اخبار داغ

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:

فاصله گرفتن با مخاطب ازمشکلات امروز تئاتر کشور است

فاصله گرفتن با مخاطب ازمشکلات امروز تئاتر کشور است
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاصله گرفتن مخاطبان و تماشاگران با تئاتر و هم چنین عدم توجه به ظرفیت های بومی و فرهنگی از مشکلات تئاتر امروز کشور است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری چهارفصل، محمدشریف اسلامی رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد از همکاری و مشارکت دستگاه های مشارکت کننده در برگزاری این جشنواره تشکر کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد اولین استانی است که به اندیشه جشنواره تئاتر بچه های مسجد لبیک گفت و آن را برگزار کرد .

وی در ادامه آماری از جشنواره ارایه کرد و بیان کرد :20 متن به دبیرخانه این جشنواره رسید و در این میان تعداد 14 اثر برگزیده شدند و تعداد 9 اثر به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا کرد.

اسلامی  ویژگی اصلی این جشنواره را بستر و ظرفیت سازی برای استعدادهای هنری استان عنوان کرد و گفت:  اکثر این گروه ها و هنرمندان این جشنواره از پرورش یافتگان حوزه هنری هستند  که نوید نسل جدیدی که متعهد و ارزشی هستند را در تئاتر استان می دهد و ثمره آن را در آینده نزدیک خواهیم دید .

 رئیس حوزه هنری استان با بیان اینکه در یک دهه گذشته تئاتر استان ما دچار یک عقب‌گرد شده است ،افزود: در حالی که در گذشته این استان و شهر یاسوج سالنی برای اجرا نبود اما تماشاگران حضور گسترده داشتند ولی اکنون که سالن‌های متعددی در استان داریم خبری از آن تماشاگر نیست.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود در جمع مسؤولان و هنرمندان تصریح کرد: تئاتر ما اکنون زنده و پویا نیست چون تماشاگر نداریم و راه مردم از تئاتر جدا شده است.

وی تماشاگر را یکی از اضلاع مثلث تئاتر خواند و ابراز امیدواری کرد که تئاتر مردمی بچه‌های مسجد بتواند این شکاف و خلاء را پر کند .

اسلامی با بیان اینکه عیب ما این بود که تلاش کردیم شبیه دیگران باشیم تصریح کرد: ما  اصالت‌های خود را در تئاتر کنار گذاشتیم که نتیجه آن جدایی تماشاگر از تئاتر شد و این یکی دیگر از دلایل عقب گرد ما درتئاتر بود.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود خاطرنشان کرد: آن‌ها که در تئاتر استان راهی را برگزیدند که شبیه دیگران باشند اکنون در تئاتر کشور دیده نمی شوند.

وی از لزوم استفاده از ظرفیت‌های دینی به خصوص مسجد در حوزه هنر و تئاتر سخن به میان آورد و گفت: باید بچه‌های مسجد را متوجه ابزار مهم هنر برای ترویج فرهنگ اسلامی کرد.

اسلامی در ادامه با قدردانی از حضور کورش زارعی رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری برای حضور در این استان از وی خواست تا در زمینه آموزش و اعزام اساتید تئاتر به این استان، حوزه هنری را یاری کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهارفصل,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه