اخبار داغ

افزایش میزان مسمومیت با شوینده ها در آستانه عید نوروز

افزایش میزان مسمومیت با شوینده ها در آستانه عید نوروز
اطلاع رسانی دارو و سموم معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد 'tj: نسبت به افزایش میزان مسمومیت با شوینده¬ها در آستانه عید نوروز و شروع فصل خانه تکانی منازل، هشدار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علیارکارشناس اطلاع رسانی دارو و سموم معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت و گو با مشکات برین اظهار داشت: همه ساله در آستانه عید نوروز و شروع فصل خانه تکانی منازل میزان بروز مسمومیت با شوینده ها خصوصاً در کودکان به شدت افزایش می یابد و خانواده ها باید در این زمینه مطلع و هوشیار باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشکات برین,

وی، در ادامه نکاتی را در زمینه پیشگیری از بروز اینگونه مسمومیت ها بیان نمود و افزود: بهنگام مصرف مواد شیمیایی حتماً در نور کافی برچسب روی بسته بندی را مطالعه نموده سپس مصرف نمائید.

علیار خاطر نشان کرد: استفاده از داروها و مواد شیمیایی در تاریکی می تواند خطرناک باشد.
وی تصریح کرد: هنگام استفاده از مواد شیمیایی و فرآورده های شوینده و پاک کننده توصیه می شود پنجره¬ها را باز کنید تا هوا به خوبی جریان داشته باشد.

این کارشناس نسبت به ، اختلاط مواد شیمیایی مانند جوهرنمک با فرآورده های سفیدکننده هشدار داد و افزود: بخارات و گازهای ناشی از این اختلات بسیار سمی و خفه کننده می باشد.

وی تصریح کرد: به هنگام مصرف مواد شوینده، سفیدکننده، جرم بر و لوله باز کن در محیط های دربسته و کوچک مانند دستشوئی و حمام به هیچ عنوان درآن مکان توقف نکنید چرا که گازهای تولید شده در محیط بدون تهویه ی مناسب خفه کننده و سمی می باشد.

کارشناس اطلاع رسانی دارو و سموم معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ضمن استفاده از مواد شیمیایی حتماً از وسایل محافظت کننده مانند ماسک، دستکش بلند، کفش نفوذ ناپذیر، لباس آستین بلند، شلوار بلند و جوراب استفاده نمائید.

وی با بیان اینکه، سفید کننده یک ترکیب بسیار خورنده و اکسید کننده است اظهار داشت: از اینرو می تواند به پوست، چشم ها و مجاری تنفسی آسیب برساند و تماس این مواد با پوست ایجاد قرمزی، درد و سوزش کرده و با تحریک مخاط تنفسی ایجاد سرفه و گلودرد می نماید.

دکتر علیار گفت: از آنجایی که اختلاط سفیدکننده با برخی مواد شیمیایی بسیار خطرناک است توصیه می شود از اختلاط آن با سایر شوینده های خانگی خودداری نمائید.

وی افزود: دور نگه داشتن سفیدکننده¬ها از دسترس کودکان و بستن محکم در ظرف سفید کننده بعد از هربار استفاده از آن، در ظرف و نگهداری آن در یک محل خنک و دور از تابش نور خورشید از دیگر نکات حائز اهیمت در استفاده از مواد شوینده است.

وی گفت: قبل از استفاده از این گونه مواد، اشخاصی را که مبتلا به آسم ، بیماری های قلبی و ناراحتی های تنفسی می باشند از محل دور کنید.

دکتر علیار تصریح کرد: در صورت ورود سفیدکننده به چشم ها بمدت ۱۵ دقیقه زیر آب سرد چشم ها را شستشو داده و فوراً به پزشک مراجعه کنید.

وی در صورت بلع وایتکس نیز اظهار داشت: در چنین مواقعی، از القا استفراغ خودداری کرده و مصدوم را فوراً به اورژانس منتقل کنید.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه