای درآمد پایدار برای شهرداری ، برای شرکت و کارکنان شرکت آب و فاضلاب تلاش نمایند !
شما در مصاحبه خود گفتید :(5- بر خلاف برخی ادعاهای واهی مبنی بر” افزایش 5 تا 20 هزار تومانی قبوض آب در شهر شفت “، با آنالیز دقیق کلیه قبوض صادره مشخص گردید که مبالغ پرداختی قریب به 90٪ مشترکین خانگی شهر شفت کمتر از 4800 تومان در یک دوره قرائت ( 45 روزه ) می باشد.)

,
,

در پاسخ عرض می نمایم که : بنده در مصاحبه خبری خود اطلاع رسانی نمودم که حدود 5000تومان تا 20000تومان ، آقای فرخ فر : حدود 5000تومان با 4800تومان چه فرقی دارد؟ مشکل شما 200تومان می باشد ؟ چرا در خصوص 10% باقی مانده به طور شفاف توضیح ندادید ؟ چرا دقیقا اعلام ننمودید که مبالغ پرداختی قریب 10%مشترکین خانگی شهر شفت تا 20000تومان در یک دوره قرائت (45روزه) می باشد ؟ حال ادعاهای واهی را به چه کسی می توان نسبت داد ؟

,

ماهانه در حدود 3 میلیون تومان شما در مصاحبه خود گفتید :(6- کلیه وجوه حاصل از این درآمد ( شهر شفت با گزارش رسمی حسابرسی دوره ای به شورای اسلامی شهر شفت برای توسعه شبکه فاضلاب و بازسازی شبکه آب هزینه می گردد و حتی ریالی از این درآمد ها وارد در درآمدهای جاری شرکت آب و فاضلاب گیلان نخواهد گردید) .

,

در پاسخ عرض می نمایم که : به نظر بنده ماهانه بیش از 3میلیون تومان می باشد ! ضمنا تا آنجا که اطلاع دارم ، مبالغ قبوض مصرفی که توسط مشترکین در بانک یا خود پرداز ، پرداخت می شود ، مستقیم به حساب خزانه دولت واریز میگردد ! که نسبت به نحوه هزینه کرد، میزان و نوع آن هیئت محترم وزیران تصمیم گیرندگان اصلی میباشند و اعضای شورای شهر و رئیس اداره آبفای شهرستان در آن نقشی ندارند ! و قطعا وصولی حاصل از تبصره ها به حساب جاری شرکت آبفای گیلان واریز نخواهد شد ! چه رسد به حساب جاری آبفای شهرستان شفت ! این موضوعات را بنده به همکاران شورا نیز عرض کرده بودم .

,

شما در مصاحبه خود گفتید:(7- شایان ذکر است که با دستور مدیریت محترم عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان ، از محل همین تبصره 1000 متر لوله پلی اتیلن 110 میلی متر جهت توسعه شبکه آب چهارراهه صائمی و 250 متر لوله کار وگیت فاضلابی ( جمعا” به مبلغ 500میلیون ریال )خریداری و در همین ماه وارد شهر شفت خواهد گردید تا در توسعه شبکه های آب و فاضلاب شهر بکار گرفته شود 8- کل درآمد اخذ شده تبصره فوق برای شهر شفت سالیانه حدود 40 میلیون تومان می باشدکه با مقایسه با اعتبار مورد نیاز 5/2 میلیارد تومان جهت اصلاح شبکه توزیع آب شفت ، طرح مطالب کذبی همچون “درآمد هنگفت از محل این تبصره برای شرکت آب و فاضلاب گیلان، درخوشبینانه ترین حالت، بیانگر عمق ناآگاهی و بی اطلاعی گوینده از بیان سخنان فوق است.)

,

واما ریس شورای شهر طی مصاحبه با کد خبری شماره 79705 مورخ 10/11/95 در پایگاه خبری صبح شفت در این خصوص عنوان نموده اند که : ((… برای تقویت فشار آب و بر طرف نمودن مشکلات کمبود آب شرب شهروندان محترم در فصل تابستان که همیشه دغد غه بحق داشتند و همچنین جهت توسعه شبکه آب به طول ۵۰۰۰ متر طبق توافق شورای اسلامی و اداره آب شهری اجرا شد و به طول ۲۵۰۰ متر در آینده نزدیک اجرا و انجام خواهد شد ….))

,

آقای فرخ فر، حال چه کسی مطالب کذب به صورت ناآگاهانه و بی اطلاع عنوان نموده است؟ (7500متر؟ یا 1250متر؟)
خوب است بدانید : وقتی که هزینه خرید یک سرویس شن 50هزار تومان می باشد و با آن می توان مشکلات و معضلات یک کوچه را برای رفاه حال شهروندان مرتفع ساخت ! مبالغ هنگفت نمایان می شود ! ضمنا به نظر بنده درآمد حاصل از تبصره ها بیش از 40میلیون تومان می باشد !

,
,

خلاصه اینکه پولهای که شما از مردم در قالب تبصره ها اخذ می نمایید چه زمانی به مردم باز میگردانید ؟ شما مرتبا اعلام نموده اید که در راستای فاضلاب شهری هیچ اقدامی نمی توانید انجام دهید ! ضمنا در خصوص آب شرب چه کاری انجام خواهید داد؟ مضا فا بر اینکه معتمدین و ریش سفیدان نهادهای مردم نهاد طی ملاقات با مسئولین در این راستا گامهای برداشته و اقداماتی انجام داده اند ! آقای فرخ فر : شما چه کاری ، حداقل در خصوص فاضلاب شهر و بهبود آب شرب شهروندان انجام داده اید ؟ شما که عضو شورا نیستید ! پیشنهاد می دهم که امورات شورا را به اعضای آن بسپارید ! و در حیطه مسئولیتی خود (بهبود کیفیت آب شرب و رفع مشکلات فاضلاب شهر) انجام وظیفه نمایید.

,

خوب است بدانید که مکاتبات زیادی در خصوص مشکلات شورا و شهرداری و شرکت آب و فاضلاب به مقامات ذی الربط صادر نموده ام ، و از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران ، باز گشت شرکت آب و فاضلاب را به شرکتهای وابسته به زیر مجموعه شهرداری ها خواستار شده ام . که انشاالله در آینده نزدیک شاهد آن خواهید شد .
در پایان همانطوریکه میدانید و چنانچه اگر هم نمی دانید ! بهتر آن است که بدانید : نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، شوراهای اسلامی را پارلمان محلی محسوب نموده است ، و نمایندگان محلی شهرها و روستاهها در حوزه عمرانی ، فرهنگی ، معیشتی و غیره شوراها هستند ، و شورا ها ناظر برتمامی دستگاههای مدیریت شهری می باشند ، که امری است اجتناب ناپذیر، ووظیفه ذاتی و ماهوی بنده خدمت به مردم نجیب و فهیم می باشد ، چون مردم ولی نعمت ما هستند، حال رئیس آب و فاضلاب باید در مقابل شورا پاسخگو باشد و یا شورا در مقابل او ؟
می اندیشم انسانها گاها دچار توهم می گردند ! که باید تلنگر خورده شوند ، و چنانچه تلنگر میسر نیفتد حتما می دانید که چه اتفاقی خواهد افتاد ! والسلام .

,
,
,

خداوندا به ما سعادت خدمت کردن به مردم را ،با خلوص و نیت الهی عنایت بفرما.آمین.
مرا هست بط ، زطوفان چه باک / کشد زهر ، جای که تریاک نیست

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه