اخبار داغ

مداحی شغل نیست/ تنها راه سعادت جامعه، توسل به سیره اهل بیت(ع) است

مداحی شغل نیست/ تنها راه سعادت جامعه، توسل به سیره اهل بیت(ع) است
یک مداح اهل بیت(ع) گفت: صدای خوب، استفاده از منابع معتبر، مردم‌داری، دینداری، اخلاص، اخلاق و به‌روز بودن، همه از عوامل موفقیت یک مداح اهل بیت(ع) محسوب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل قربانی مداح اهل بیت که به شغل خیاطی در مشغول است به خبرنگار درگزخبر گفت: عوامل متعددی در موفقیت مداحان وجود دارد؛ که مهمترین عامل، استفاده از منابع معتبر تاریخی و مذهبی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درگزخبر ,

وی افزود: نباید مداحان فقط به روضه‌ها و نوحه‌هایی که گوش به گوش نقل شده است اکتفا نمایند؛ چراکه ممکن است در این آثار تحریفاتی و دروغ‌هایی وجود داشته باشد.

,

قربانی عوامل موفقیت مداحان را برشمرد و گفت: صدای خوب، استفاده از منابع معتبر، مردمداری، اخلاق و به‌روز بودن، همه از عوامل موفقیت یک مداح اهل بیت(ع) محسوب می‌شود.

,

وی ادامه داد: اما ویژگی دینداری و اخلاص، جایگاه منحصر به فردی دارد و باید مداحان هر چه بیشتر به آن توجه داشته باشند.

,

این مداح اهل بیت(ع) تاکید کرد: مداحی شغل نیست و نباید مداحان به آن به چشم شغل بنگرند.

,

وی تصریح کرد: مداحان باید اخلاص و اعتقادات مذهبی قوی داشته باشد و از خودنمایی، ریا و تظاهر دوری کنندو نسبت به حوادث جهانی و منطقه‌ای آگاه باشند.

,

قربانی اذعان داشت: مداحان همواره چه در ایام محرم، فاطمیه و یا هر زمان دیگر، باید انگیزه لازم برای عهده‌داری این مسئولیت سنگین را داشته باشند.

,

وی ادامه داد: شاید در ظاهر اینگونه نباشد؛ اما مداحی مسئولیت سنگینی است.

,

این مداح اهل بیت(ع) در پایان متذکر شد: اگر فرهنگ عاشورایی امام حسین(ع) و فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه به خوبی تبیین و مورد توجه قرار گیرد ما شاهد برون رفت از مشکلات و آفت‌های اجتماعی خواهیم شد.

,

وی افزود: تنها راه سعادت جامعه، توسل به سیره اهل بیت(ع) است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه