اخبار داغ

مدیرعامل شرکت لوله و مخابرات نفت ایران، منطقه شمال غرب:

رفع تجاوز از 11630 مترمربع در حریم خطوط لوله نفت در منطقه شمالغرب/ طراحی و ساخت لاستیک های درزبندی برای اولین بار در شمالغرب

رفع تجاوز از 11630 مترمربع در حریم خطوط لوله نفت در منطقه شمالغرب/ طراحی و ساخت لاستیک های درزبندی برای اولین بار در شمالغرب
مدیرعامل شرکت لوله و مخابرات نفت ایران، منطقه شمال غرب گفت: در 10 ماهه نخست سال 95 در حدود 400 کیلومتر تسطیح مسیر و 11630 متر مربع رفع تجاوزات به حریم خطوط لوله نفت در منطقه شمالغرب انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛الماس پور زاهدی امروز در گفت و گو با موج رسا;  اظهار داشت:اهداف و استراتژی منطقه شمالغرب تأکید بر نگهداری خطوط لوله و متعقات آن و انتقال نفت خام و فرآورده های نفتی و ایجاد ارتباطات مطابق با راهبردهای ستاد مرکزی تهران دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, الماس پور زاهدی امروز در گفت و گو با , موج رسا;,   اظهار داشت:اهداف و استراتژی منطقه شمالغرب تأکید بر نگهداری خطوط لوله و متعقات آن و انتقال نفت خام و فرآورده های نفتی و ایجاد ارتباطات مطابق با راهبردهای ستاد مرکزی تهران دارد.,

وی افزود: این مدیریت متعهد است که امور محوله را منطبق با قوانین جاری محیط زیست به منظور پیشگیری از آلودگی خاک، آب، هوا و مدیریت بهینه انرژی و مقررات جاری ایمنی و بهداشت حرفه ای برای ایجاد محیطی سالم، ایمن، عاری از بیماری و مصدومیت و با انگیزه برای کارکنان انجام دهد.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: این مدیریت تلاش می کند با رعایت قوانین و مقررات ملی و وزارت نفت و با حفظ کیفیت و کمیت محصولات از مبدأ تا مقصد به بالاترین سطح رضایت مشتریان و سایر طرفهای ذینفع دست یابد.

,

مدیرعامل شرکت لوله و مخابرات نفت ایران، منطقه شمال غرب خاطرنشان کرد: باور منطقه بر این است که حفظ و ارتقاء کیفیت خدمات و ایجاد موقعیت های سالم برای کارکنان و کاهش اثرات جنبه های زیست محیطی منفی و افزایش اثرات جنبه های زیست محیطی مثبت جز از طریق شناسایی و ارزیابی مداوم قوت ها، ضعف ها، فرصت ها و تهدیدها و استفاده موثر کارکنان و بکارگیری نظام اقدامات پیشگیرانه و اصلاحی امکانپذیر نیست.

,

پور زاهدی بیان داشت: با همت و تلاش مجموعه پرسنل منطقه که در حوزه های IMS و اخذ گواهینامه های تضمین کیفیت، ایمنی بهداشت و زیست محیطی انجام گرفته است، اهداف و استراتژی در منطقه به صورت شفاف و روشن مشخص شده است.

,

وی اضافه کرد: توجه به هزینه ها و صرفه جویی های اقتصادی با در نظر گرفتن اولویت مسائل پایداری عملیات و ایمنی مد نظر قرار گرفته است.

,

این مسئول یادآور شد: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی  را سرلوحه کار خویش قرار داده و به منظور خروج از سلطه  تحریم شرکت های خارجی اقداماتی را انجام می دهد.

,

مدیرعامل شرکت لوله و مخابرات نفت ایران، منطقه شمال غرب با بیان اینکه آمار انتقال فرآورده های نفتی در حدود 4میلیارد و 700 میلیون لیتر و آمار انتقال نفت خام به پالایشگاه تبریز در حدود 4 میلیارد و 900 میلیون لیتر است، افزود: همچنین نزدیک به 24 میلیون لیتر میعانات گازی انتقال داده شده است.

,

پور زاهدی ادامه داد: از آنجائیکه حفظ و حراست از حریم خطوط لوله نفت از وظایف اصلی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است، لذا در 10 ماهه نخست سال 95 در حدود 400 کیلومتر تسطیح مسیر و 11630 متر مربع رفع تجاوزات به حریم خطوط لوله نفت در منطقه شمالغرب انجام شده است.

,

 

,

*توسعه  سیستم های اتوماسیون اولویت های شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت

, *توسعه  سیستم های اتوماسیون اولویت های شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت,

وی گفت: توسعه روزافزاون سیستم های اتوماسیون اداری و صنعتی جزو اولویت های شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه ایران است و در این راستا توسعه سیستم مدیریت مکانیزه نگهداری و تعمیرات IPCMMS توسط ستاد تهران انجام گرفته و پرسنل منطقه با جدیت پیگیر یادگیری و  انجام وظایف محوله با استفاده از این سیستم هستند.

,

این مسئول با اشاره به اینکه در بهمن ماه سال جاری منطقه شمالغرب مورد ممیزی مدیریت بهینه دارایی های فیزیکی قرار گرفت، افزود: مدیریت دارایی های فیزیکی یکی از راهبردهای تعالی صنعت نفت است که نظامنامه آن تدوین و ابلاغ شده است.

,

در مدیریت بهینه دارایی های فیزیکی مسیر حرکت شرکت در راستای بهینه سازی با در نظر داشتن فاکتورهای هزینه، ریسک و بهره وری در چرخه عمر تجهیزات شرکت می باشد. با ممیزی صورت گرفته نقاط قوت و بهبود منطقه شمالغرب مشخص شده و با کلاس جهانی مدیریت دارایی های فیزیکی در صنایع مشابه مورد قیاس واقع خواهد شد.

,

مدیرعامل شرکت لوله و مخابرات نفت ایران، منطقه شمال غرب خاطرنشان کرد: از آنجائیکه ارتقاء و تخصص و افزایش دانش پرسنل از ضروریات صنعت نفت است در این راستا سیستم آموزشی شرکت به نحو مطلوبی عمل می کند.

,

 

,

*آموزش 15 هزار نفر - ساعت 

, *آموزش 15 هزار نفر - ساعت ,

پور زاهدی با بیان اینکه در این منطقه پرسنل بطور مداوم در حوزه های کاری مربوطه آموزش دیده و در انواع کنفرانس های مرتبط با فرآیند های کاری درون سازمانی و برونسازمانی شرکت می کنند، تصریح کرد: در 10 ماهه سال 95 میزان آموزش پرسنل در حدود 15 هزار نفر- ساعت است.

,

وی با بیان اینکه استفاده از توانمندی شرکت های داخلی در حوزه تولید فطعات یدکی – بعنوان نمونه بازطراحی قطعات بییرینگ الکتروموتورها که با این کار سهولت تأمین قطعات بیش از پیش خواهد شد،از کارهای شاخص انجام گرفته در سال جاری با لحاظ نمودن اولویت اقتصاد مقاومتی است، افزود: Tie-in مرکز انتقال نفت تبریز برای استفاده از فشار خط ورودی به منظور حذف یکی از الکتروموتورهای مسیر خط لوله 10 اینچ تبریز- میاندوآب برای کاهش قابل توجه مصرف انرژی از دیگر اقدامات انجام شده است.

,

مدیرعامل شرکت لوله و مخابرات نفت ایران، منطقه شمال غرب بهینه سازی مصرف انرژی برق در الکتروموتورهای مرکز انتقال نفت اشتهارد با تغییر طراحی روتور پمپ های مربوطه که توسط شرکت داخلی انجام می پذیرد را از دیگر اقدامات این واحد عنوان کرد و گفت: طراحی و ساخت لاستیک های درزبندی برای در و پنجره برای اولین بار توسط کارشناسان حوزه انرژی به منظور جلوگیری از هدر رفتن گرمایش و سرمایش و توسعه و پیاده سازی شبکه های ارتباطی و مخابراتی مبتنی بر IP و ایجاد زیر ساخت های لازم برای گسترش ارتباطات با قابلیت ضریب اطمینان بالا از دیگر اقدامات انجام شده است.

,

پور زاهدی با اشاره به اینکه پیاده سازی سیستم حفاظت الکترونیک در مراکز انتقال نفت ایده لو و قره چمن از اقدامات انجام شده است، افزود :تعویض تابلوهای برق 6kv فشار متوسط مرکز انتقال نفت تبریز-اردبیل  برای پایدارسازی خطوط و افزایش ایمنی تابلو و پایش مصرف برق با نصب کنتورهایی که در سال گذشته نصب شده است، از دیگر اقدامات در این حوزه محسوب می شود.

,

وی گفت: نصب رله های حفاظت از جان در منازل سازمانی شرکت،بررسی و تغییر برخی از مخازن سوخت به مخازن آب آتش نشانی جهت مقابله با بحران آتش سوزی ،نوسازی و بازسازی قطعات مستعمل شده قدیمی جهت کاهش بار مالی و صرفه جویی اقتصادیی و برگزاری سمینار تبیین اقتصاد مقاومتی و اهداف آن توسط بسیج منطقه شمالغرب از دیگر اقدامات انجام شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه