اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی:

رتبه دوم آذربایجان‌شرقی در کسب کمک‌های مردمی/ بیش از 3 هزار خانواده در سال جاری خودکفا شده‌اند

رتبه دوم آذربایجان‌شرقی در کسب کمک‌های مردمی/ بیش از 3 هزار خانواده در سال جاری خودکفا شده‌اند
کلامی گفت: شعار شهر بدون گدا دغدغه‌ی مسئولین را کاهش داده و موجب شده با جمع‌آوری گداها از سطح تبریز بر روی مشکلات پرده بکشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، محمد کلامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری برگزار شد، با اشاره به اینکه بالغ بر یک صد و پانزده هزار نفر شامل ۶۳ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند، اظهار داشت: محل اصلی هزینه کرد کمیته امداد در بخش پرداخت مستمری به مددجویان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

کمیته امداد 50 بسته حمایتی به مددجویان ارائه می‌کند

, کمیته امداد 50 بسته حمایتی به مددجویان ارائه می‌کند, کمیته امداد 50 بسته حمایتی به مددجویان ارائه می‌کند,

وی ادامه داد: علاوه بر پرداخت مستمری بیش از پنجاه بسته‌ی حمایتی اعم از تسهیلات مسکن، ایجاد اشتغال، حوزه سلامت خانواده، ازدوج و تهیه جهزیه، خدمات مشاوره‌ای، ورزشی، تربیتی و اردویی به اشخاص تحت پوشش ارائه می‌شود.

,

بیکاران را آموزش داده و تسهیلات 4 درصدی در اختیارشان قرار می‌دهیم

, بیکاران را آموزش داده و تسهیلات 4 درصدی در اختیارشان قرار می‌دهیم, بیکاران را آموزش داده و تسهیلات 4 درصدی در اختیارشان قرار می‌دهیم,

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه چرخه‌ی نامطلوب اقتصادی در جامعه منجر به بیکاری افراد زیادی شده‌است، تشریح کرد: بیکاران به علت قرار گرفتن در سن کار قانونأ تحت پوشش کمیته امداد قرار نمی‌گیرند اما به جهت حمایت از این طیف امکان حضور در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای ایجاد شده است و افراد فارغ‌شده از این دوره‌ها با معرفی کمیته وام چهاردرصد از بانک‌ها دریافت می‌نمایند.

,

وی یادآور شد: براساس برنامه‌ی سه ساله بیش از پنج هزار مسکن افراد تحت پوشش در نظر گرفته شده که در سال جاری بالغ بر ۱۲۴۰ دستگاه مسکن روستایی و شهر کوچک تحویل خانواده‌ها شده و در شهرهای بزرگ به علت بالا بودن قیمت زمین امکان ساخت مسکن وجود ندارد لذا تسهیلات مسکن به صورت اجاره‌ای در نظر گرفته شده است.

,

خانواده 780 زندانی در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند

, خانواده 780 زندانی در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند, خانواده 780 زندانی در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اولویت اصلی کمیته امداد توجه به مباحث فرهنگی و حفظ کرامت ممدجویان است، متذکر شد: در حال حاضر جنس و سنخ فقر در جامعه تغییر یافته، اگر زمانی فقط عمده مشکلات مالی بود، امروز فقر به سمت فرهنگی و مدرن رفته است.

,

وی با بیان اینکه تصادفات جاده‌ای، طلاق، اعتیاد و بدهکاری فقر تولید می‌کند، اضافه کرد: بالغ بر ۷۸۰ نفر از زندانیان استان که در حدود یک هفتم خانواداه‌های زندانیان را شامل میشود، تحت پوشش کمیته امداد هستند.

,

وظیفه‌ی اصلی ما خارج کردن خانوارها از شرایط بحرانی است

, وظیفه‌ی اصلی ما خارج کردن خانوارها از شرایط بحرانی است, وظیفه‌ی اصلی ما خارج کردن خانوارها از شرایط بحرانی است,

کلامی خاطر نشان ساخت: در برخی شهرها تنها نهاد فرهنگی هستیم که خدمات ارائه می‌دهیم و سالانه تعداد زیادی از مددجویان تحت عنوان کاروان زیارتی به سفرهای مشهد و کربلا اعزام می‌شوند.

,

وی افزود: رویکرد بعدی کمیته امداد در دوران جدید توجه به اشتغال و خودکفایی می‌باشد؛ کمیته امداد در درجه اول به معنی امداد است تا فرد و خانواده از بحران اولیه نجات دهد اما در ادامه این روند باید توسط سایر نهادها صورت بگیرد.

,

در حال شناسایی بازارهای جدید برای اشتغال‌زایی هستیم

, در حال شناسایی بازارهای جدید برای اشتغال‌زایی هستیم, در حال شناسایی بازارهای جدید برای اشتغال‌زایی هستیم,

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی آموزش‌های شغلی، اشتغال و خودکفایی را تنها راه جدا سازی افراد تحت تکفل از سازمان دانست و بیان کرد: در دوران جدید با ارزیابی نیازهای به روز جامعه و بازارسنجی کارشناسانه به سمت مشاغل جدید خواهیم رفت.

,

وی تاکید داشت: باید به سمت تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع مرتبط با خوردرو که بازار بیشتری نسبت به سایر امور همچون صنایع دستی و قالی‌بافی دارد، پیش برویم.

,

, ,

20 درصد مشاغل کوچک در استان را کمیته امداد ایجاد کرده است/ نزدیک 3 هزار و پانصد خانواده خودکفا شده‌اند

, 20 درصد مشاغل کوچک در استان را کمیته امداد ایجاد کرده است/ نزدیک 3 هزار و پانصد خانواده خودکفا شده‌اند, 20 درصد مشاغل کوچک در استان را کمیته امداد ایجاد کرده است/ نزدیک 3 هزار و پانصد خانواده خودکفا شده‌اند,

این مقام مسئول با اعلام اینکه 20 درصد مشاغل کوچک در استان توسط کمیته امداد ایجاد شده است، عنوان کرد: در طول سال جای بالغ بر ۳۴۳۰ خانواده از نظر مالی خودکفا شده‌اند و ۸۰ درصد این‌ها خانواده ها به صورت داوطلبانه پرونده مددجویی خود را بسته‌اند.

,

وی با اشاره به اینکه در دوره جدید پالایش مددجوبان صورت می‌گیرد، افزود: برخی از خانواده‌ها با توجه به توانمندسازی صورت گرفته از تمامی خدمات و برخی از دریافت پاره‌ای از خدمات معاف می‌شوند، در سال جاری ۸ هزار خانواده از چرخه دریافت مسمتری خارج شده‌اند این در حالی است که برای ورود و خروج افراد هیچ محدودیتی وجود ندارد.

,

صندوق‌های خیریه‌ی در سطح شهر باید ساماندهی شوند/ با شعار تبریز بدون گدا بر روی مشکلات پرده می‌کشیم

, صندوق‌های خیریه‌ی در سطح شهر باید ساماندهی شوند/ با شعار تبریز بدون گدا بر روی مشکلات پرده می‌کشیم, صندوق‌های خیریه‌ی در سطح شهر باید ساماندهی شوند/ با شعار تبریز بدون گدا بر روی مشکلات پرده می‌کشیم,

کلامی با بیان اینکه کمیته امداد در ایجاد موسسات خیریه نقشی ندارد، تصریح کرد: تمام موسسات خیریه‌ای که در چهارچوب قوانین کار می‌کنند و به اصول ارزشی جامعه احترام می‌گذارند با ما همکار هستند، اما با این حال صندوق‌های خیریه باید ساماندهی شوند و در مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع طرح شده است.

,

وی ادامه داد: به جای شهر بدون گدا باید شهر بدون فقیر داشته‌باشیم. اینکه گدا را از خیابان جمع کنیم، انگار به روی آن مشکل پرده‌ای می‌کشیم، شعار شهر بدون گدا دغدغه‌ی مسئولین را کاهش داده است، باید هدف ما به جای شهر بدون گدا هدف شهر بدون فقر مالی و فرهنگی باشد.

,

باید پوسته‌ی زیرین شهر را هم دید/ کمیته امداد نباید وابسته به دولت باشد

, باید پوسته‌ی زیرین شهر را هم دید/ کمیته امداد نباید وابسته به دولت باشد, باید پوسته‌ی زیرین شهر را هم دید/ کمیته امداد نباید وابسته به دولت باشد,

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: فقر نسل میان‌سال ما را می‌بلعد، خودمان را به ظواهر شهر نفریبیم چرا که آنچه خطرناک است پوسته‌ی زیرین شهر می‌باشد.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه منبع مالی کمیته امداد شامل۷۰ درصد بودجه دولتی، عنایت مقام معظم رهبری و حمایت‌های مالی مردم است، تاکید کرد: این وابستگی به دولت آسیب است زیرا نوسانات مالی دولت در ارائه خدمات سازمان خلل وارد می‌سازد، از طرفی هرچه سهم دولت افزایش می‌یابد سهم بخش خصوصی و مردم و در مقابل مطالبه‌گری عمومی را کاهش می‌دهد.

,

هزینه‌ی 217 میلیاردی در مقابل درآمد 9 میلیاردی از محل صندوق صدقات

, هزینه‌ی 217 میلیاردی در مقابل درآمد 9 میلیاردی از محل صندوق صدقات, هزینه‌ی 217 میلیاردی در مقابل درآمد 9 میلیاردی از محل صندوق صدقات,

‌کلامی با بیان اینکه در سال جاری ۹ میلیارد و نیم از صندوق صدقات استحصال شده است، اظهار داشت: این در حالی است که  بالغ بر ۲۱۷ میلیارد تومان در بخش های مختلف برای مددجویان هزینه شده است.

,

وی اضافه کرد: بالغ بر۵۶ میلیارد کمک مردمی دریافت شده که تنها ۲۰ میلیارد مالی بوده و بقیه‌ی کمک‌ها در قالب اجناس همچون جهیزیه، لباس و کفش و یا انواع زکات چون گندم و میوه بوده است.

,

رتبه دوم آذربایجان‌شرقی در کسب کمک‌های مردمی

, رتبه دوم آذربایجان‌شرقی در کسب کمک‌های مردمی, رتبه دوم آذربایجان‌شرقی در کسب کمک‌های مردمی,

این مقام مسئول یادآور شد: کل کشور در سال ۹۴ و ۹۵ با افت صدقات مردمی مواجه بوده است اما در برخی از بخش های استان ما ۹ درصد افزایش داشته‌ایم و رتبه دوم کشوری را کمک‌های مردمی در قالب صدقات داریم.

,

وی شهرستان های کلیبر و خداآفرین را با بیش از 5 هزار خانواده تحت تکفل نیازمندترین و تبریز و بستان آباد به نسبت جمعیت را، کم نیازترین شهرهای استان عنوان کرد.

,

38 درصد جامعه تحت پوشش کمیته امداد را زنان تشکیل می‌دهند

, 38 درصد جامعه تحت پوشش کمیته امداد را زنان تشکیل می‌دهند, 38 درصد جامعه تحت پوشش کمیته امداد را زنان تشکیل می‌دهند,

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه هزینه‌های اداری و تشکیلاتی به شدت کاهش یافته و در برخی از ادارات حتی امکان تعمیرات نیز وجود ندارد، تشریح کرد: تخلیه‌ی صندوق‌ها توسط کارکنان صورت می‌گیرد، برخی مواقع شنیده می‌شود کسانی که صندوق‌ها را خالی می‌کنند درصدی می‌گیرند، مبالع هر صندوق در همان منطقه هزینه می‌شود.

,

وی ابراز داشت: بالغ بر ۳۸ درصد زنان سرپرست افراد تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که شامل پیرزن، پیردختر، زنان مطقه و زنانی که شوهران‌شان زندانی هستند، می‌شود،تمام خدمات سازمان معطوف بر براین دسته‌ها نیز می‌شود.

,

کلامی با اشاره به اینکه تخلیه‌ی صندوق‌ها توسط کارکنان رسمی سازمان صورت می‌گیرد، متذکر شد: برخی مواقع شنیده می‌شود کسانی که صندوق‌ها را خالی می‌کنند درصدی از مبالغ صندوق را دریافت می‌کنند این سخن کذب محض است زیرا آن‌ها جزو کادر سازمان هستند و مبالع هر صندوق در همان منطقه هزینه می‌شود.

,

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی گفت: امداد الکتروینک یکی از شعارهای اصلی سازمان است و مردم خیر استان می‌توانند با ارسال عدد 1 به سامانه 8877 و یا با کد *8877*041# در تبریز و با جایگیزین کردن کد شهرستان‌ها به جای 041 کمک‌های مردمی خود را به نیازمندان برسانند.

,

وی با اشاره به افزایش تسهیلات مددکاران مرتبط با مددجویان، تصریح کرد: حقوق مددکار افزایش یافته تا ارتقاء عملکرد مطلوب با ارباب و رجوع وجود داشته باشد، همچنین آموزش‌های ضمن خدمت را معطوف به خدمات فرهنگی نموده ایم، در کنار آن بازرسی و نظارت مستمر نیز وجود دارد در صورت مشاهده یا گزارش هر گونه برخورد نامناسب با مردم به شدت با فرد متخلف برخورد خواهیم کرد.

,

کلامی خبر داد: در راستای تعامل و ارتباط بیشتر با مددجویان از هفته‌ی آتی روزهای دوشنبه ساعت ۱۰ تا اذان ظهر ملاقات مردمی در اداره کل استان خواهیم داشت.

,

وی با بیان اینکه هزینه‌های اداری و تشکیلاتی به شدت کاهش یافته و حتی در برخی از ادارات امکان تعمیرات نیز وجود ندارد، اذعان کرد: تعداد کارمندان رسمی کمیته امداد استان ۵۰۶ نفر و کارمندان قراردادی ۳۶۹ نفر است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه